Χρήστος Σταικούρας ; Ολα ετοιμα΄για την εκκίνηση των έργων αποκατάστασης του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου
Στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής επί της σύναψης των συμβάσεων έργων αποκατάστασης οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, συνέπεια των φαινομένων Daniel και Elias , μίλησε ο βουλευτής Φθιώτιδας και τέως υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταικούρας .
Αρχικά, ξεκινώντας από τις οδικές υποδομές, τόνισε οτι ''πρόκειται για μία πρωτόγνωρη, πολυσύνθετη και δύσκολη διαδικασία, 44 βημάτων τους προηγούμενους 18 μήνες,σε μία τεράστια γεωγραφική έκταση, και υψηλού προϋπολογισμού που ολοκληρώνεται με επιτυχία.
Ο κ. Σταικούρας υπενθύμισε οτι μετά την υποχώρηση των υδάτων από τα πλημμυρικά φαινόμενα, τεχνικά κλιμάκια των Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, προχώρησαν σε επιτόπου αυτοψίες για την καταγραφή των ζημιών και ακολούθησαν ευρείες συσκέψεις όπου συμμετείχαν οι Περιφερειάρχες Θεσσαλίας και Στερεάς
Ελλάδας, καθώς και οι Δήμαρχοι των περιοχών που επλήγησαν.
Σύμφωνα με τον κ. Σταικούρα στις δύο χρονικές φάσεις πραγματοποίησης αυτοψιών κατεγράφησαν αναλυτικά στοιχεία για
περίπου 1.500 σημεία αστοχιών , ενω το Μάρτιο του 2024, ολοκληρώθηκε ο 2ος γύρος διαβουλεύσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων
μερών, και κατόπιν της αξιολόγησης των επιπλέον θέσεων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια αυτών, καθορίστηκαν τα οριστικά πλέον σημεία επέμβασης, τα οποία ανέρχονται σε 1.007, οδικά τμήματα προς αποκατάσταση και σημειακές αστοχίες σε 6 περιφερειακές ενότητες, και
ομαδοποιήθηκαν σε 4 πακέτα εργασιών.
Με βάση τους προϋπολογισμούς που συντάχθηκαν, το κόστος των εργασιών για τις
αποκαταστάσεις του οδικού δικτύου ανέρχεται στα 900 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Αρχικά, ξεκινώντας από τις οδικές υποδομές, τόνισε οτι ''πρόκειται για μία πρωτόγνωρη, πολυσύνθετη και δύσκολη διαδικασία, 44 βημάτων τους προηγούμενους 18 μήνες,σε μία τεράστια γεωγραφική έκταση, και υψηλού προϋπολογισμού που ολοκληρώνεται με επιτυχία.
Ο κ. Σταικούρας υπενθύμισε οτι μετά την υποχώρηση των υδάτων από τα πλημμυρικά φαινόμενα, τεχνικά κλιμάκια των Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, προχώρησαν σε επιτόπου αυτοψίες για την καταγραφή των ζημιών και ακολούθησαν ευρείες συσκέψεις όπου συμμετείχαν οι Περιφερειάρχες Θεσσαλίας και Στερεάς
Ελλάδας, καθώς και οι Δήμαρχοι των περιοχών που επλήγησαν.
Σύμφωνα με τον κ. Σταικούρα στις δύο χρονικές φάσεις πραγματοποίησης αυτοψιών κατεγράφησαν αναλυτικά στοιχεία για
περίπου 1.500 σημεία αστοχιών , ενω το Μάρτιο του 2024, ολοκληρώθηκε ο 2ος γύρος διαβουλεύσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων
μερών, και κατόπιν της αξιολόγησης των επιπλέον θέσεων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια αυτών, καθορίστηκαν τα οριστικά πλέον σημεία επέμβασης, τα οποία ανέρχονται σε 1.007, οδικά τμήματα προς αποκατάσταση και σημειακές αστοχίες σε 6 περιφερειακές ενότητες, και
ομαδοποιήθηκαν σε 4 πακέτα εργασιών.
Με βάση τους προϋπολογισμούς που συντάχθηκαν, το κόστος των εργασιών για τις
αποκαταστάσεις του οδικού δικτύου ανέρχεται στα 900 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Όσον αφορά στη δέσμη παρεμβάσεων για τις αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών υποδομών, σε
αυτή , οπως ανέφερε ο κ. Σταικούρας περιλαμβάνονται 4 εργολαβίες:
Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την
έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.
Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.
Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου.
Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και
Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ.
Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κράννων.
Για την περιβόητη σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, ο κ. Σταικούρας είπε οτι ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 .
Δηλαδή, πριν τις καταστροφές του Daniel, ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 100%.
Στο τμήμα που επλήγη, προκειμένου να είναι ασφαλής η κυκλοφορία, οι διασταυρώσεις των
συρμών γίνονται στους σταθμούς Λιανοκλαδίου και Λάρισας, οι οποίοι καλύπτονται από
σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, και ενδιάμεσο σταθμό ελέγχου τον Παλαιοφάρσαλο.
Επίσης, τον Δεκέμβριο του 2024, για το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, με τη Σύμβαση 635.
