Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Κατασκευαστικό έκτρωμα

Διάβασα τις δηλώσεις της 11/7/2025 του συμπατριώτη μας πρ. Υπουργού Υποδομών κ. Χρ. Σταϊκούρα για τα εκτελούμενα έργα στο Δήμο Στυλίδας και παρατήρησα ότι για πρώτη φορά δεν αναφέρθηκε στο έργο που αφορά την κατασκευή ενός τμήματος του δρόμου Στυλίδα - Νεραϊδα. Το έργο προγραμματίσθηκε, χρηματοδοτήθηκε και δημοπρατήθηκε (δεν γνωρίζω εάν ανατέθηκε απ΄ ευθείας) από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου υποδομών την περίοδο που Υπουργός ήταν ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος στους ανά  τετράμηνο απολογισμούς του με λεπτομέρεια αναφερόταν στην πορεία και τις εξελίξεις, στις διάφορες φάσεις του έργου.

Οι εργασίες  ολοκληρώθηκαν με την κατασκευή και της ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας, ο κ. Σταϊκούρας επισκέφθηκε το έργο, έβγαλε μάλιστα και φωτογραφίες. Εκτιμώ πως ο κ. Σταϊκούρας όχι μόνο θα εξεπλάγη αλλά θα ντράπηκε αντικρίζοντας ένα τέτοιο κατασκευαστικό έκτρωμα

Προτίμησε να σιωπήσει και απέφυγε να το αναφέρει στις σχετικές δηλώσεις του.

Το έργο αποτελεί μνημείο κατασκευαστικής γελοιότητας, διασύρει την τέχνη και την επιστήμη της Οδοποιίας και αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για τους χρήστες.

Ο δρόμος πολύ κακώς έχει προσαρμοσθεί στο τοπικό εδαφικό ανάγλυφο με απότομες εξάρσεις και βυθίσματα (σκαμπανεβάσματα). Έτσι σχεδιάζονται οι παράπλευροι των αυτοκινητοδρόμων για να παρέχεται δυνατότητα πρόσβασης στις παρόδιες ιδιοκτησίες. Ο δρόμος Στυλίδας  - Νεράϊδας δεν λειτουργεί ως παράπλευρος. Άλλωστε από το εν λόγω τμήμα καμία ιδιοκτησία δεν εξυπηρετείται γι’ αυτό και δεν υπάρχει καμιά κατασκευή πρόσβασης (ράμπας).

Η υψομετρική χάραξη είναι κυματοειδής με μεγάλες κλίσεις και περιορισμένη ορατότητα, λόγω των κλειστών καμπυλών της κατά μήκος τομής.

Το έργο αποτελεί το χειρότερο τμήμα του όλου δρόμου Στυλίδα - Νεράϊδα, ο οποίος χαράχθηκε και διανοίχθηκε αρχές της δεκαετίας του 1950, με τα μέσα εκείνης της εποχής και εν τούτοις έχει πολύ πιο άρτια χάραξη με ασφαλέστερα οριζοντιογραφικά και υψομετρικά χαρακτηριστικά.

Αυτόματα τίθενται τα ερωτήματα: 1) Υπάρχει μελέτη του έργου, ποιος την συνέταξε και από πού εγκρίθηκε;

2) Εφαρμόσθηκε πιστά η μελέτη από τον κατασκευαστή, υπάρχουν αποκλίσεις, γιατί έγιναν και ποιος τις ενέκρινε;

3) Ποια είναι η συνολική αξία των εργασιών που εκτελέσθηκαν; Προφανώς η προσαρμογή στο τοπικό ανάγλυφο συνεπάγεται και σημαντική μείωση των χωματουργικών εργασιών (εκσκαφές- επιχώματα) με αντίστοιχη μείωση της αξίας τους.

4) Ποιο είναι το συμβατικό χρηματικό αντικείμενο, ποια η διατιθέμενη πίστωση. Το ποσό έχει πληρωθεί και ποιό το απομένον υπόλοιπο; Εκτιμώ πώς υπάρχει το περιθώριο για κατασκευή καινούργιας στρώσης κυκλοφορίας με ασφαλτομίγμα σε ένα αρκετά μεγάλο τμήμα του δρόμου Στυλίδας - Νεράϊδας.

Ο κ. Σταϊκούρας  πρέπει να έχει αντιληφθεί πως δημιουργείται μείζον θέμα. Ως Υπουργός Υποδομών ενδιαφέρθηκε για την χρηματοδότηση του έργου, παρακολούθησε όλες τις φάσεις και τα στάδια εξέλιξης αυτού, του οποίου οι εργασίες εκτελέσθηκαν υπό την επίβλεψη των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών.

Ο κ. Σταϊκούρας στα πλαίσια της δέσμευσής του, πως θα ενημερώνει τακτικά και αναλυτικά τους συμπατριώτες του για τα προβλήματα, τις εξελίξεις και τις προοπτικές των εκτελούμενων έργων, θα δώσει απαντήσεις και στα παραπάνω τιθέμενα ερωτήματα και κυρίως τι προτίθεται να πράξει για το προκύψαν θέμα.

Πάντως με τέτοια κατασκευαστικά καραγκιοζηλίκια ούτε λύσεις δύνονται στα χρόνια προβλήματα ούτε η βιώσιμη ανάπτυξη προωθείται…


Γεώργιος Ν. Δενδρής
Συντ/χος Τοπογράφος Μηχανικός

 



Υ. Γ.: Η πρότασή μου είναι ο δρόμος να κλείσει και να απαγορευθεί η κυκλοφορία για λόγους ασφαλείας. 

Να καθαιρεθεί και να επανακατασκευασθεί το επικίνδυνο τμήμα αυτού μήκους 200 - 250 μ.,  με ομαλή χάραξη και βελτιωμένα χαρακτηριστικά.

Δηλαδή από τα 500 - 530 μ. μήκους του συνολικού έργου μόνο ένα τμήμα 200 - 250 μ. χρήζει επανακατασκευής.

 

 

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων

randomness