Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε-65 (Λαμια-Ξυνιαδα )

 

 

Κυρώθηκε χθες απο τη  Βουλή  η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του παραχωρησιούχου για την κατασκευή του Νότιου τμήματος (ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα) του αυτοκινητόδρομου Ε65, διαψεύδοντας τις πάσης φύσεως και προελεύσεως Κασσάνδρες, που είχαν προεξοφλήσει την απόρριψή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή .

Χρειάστηκε να περάσουν 11 χρόνια από την αρχική σύμβαση για να μπουν οι βάσεις για την ολοκλήρωση του έργου. Στο διάστημα αυτό, ένα έργο που ξεκίνησε με συνθήκες πρωτοφανούς προχειρότητας, χωρίς μελέτες, χωρίς πρόβλεψη για τα συνοδά έργα, για την αλληλεπίδρασή του με τα άλλα μεγάλα έργα της περιοχής (ΠΑΘΕ, σιδηρόδρομος), για την αντιμετώπιση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων κλπ., κατέληξε να γίνει ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας.

Όταν, δε, ενέσκηψε και η οικονομική κρίση, μπήκε στο κρεββάτι του Προκρούστη και από τα 180 περίπου χιλιόμετρα του αρχικού σχεδιασμού, αποφασίστηκε να κατασκευαστούν μόνο τα 78 του μεσαίου, εύκολου τμήματος (Ξυνιάδα – Τρίκαλα).

Εισηγητής της σύμβασης ηταν ο βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ Αποστόλης Καραναστάσης , οποίος στην ομιλία του επέρριψε ευθύνες για την καθυστέρηση του εργου στις προηγούμενες κυβερνήσεις λέγοντας χαρακτηριστικά οτι ''η  ανικανότητα των προηγούμενων κυβερνήσεων έδωσε στη χώρα ένα ασφαλτοστρωμένο κομμάτι που ξεκινά από το πουθενά και καταλήγει στο πουθενά και που, όχι τυχαία, χαρακτηρίστηκε – ειρωνικά – ως αεροδρόμιο Δυτικής Θεσσαλίας.

Ούτε όμως αυτό, το ακρωτηριασμένο κομμάτι, στάθηκαν ικανοί να ολοκληρώσουν και έπρεπε να έρθει η τωρινή κυβέρνηση, η οποία το ολοκλήρωσε και το παρέδωσε σε χρήση στο τέλος του 2017''.

Με την σύμβαση που κυρώθηκε σήμερα από τη Βουλή, ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του Νότιου Τμήματος, ενώ είναι σε εξέλιξη η προσπάθεια της κυβέρνησης για εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή και του Βόρειου τμήματος και την ολοκλήρωση του έργου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση αυτή είναι αποτέλεσμα μακρών διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τόσο για τη σκοπιμότητα της κατασκευής, όσο και για την χρηματοδότηση και τη διαδικασία ανάθεσης του έργου. ''Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το ότι πετύχαμε να απαλλαγεί το δημόσιο από την υποχρέωση επιδότησης της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου, σε περίπτωση που είναι ζημιογόνος'' τόνισε ο κ. Καραναστάσης .

Τελικά, με την έγκριση των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελεγκτικού Συνεδρίου και με εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης  / ΕΣΠΑ 2014 – 2020, το έργο είναι έτοιμο να ξεκινήσει αμέσως μετά τη δημοσίευση της κύρωσης της σύμβασης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

  Σύμφωνα με τον κ. Καραναστάση η κυβέρνηση έχει μεριμνήσει για όλα τα συνοδά έργα και έχει διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις από άλλους παράγοντες (απαλλοτριώσεις κλπ.),γι'αυτό και  το έργο αυτό θα είναι το πρώτο αυτής της κλίμακας που θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματός του (36 μήνες), ενώ, παράλληλα, θα αντιμετωπισθούν μόνιμα τα προβλήματα από πλημμυρικά φαινόμενα στα ρέματα της περιοχής και στην Γερμανική τάφρο και δρομολογείται η οριστική αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών για ολόκληρη την κοιλάδα του Σπερχειού.

    

 

Απόψεις

Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης  ΠΑΡΤΙ ΜΑΣΚΕ Για του λαδιού τον τενεκέΟ φόνος έγινε σουξέ.Τρεις τενεκέδες στα παιδιάΚαι δυο στη συμπεθέραΈναν μισόν στην εκκλησιάΚαι τ’ άλλο...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.