Επιστολή Δημάρχου Καμένων Βούρλων Ηλία Κυρμανίδη προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταικούρα : Ζητά να λύσει προβλήματα που παραμένουν αλυτα 60 ολόκληρα χρόνια !!
Παρεμβάσεις σε υποδομές αλλά και σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή οδική επικοινωνία οχημάτων και πεζών μεταξύ του νότιου και του βόρειου τμήματος των Καμένων Βούρλων, προτείνει ο Δήμαρχος Καμένων Βούρλων Ηλίας Κυρμανίδης με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταικούρα .
Με σημείο αναφοράς την κατασκευή του έργου « Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων», ο Δήμαρχος της Λουτρόπολης επισημαίνει τα σημαντικότερα προβλήματα που εχουν παρατηρηθεί και τα οποία χρονίζουν χωρίς να εχει βρεθεί λύση με αποτέλεσμα στα συγκεκριμένα σημεία απο Καμένα Βούρλα μέχρι και Αγιο Κωνστναντίνο να έχουν σημειωθεί πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα αρκετά από τα οποία ήταν θανατηφόρα.
Χαρακτηριστική της προβληματικής κατάστασης που δεν εχει αλλάξει τα τελευταία 60 χρόνια οπως επισημαίνεται στην επιστολή του Δημάρχου Καμένων Βούρλων είναι η ταλαιπωρία που υφίστανται οι κάτοικοι του οικισμού «Παληόβρυση» που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα (Πάνω από το Λύκειο), προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο εισέρχονται στη δημοτική οδό «Λευκωσίας» τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης και εισέρχονται σχεδόν απέναντι στη δημοτική οδό «25Ης Μαρτίου» και κατά την επιστροφή τους ακολουθούν ακριβώς την αντίστροφη διαδρομή. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Σε ότι αφορά στη διέλευση πεζών από το βόρειο προς το νότιο τμήμα και αντίστροφα, αυτή πραγματοποιείται χωρίς καμία πρόβλεψη και καμία πρόνοια επί εξήντα χρόνια επίσης. Στην επιστολή του Δημάρχου τονίζεται οτι η κατασκευή της τότε Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης (1960-1964) διχοτόμησε από ανατολή προς δύση το γεωγραφικό χώρο των Καμένων Βούρλων, δημιουργώντας το νότιο και το βόρειο τμήμα.Με την κατασκευή του Π.Α.Θ.Ε. τη δεκαετία του 2000 προέκυψε νέα τομή από ανατολή προς δύση του παραπάνω χώρου πιο νότια.Το νότιο τμήμα των Καμένων Βούρλων που προέκυψε κατά τα παραπάνω, επίσης τέμνεται από νότο προς βορά μεταξύ άλλων και από το ρέμα «Ανεμόρεμα» και από αυτή την τομή προκύπτουν το ανατολικό νότιο τμήμα και το δυτικό νότιο τμήμα.Το νότιο τμήμα επιμερίζεται σε α) τμήμα εντός σχεδίου και β) τμήμα εκτός σχεδίου εντός ζώνης οικισμού. Με δεδομένο ότι το βόρειο τμήμα είναι κορεσμένο οικοδομικά εδώ και χρόνια, η οικιστική ανάπτυξη της πόλης υφίσταται μόνο στο νότιο τμήμα, όπου ήδη κατοικεί τουλάχιστο το 1/3 του συνολικού μόνιμου πληθυσμού.
Δυστυχώς από το 1964 η πρόσβαση και επισύνδεση των κατοίκων του παραπάνω αναφερόμενου νότιου τμήματος με το βόρειο τμήμα των Καμένων Βούρλων, πραγματοποιείται με τρόπο που αντιβαίνει στις οικείες διατάξεις του Κ.Ο.Κ. και εξόχως επικίνδυνο .
Για παράδειγμα οι κάτοικοι του οικισμού «Ζυρίχη» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα.
Οι κάτοικοι της περιοχής «Χαλάσματα» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα.
