Αποτελέσματα Πανελλαδικών 2025: Κάτω από τη βάση το 50%!
Η αγωνία των υποψηφίων για τις επιδόσεις τους στις Πανελλαδικές 2025 έληξε χθες με την ανακοίνωση των βαθμών και τον υπολογισμό των μορίων.
Συνολικά για το 2025 στις εξετάσεις προσήλθαν 88.637 υποψήφιοι εκ των οποίων οι 73.941 από τα Γενικά Λύκεια και οι 14.696 από τα ΕΠΑΛ. Περίπου δηλαδή οι υποψήφιοι είναι όσοι και πέρυσι.
Από τα στατιστικά στοιχεία για τα αποτελέσματα Πανελληνίων που έδωσε το υπουργείο Παιδείας δείχνουν για άλλη μια φορά ότι ο μεγάλος όγκος των παιδιών δεν μπορεί να κατακτήσει υψηλές βαθμολογίες και οι περισσότεροι κινούνται σε μέτριους βαθμούς δηλαδή από 13 έως 15.
Όσο για τους άριστους των αρίστων τους βρίσκεις με τα… κιάλια.
Γιατί, πώς αλλιώς να εξηγηθεί ότι στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εξετάστηκαν 73.709 μαθητές και από αυτούς μόνο 669 πήραν βαθμούς μεταξύ 18-20;
Και γενικότερα, όμως, η εικόνα των γραπτών, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί μέτρια έως κακή, αφού τα ποσοστά κάτω της βάσης είναι πολύ υψηλά.
Για παράδειγμα, φέτος στα Μαθηματικά σε ποσοστό που φτάνει κοντά στο 60% (59,12%), βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση.
Στη Φυσική το 50% βαθμολογήθηκε κάτω της βάσης.
Στα Αρχαία το 47,69%.
Στην Ιστορία το 53,31%.
Καλύτερα από πέρυσι πάντως είναι τα αποτελέσματα Πανελληνίων για Ιστορία, Λατινικά και Φυσική και χειρότερα σε Αρχαία, Χημεία, Μαθηματικά.
Το Υπουργείο Παιδείας έχει αναπτύξει ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι, εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς στα αντίστοιχα μαθήματα, μπορούν να ενημερωθούν αυτόματα για το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνουν σε κάθε Τμήμα/Σχολή του Επιστημονικού Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.
Επιπλέον, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών στα Ειδικά Μαθήματα, οι υποψήφιοι, μέσω της ίδιας εφαρμογής, θα έχουν τη δυνατότητα να υπολογίσουν το σύνολο των μορίων για τις Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).
Συνολικά, υπάρχουν οι εξής τρόποι και εφαρμογές για να υπολογίσετε τα μόρια:
• Για υπολογισμό Μορίων στις Πανελλήνιες μέσω gov.gr
• Την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας για υπολογισμό των μορίων, στο https://markcalc.it.minedu.gov.gr/ καθώς και
Επίσης, οι καταστάσεις με τις βαθμολογίες, οι οποίες περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά στοιχεία του ανά εξεταζόμενο μάθημα, έχουν αναρτηθεί στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της επικράτειας.
Όσοι υποψήφιοι είχαν δηλώσει στη σχετική πλατφόρμα το κινητό τους τηλέφωνο, λαμβάνουν τη βαθμολογία τους και με γραπτό μήνυμα (SMS).
Σημειώνεται, ότι εκκρεμεί η ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025, οι εξετάσεις των οποίων ολοκληρώνονται σήμερα, Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025.
Επόμενο - και τελευταίο - βήμα για τους υποψήφιους πριν την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών αποτελεί η διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου, για την οποία εκκρεμούν οι σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.
Μηχανογραφικό 2025: Αναλυτικά η δημιουργία κωδικού για υποβολή
Μέχρι και τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025 θα έχουν τη δυνατότητα οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο, να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).
Αναλυτικότερα, μέχρι και τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, πρέπει να προσέλθουν στο λύκειό τους για να δημιουργήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password):
Όσοι υποψήφιοι έχουν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2025, και κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕΛ) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ), προκειμένου στη συνέχεια να υποβάλουν Μ.Δ. για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και Π.Μ.Δ. για την εισαγωγή τους σε Δημόσιες ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ). Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που κάποιος υποψήφιος υποβάλει Μηχανογραφικό και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο, ο προσωπικός κωδικός ασφαλείας (password) θα είναι ο ίδιος.
Όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2023 ή 2024, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, προκειμένου να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο. Επισημαίνεται, ότι οι απόφοιτοι που είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.
Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.
Οι τελειόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έτους 2025 που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά επιθυμούν να υποβάλλουν Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή τους σε Δημόσιες ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ).
