Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Ράλλυ Ακρόπολις: Πόσο κινδυνεύει η διεξαγωγή του - Αξίζει τα λεφτά που πληρώνουμε;

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στην παραδοσιακή καλοκαιρινή ημερομηνία του, με τον αγώνα να διεξάγεται από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου 2025, ως ο έβδομος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA. Με νέες ειδικές διαδρομές και σημαντικά αυξημένα αγωνιστικά χιλιόμετρα, η φετινή διοργάνωση αναμένεται να φέρει τους συμμετέχοντες απέναντι σε νέες προκλήσεις. 

Το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις διατηρεί τη βάση του στη Λαμία, ωστόσο η εκκίνηση και η υπερειδική διαδρομή θα φιλοξενηθούν για ακόμα μια χρονιά στην Περιφέρεια Αττικής και ειδικότερα στην Αθήνα.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, δηλώνει ότι συνεργάζεται στενά με τους συντελεστές της διοργάνωσης.

«Μαζί, στοχεύουμε στη δημιουργία ενός άρτια οργανωμένου και εξαιρετικά επιτυχημένου αγώνα, που θα αναδείξει τον πλούσιο πολιτισμό και τα μοναδικά τοπία της χώρας, προσφέροντας παράλληλα μια αξέχαστη εμπειρία σε συμμετέχοντες και θεατές».

Το κέντρο θα είναι και πάλι η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Η Π.Ε.Λ. ωστόσο βρίσκεται σε φάση ανακαίνισης, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει αναλάβει τις εργασίες ως ανάδοχος εταιρεία.

Τα δύο κτίρια, αυτό που στέγαζε το parc ferme και ένα τρίτο, το οποίο χρησιμοποιούνταν από την διοργάνωση ως χώρος εκπαιδεύσεων αλλά και αποθήκευσης υλικών, εχουν γκρεμιστεί.

Το μοναδικό κτίριο που είναι ακόμα στη θέση του το «Κτίριο 1», το οποίο από το 2021 μέχρι και σήμερα στεγάζει το «στρατηγείο» του Ράλλυ Ακρόπολις.

Πρόκειται για ένα παλιό κτίριο το οποίο αντιμετωπίζει προβλήματα στεγανότητας τα οποία φανερώθηκαν πέρυσι με τη δυνατή νεροποντή.

Ο Δήμαρχος Λαμιέων Πανουργιάς Παπαϊωάννου, εξέφρασε πριν λίγες ημέρες επιφυλάξεις για τη διεξαγωγή της διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θεωρώντας ότι τα χρήματα που θα χρειαστούν για την αποκατάσταση των προβλημάτων και την διαμόρφωση του χώρου είναι πολλά και το κόστος αυτό ο Δήμος αδυνατεί να το αναλάβει.

«Αν δεν βοηθήσει η ανάδοχος εταιρεία το Ράλλυ Ακρόπολις κινδυνεύει» έχει δηλώσει ο κ. Παπαϊωάννου, σημειώνοντας ότι «δυστυχώς τα χρήματα που θα απαιτηθούν για τα εργα αυτά είναι πάρα πολλά και ήδη ο Δήμος έχει αποφασίσει να δώσει για τη διοργάνωση του Ράλλυ 200.000 ευρώ».  

Σημειώνεται ότι για το ποσό αυτό έχει ληφθεί σχετική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας.

Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι η θέση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη Σπανού, ο οποίος δηλώνει κατηγορηματικά πως το Ράλλυ δεν κινδυνεύει, και θα διεξαχθεί «οριστικά και αμετάκλητα».

Για το κόστος του έργου διαμόρφωσης του χώρου ο Περιφερειάρχης συμμερίζεται τις ενστάσεις του Δημάρχου Λαμιέων, εκφράζοντας την άποψη ότι «ηθική υποχρέωση της εταιρείας είναι να κάνει το έργο δωρεάν».



Σύμφωνα με τον κ. Σπανό, δύο είναι τα πιθανά σενάρια για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Είτε να δεχτεί η εταιρεία να κάνει τις εργασίες με χαμηλότερο κόστος, είτε να αναλάβουν το έργο η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Λαμιέων, που με τη σειρά τους θα αναθέσουν το έργο σε άλλη, τοπική εταιρεία.