Τα έργα, που σήμερα συζητούμε, είναι προϋπολογισμού 452 εκατ. ευρώ.
''Σε αυτή τη δέσμη παρεμβάσεων, σημείωσε ο υπουργός , μετά την παραλαβή από την Αναθέτουσα Αρχή των τελικών
παραδοτέων, ακολούθησε πλήθος ενεργειών και αποφάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με τις προαπαιτούμενες εγκρίσεις καθορισμού του τεχνικού αντικειμένου, καθώς και της απαραίτητης εξασφάλισης των οικονομικών πόρων, που προέρχονται
από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου 2021-2025.
Οπως διευκρίνισε ολα αυτά τα εργα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με προϋπολογισμό ύψους 233 εκατ. ευρώ, και από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου, με προϋπολογισμό ύψους 219 εκατ. ευρώ.
Το αντικείμενο που χρηματοδοτείται από πόρους του ΤΑΑ, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το χρόνο
ισχύος του χρηματοδοτικού εργαλείου.
Για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου αντικειμένου των σιδηροδρομικών έργων, που θα
χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΠΔΕ, η διάρκεια των συμβάσεων , τόνισε ο κ. Σταικούρας , έχει οριστεί σε 15 μήνες από
την ημερομηνία υπογραφής τους.
Τον Δεκέμβριο του 2024 , απεστάλησαν οι προσκλήσεις σε διαδικασία διαπραγμάτευσης στους οικονομικούς φορείς και κατόπιν κατατέθηκαν, αποσφραγίστηκαν και
αξιολογήθηκαν οι σχετικές προσφορές.
Στη συνέχεια ακολούθησε η διαδικασία κατακύρωσης των προσωρινών αναδόχων, στις 22 Ιανουαρίου 2025, ενώ προχωρήσαμε, στις 28 Ιανουαρίου 2025, και στην αποστολή των Σχεδίων Συμβάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο, το οποίο και
διατύπωσε τη γνώμη ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.Έτσι, ολοκληρώνεται η διαδικασία υπογραφής συμβάσεων με τους αναδόχους για την εκκίνηση των έργων αποκατάστασης τόσο του οδικού όσο και του σιδηροδρομικού δικτύου.
αυτή , οπως ανέφερε ο κ. Σταικούρας περιλαμβάνονται 4 εργολαβίες:
Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την
έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.
Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.
Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου.
Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και
Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ.
Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κράννων.
Για την περιβόητη σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, ο κ. Σταικούρας είπε οτι ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 .
Δηλαδή, πριν τις καταστροφές του Daniel, ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 100%.
Στο τμήμα που επλήγη, προκειμένου να είναι ασφαλής η κυκλοφορία, οι διασταυρώσεις των
συρμών γίνονται στους σταθμούς Λιανοκλαδίου και Λάρισας, οι οποίοι καλύπτονται από
σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, και ενδιάμεσο σταθμό ελέγχου τον Παλαιοφάρσαλο.
Επίσης, τον Δεκέμβριο του 2024, για το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, με τη Σύμβαση 635.
Τα έργα, που σήμερα συζητούμε, είναι προϋπολογισμού 452 εκατ. ευρώ.
''Σε αυτή τη δέσμη παρεμβάσεων, σημείωσε ο υπουργός , μετά την παραλαβή από την Αναθέτουσα Αρχή των τελικών
παραδοτέων, ακολούθησε πλήθος ενεργειών και αποφάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με τις προαπαιτούμενες εγκρίσεις καθορισμού του τεχνικού αντικειμένου, καθώς και της απαραίτητης εξασφάλισης των οικονομικών πόρων, που προέρχονται
από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου 2021-2025.
Οπως διευκρίνισε ολα αυτά τα εργα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με προϋπολογισμό ύψους 233 εκατ. ευρώ, και από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου, με προϋπολογισμό ύψους 219 εκατ. ευρώ.
Το αντικείμενο που χρηματοδοτείται από πόρους του ΤΑΑ, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το χρόνο
ισχύος του χρηματοδοτικού εργαλείου.
Για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου αντικειμένου των σιδηροδρομικών έργων, που θα
χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΠΔΕ, η διάρκεια των συμβάσεων , τόνισε ο κ. Σταικούρας , έχει οριστεί σε 15 μήνες από
την ημερομηνία υπογραφής τους.
Τον Δεκέμβριο του 2024 , απεστάλησαν οι προσκλήσεις σε διαδικασία διαπραγμάτευσης στους οικονομικούς φορείς και κατόπιν κατατέθηκαν, αποσφραγίστηκαν και
αξιολογήθηκαν οι σχετικές προσφορές.
Στη συνέχεια ακολούθησε η διαδικασία κατακύρωσης των προσωρινών αναδόχων, στις 22 Ιανουαρίου 2025, ενώ προχωρήσαμε, στις 28 Ιανουαρίου 2025, και στην αποστολή των Σχεδίων Συμβάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο, το οποίο και
διατύπωσε τη γνώμη ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.Έτσι, ολοκληρώνεται η διαδικασία υπογραφής συμβάσεων με τους αναδόχους για την εκκίνηση των έργων αποκατάστασης τόσο του οδικού όσο και του σιδηροδρομικού δικτύου.