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι θα υποβάλουν το Μ.Δ. και το Π.Μ.Δ. κατά το ίδιο χρονικό διάστημα το οποίο θα ανακοινωθεί αργότερα.
Γενικότερα, όπως έχει ανακοινωθεί, οι διαδικασίες για την απόκτηση password και την υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου θα παραμείνουν ενεργές και θα ολοκληρωθούν περί τα μέσα Ιουλίου.
Οι υποψήφιοι που είχαν δηλώσει συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και παραπέμπονται στις επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καταθέτουν μηχανογραφικό μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις, οπότε και θα μπορέσουν να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).
Τέλος, υπενθυμίζεται, ότι κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι φετινοί τελειόφοιτοι θα μπορούν να απευθύνονται στο λύκειό τους, ακόμα και αν δεν έχουν υποβάλει αίτηση δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2025, προκειμένου να δημιουργήσουν κωδικό ασφαλείας (password) για την υποβολή Π.Μ.Δ. για την εισαγωγή τους σε Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ – πρώην ΙΕΚ).
Από τους αριστεύσαντες μαθητές στη Λαμία ξεχωρίζουν:
Η Μαρία Τσουράκη, μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Θεωρητική Κατεύθυνση)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.8
Αρχαία Ελληνικά: 17.8
Λατινικά: 19.6
Ιστορία: 18.3
Μέσος Όρος: 18,13
Μόρια: Από 17.860 έως 18.160
Η Αμαλία - Μαρία Μπιλάλη, μαθήτρια του 4ου Πειραματικού ΓΕΛ Λαμίας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 17.3
Βιολογία: 19.0
Φυσική: 18.2
Χημεία: 19.5
Μέσος Όρος: 18,50
Μόρια: Από 18.260 έως 18.700
Η Ελένη Καραχάλιου, μαθήτρια του Γενικού Λυκείου Καμένων Βούρλων, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Θεωρητική Κατεύθυνση)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 18.0
Αρχαία Ελληνικά: 18.3
Λατινικά: 20.0
Ιστορία: 19.5
Μέσος Όρος: 18,95
Μόρια: Από 18.760 έως 19.060
Ο Γιώργος Σκαμαγκούλης, μαθητής του 3ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.8
Μαθηματικά: 18.5
Πληροφορική: 19.9
Οικονομία: 20.0
Μέσος Όρος: 18,80
Μόρια: Από 18.400 έως 19.035
Ο Νικόλαος Καλπογιάννης, μαθητής του 1ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 15.6
Μαθηματικά: 19.4
Φυσική: 19.8
Χημεία: 20.0
Μέσος Όρος: 18,70
Μόρια: Από 18.080 έως 18.960
Η Δήμητρα Τιμπλαλέξη, μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 16.7
Μαθηματικά: 18.5
Πληροφορική: 19.9
Οικονομία: 19.5
Μέσος Όρος: 18,65
Μόρια: Από 18.260 έως 18.900
Η Κερασία - Ιωάννα Ντούμα, μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ Λαμίας, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Υγείας και Ζωής)
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 17.4
Βιολογία: 18.9
Φυσική: 18.8
Χημεία: 19.3
Μέσος Όρος: 18,60
Μόρια: Από 18.360 έως 18.740
Το μήνυμα της υπουργού Παιδείας με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογιών
Ευχές για καλά αποτελέσματα στους υποψηφίους εξέφρασε η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, με αφορμή τη χθεσινή ανακοίνωση των βαθμολογιών, δίνοντας παράλληλα συγχαρητήρια σε όλους τους υποψήφιους και τις οικογένειές τους «για αυτή την τεράστια δύναμη και την αντοχή που γνωρίζω πολύ καλά ότι απαιτείται», και εκφράζοντας ευχαιριστίες στα στελέχη του υπουργείου Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς, που «εργάστηκαν με επιμονή, σύνεση και μέγιστη υπευθυνότητα γι' αυτό το τεράστιο εγχείρημα».
«Εμείς στο υπουργείο θα συνεχίζουμε συστηματικά να πολλαπλασιάζουμε τις ευκαιρίες και τις επιλογές, τις εναλλακτικές διαδρομές για την απόκτηση γνώσεων και εφοδίων για την ενδιαφέρουσα αλλά απαιτητική ζωή που ανοίγεται μπροστά σας.
Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την ποιότητα των Πανεπιστημίων μας, διασφαλίζοντας ακαδημαϊκή ελευθερία και δημιουργικές σπουδές. Οι άνθρωποι χρειάζονται ρίζες και φτερά.
Εμείς ως πολιτεία πρέπει να γίνουμε οι ρίζες για να μπορέσετε να ανοίξετε με ασφάλεια τα φτερά σας», κατέληξε η υπουργός στο μήνυμά της.