Επίσης οι κάτοικοι του νοτιοδυτικού τμήματος, όπως κατά τα παραπάνω οριοθετείται από την ΝΕΟ και το «Ανεμόρεμα» προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, εισέρχονται στην κοίτη του χειμάρρου και από αυτή εισέρχονται στην οδό Γ. Βασιλειάδη (στο ύψος του sm ΓΑΛΑΞΙΑΣ)
Σε ολες αυτές τις περιπτώσεις οι κάτοκοι παραβιάζουν τον ΚΟΚ για να αποκτήσουν πρόσβαση . ''Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα'' σημειώνει στην επιστολή του ο Δήμαρχος .
Ο Δήμαρχος Καμένων Βούρλων χαιρετίζει ο έργο που εκτελείται σήμερα στην είσοδο της Λουτρόπολης , τονίζοντας πως ''έρχεται πρώτιστα να αντιμετωπίσει με σύγχρονο και ασφαλή τρόπο την διασύνδεση του ΠΑΘΕ με την Δ.Κ. Καμένων Βούρλων σε ότι αφορά την ανατολική είσοδο''.
Και κρίνει σκόπιμο να διευκρινίσει οτι η παρεμβασή του ''δεν εμπεριέχει καμία διάθεση ούτε και πρόθεση να αξιολογήσουμε επικριτικά το έργο που κατασκευάζεται. Αντίθετα συγχαίρουμε τόσο την πολιτική ηγεσία όσο και τα υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΟΜΕΔΙ, που επιτέλους δίνουν καίρια και καταλυτικά λύση, καλύπτοντας μια χρόνια υστέρηση και υπερημερία του κράτους έναντι των Καμένων Βούρλων''.
Όμως , προσθέτει ο κ. Κυρμανίδης στην επιστολή του , με αφορμή την κατασκευή του παραπάνω έργου και τη θετική συγκυρία, πολιτικά να προΐσταται του υπουργείου ο υπουργός κ. Χρήστος Σταικούρας, δηλαδή ένας ντόπιος, δικός μας άνθρωπος, αλλά και το υψηλό αίσθημα ευθύνης και αποτελεσματικότητας που έχει επιδείξει η παρούσα κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια σε ότι αφορά και στις συγκοινωνιακές υποδομές, δράττομαι της ευκαιρίας και ζητάμε να διερευνηθεί η όποια δυνατότητα, έτσι ώστε να δοθούν οριστικές λύσεις στα παραπάνω προβλήματα.
Στην επιστολή του ο Δήμαρχος Καμένων Βούρλων προτείνει πρώτον τη μελέτη και κατασκευή κυκλικού κόμβου επί της ΝΕΟ στο ύψος των σχολικών συγκροτημάτων και πλήρη διάνοιξη της δημοτικής οδού «Βύρωνος» από το «Ανεμόρεμα» και προς τα δυτικά μέχρι το ύψος του προτεινόμενου νέου κυκλικού κόμβου. Και δεύτερον τη διερεύνηση δυνατότητας βελτίωσης του παράπλευρου στον ΠΑΘΕ οδικού δικτύου από το ύψος των σχολικών συγκροτημάτων μέχρι και τον κυκλικό κόμβο εξόδου προς τη Λαμία
Καταλήγοντας ο κ. Κυρμανίδης σημειώνει ότι ''έστω και μετά από 60 χρόνια δίνεται η ευκαιρία στην Κεντρική Διοίκηση να θεραπεύσει τις δυσχέρειες που το έργο της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης δημιούργησε, χωρίς να παραγνωρίζουμε ενέργειες και δράσεις που θα έπρεπε ο Δήμος να έχει πραγματοποιήσει όλο αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν πραγματοποίησε. Όμως κοιτάμε μπροστά, έχοντας στο προσκήνιο της σκέψης μας, ότι τα Καμένα Βούρλα αφενός αποτελούν ένα από τους γνωστότερους τουριστικούς προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα και αφετέρου και κατά τα παραπάνω, το νότιο τμήμα τους είναι το μοναδικό στο οποίο μπορεί να επέλθει οικιστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια''.