Σε κάθε περίπτωση το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχει την πλήρη στήριξη της κυβέρνησης, η οποία έχει δεσμευτεί και με 1 εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του αγώνα, που γύρισε στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 2021 και έχει συμβόλαιο ως και το 2027.

Αν δεχτούμε οτι η διεξαγωγή του Ράλλυ Ακρόπολις δεν κινδυνεύει, προβάλλεται από πολλούς το ερώτημα κατά πόσο η διεξαγωγή της διοργάνωσης στη Λαμία αξίζει τα λεφτά που δίνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση από τους τακτικούς της προϋπολογισμούς και αν το ισοζύγιο κόστους - οφέλους είναι θετικό για την πόλη και το Νομό Φθιώτιδας.

Δεν αμφισβητείται η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο ελληνικό κοινό, ούτε φυσικά ότι το Ράλλυ Ακρόπολις απολαμβάνει σημαντικά ποσοστά δημοφιλίας, όπως δέιχνουν όλες οι έρευνες.

Το γεγονός οτι κάθε χρόνο οι τοπικοί φορείς εισπράττουν τα θερμά συγχαρητήρια της Οργανωτικής Επιτροπής του Ράλλυ, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις, αποσπώντας συγχαρητήρια από τις ομάδες, τους κατασκευαστές, τα στελέχη της FIA, WRC Promoter και τους χορηγούς, σίγουρα δεν είναι και η καλύτερη απόδειξη για τα οφέλη της τοπικής οικονομίας.




Σίγουρα ο αγώνας σκορπά ικανοποίηση στις δεκάδες χιλιάδες των θεατών που τρέχουν στα βουνά για να δουν από κοντά τους αγώνες των ειδικών διαδρομών.

Πέρυσι στο Ελευθεροχώρι ήταν εκατοντάδες οι φίλοι του Ράλλυ που κοιμήθηκαν σε σκηνές για να παρακολουθήσουν τους αγώνες.

Οι τοπικοί φορείς, κάνοντας κάθε χρόνο τον απολογισμό, μιλούν “για την καλύτερη διαφήμιση της πόλης του Νομού και της Περιφέρειας σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης”, να αναφέρονται “στα πολλά και επιμέρους οφέλη που αφήνει η διοργάνωση” και στη μεγάλη αποδοχή πολιτών και επιχειρήσεων του σπουδαίου αυτού γεγονότος.

Ο κόσμος λένε διψάει για θέαμα, αναζητά διέξοδο, έχει ανάγκη να συμμετέχει σε διοργανώσεις όπως το Ράλλυ Ακρόπολις.

Καμία αντίρρηση. Επειδή όμως στις μέρες μας με την ακρίβεια στα τρόφιμα, στα ενοίκια και στο ρεύμα, δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια για δωρεάν θεάματα, θα πρέπει να αναλογιστούμε αν τα χρήματα που συνεισφέρουμε ως Δήμος και Περιφέρεια για τη φιλοξενία του Ράλλυ Ακρόπολις στον τόπο μας, επιστρέφουν πολλαπλά στην τοπική οικονομία.

Διότι αυτό είναι και το ζητούμενο στην προσπάθεια που γίνεται για τη φιλοξενία στον τόπο μας μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων.

Με δήλωσή του στο “Λ.Τ.” ο Περιφερειάρχης μιλά για τη διοργάνωση και το όφελος για την τοπική κοινωνία: «Το Ράλλυ των Θεών θα διεξαχθεί και φέτος με επίκεντρο τη Λαμία.
Αυτό είναι δεδομένο και βρίσκουμε λύσεις για να ξεπεραστεί κάθε εμπόδιο. 

Πρόκειται για τεράστια διοργάνωση, την οποία στηρίζουμε κάθε χρόνο με ποσά άνω των 200.000 ευρώ και το κέρδος για τον τόπο μας -με όρους προβολής και τοπικής κατανάλωσης- είναι πολλαπλάσιο.

Μεγαλύτερο ακόμη και από το οικονομικό αποτύπωμα των 35 – 40.000.000 ευρώ που καταγράφει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου».

 

 

Φωτογραφίες

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness