Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Έργα που είχαν βαλτώσει για χρόνια επιχειρεί να ξεκολλήσει η Περιφέρεια

Μετά από μία σειρά παρεμβάσεων στους συναρμόδιους Υπουργούς και στα στελέχη των υπηρεσιών, αλλά και μετά από απανωτές συσκέψεις στην Περιφέρεια και στους Δήμους, τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τα έργα των αναδασμών όχι μόνο δεν φαίνεται να επιλύονται αλλά μετατίθενται συνεχώς για το μέλλον. 

Μια αχτίδα φωτός, ότι κάτι μπορεί να γίνει και ο αναδασμός στο Καστρί μπορεί να προχωρήσει, υπήρξε στη χθεσινή σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας, χωρίς ωστόσο να δοθεί κάποια οριστική λύση. Απλά αποφασίστηκε να υπάρξει αναστολή της περαιτέρω επέμβασης στα καλλιεργούμενα κτήματα της περιοχής Καστρίου και με τον ανασχεδιασμό, μετά από δύο χρόνια, από εθνικούς πόρους, ο οποίος θα διορθώνει τα κακώς κείμενα.

Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Φθιώτιδας Ηλίας Σανίδας, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κοτρωνιάς, ο μηχανικός της Περιφέρειας Λάμπρος Συλεούνης και εκπρόσωποι των κατοίκων της περιοχής Καστρίου του Δήμου Μακρακώμης, συζητήθηκε διεξοδικά το χρονίζον πρόβλημα που είχε προκύψει στο Καστρί με τον σχεδιασμό του αναδασμού.

Για τον αναδασμό που γίνεται στο Καστρί οι αγρότες έχουν διαμαρτυρηθεί πολλές φορές, λέγοντας πως οι περιουσίες τους καταστρέφονται ενώ αντιδρούν και για την περίοδο που ξεκινούσαν οι εργασίες προκαλώντας ζημιές στην παραγωγή του ακτινιδίου.

Ο αναδασμός στο Καστρί είναι τμήμα της συνολικής μελέτης της Ανατολικής Βίστριζας που υλοποιεί η Περιφέρεια από το 2020, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο αναδασμός που βρίσκεται ανατολικά του χειμάρρου και συγκεκριμένα στις αγροτικές περιοχές των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου Λαμιέων, Υπάτης (Αμαλώτας), Μεσοχωρίου, Βασιλικών, Ροδωνιάς, Καρυάς, Συκά, Λυχνού καθώς επίσης και των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου Μακρακώμης, Καστρίου και Αγίου Σώστη.

Τη σχετική σύμβαση είχε υπογράψει ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός και με αυτήν προβλέπονταν η συνέχιση του έργου του αναδασμού του αγροκτήματος στις προαναφερόμενες περιοχές.

Μέχρι σήμερα, έχει εκτελεστεί η κατασκευή των εγγειοβελτιωτικών έργων εντός των κτημάτων 387 ιδιοκτητών, οι οποίοι έχουν αποζημιωθεί για τις καλλιέργειες που εθίγησαν λόγω κατάληψης των έργων.

Συνολικά στο έργο, από την αρχή της εκτέλεσής του μέχρι σήμερα, έχουν γίνει εργασίες και έχει κατασκευαστεί το 60% των ζωνών κατάληψης του έργου (που αντιστοιχεί σε 10.500 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης) και ενα μεγάλο τμήμα του αρδευτικού δικτύου και του αποχετευτικού – αντιπλημμυρικού δικτύου.

Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη πρόκειται για ένα «πάγιο αίτημα του αγροτικού κόσμου, μια κρίσιμη υποδομή που θα προσδώσει μακροχρόνια οφέλη στον πρωτογενή τομέα της Φθιώτιδας».

Τα έργα των αναδασμών στη Φθιώτιδα είναι μια ανοιχτή πληγή καθώς είχαν βαλτώσει για χρόνια.

Εκτός της περιοχής του Καστρίου, προβλήματα υπάρχουν και με τους αναδασμούς στο Λιανοκλάδι με τα έργα του Ε-65 να έχουν μπλοκάρει τις διαδικασίες αλλά και με τους αναδασμούς σε Αμφίκλεια και Σφάκα.

Οι αναδασμοί είναι έργα σημαντικά για την οργάνωση και διαχείριση της αγροτικής γης που θα προσδώσουν μακροχρόνια οφέλη στον πρωτογενή τομέα σε όλη τη Φθιώτιδα.

Με αφορμή τη χθεσινή σύσκεψη για τον Αναδασμό στο Καστρί είναι αδύνατο οι σκέψεις να μη γενικεύονται. Όχι μόνο σε σχέση με τις χρονοβόρες διαδικασίες που χρειάζονται για να έχουμε τα ελάχιστα αποτελέσματα αλλά και για το κόστος αυτών των μελετών ή των έργων τους.

Στην κατεύθυνση αυτή πιστεύουμε ότι από τους αρμόδιους και τις περιφερειακές μας υπηρεσίες θα άξιζε πραγματικά μια συνολική αποτίμηση.

Πρόκειται για προσπάθειες που αξίζουν τον κόπο ή μήπως τελικά μας κοστίζουν περισσότερο από τα αναμενόμενα οφέλη ;

Στη διαχείριση του αντικειμένου των συγκεκριμένων μελετών είναι που αρχικά η περιοχή μας χωλαίνει.

Από την στελεχιακή «αποψίλωση» των αρμόδιων υπηρεσιών μέχρι και τις όποιες αδυναμίες σε ότι αφορά την επάρκεια σχεδιασμού και μελέτης των τοπικών μας υποδομών. Και κυρίως επειδή αυτές θα πρέπει να «συλλειτουργούν» με τις υποδομές περιφερειακού ή εθνικού ενδιαφέροντος που διασχίζουν την περιοχή μας.

Είναι αδύνατο για παράδειγμα, η εκπόνηση των μελετών Αναδασμών να καθυστερεί για διάστημα μεγαλύτερο των 25 (!!) χρόνων από την εποχή της ανάθεσης.

Τόσο περίπου καθυστερούν οι μελέτες στην ενότητα της Λυγαριάς, Στύρφακας, Αμουρίου, Ζηλευτού και Λιανοκλαδίου.

Στάθμισαν ποτέ οι αρμόδιοι το ύψος των ζημιών που συνεπάγονται σε βάρος του πρωτογενούς τομέα παραγωγής μας ;

Αναδασμός δε σημαίνει μόνο συγκέντρωση των αγροτεμαχίων και συνθήκες καλύτερης διαχείρισης του αγροτικού μας κλήρου.

Σημαίνει και έργα υποδομών που έχουν σχέση και με τη συνολικότερη ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες αυτές οι μελέτες αναφέρονται.

Το παράδειγμα χάραξης του νέου δρόμου για το Καρπενήσι στην ευρύτερη περιοχή του Λιανοκλαδίου είναι χαρακτηριστικό.

Θα γίνουν πρώτα οι αναδασμοί της ενότητας και μετά θα έχουμε τη μελέτη του οδικού άξονα ;

Και γιατί πρέπει να επιβαρυνθεί για άλλη μια φορά η συγκεκριμένη περιοχή με ένα νέο υπεραστικό οδικό έργο όταν ήδη κατασκευάσθηκαν και την επιβαρύνουν οι υποδομές του Αυτοκινητόδρου Κεντρικής Ελλάδας και της Σιδηροδρομικής Γραμμής ;

Τελικά πόσο θα πρέπει να είναι το τίμημα που θα πληρώσει ο Νομός Φθιώτιδας από την κατασκευή και λειτουργία των μεγάλων εθνικών μας υποδομών ;

Το σχετικά πρόσφατο παράδειγμα με τις πλημμύρες και την ανεπάρκεια των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας στην περιοχή του Κόμματος δεν προβληματίζει ;

 

    

 

Απόψεις

# Οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ έκαναν χθες κατάληψη στο ήδη κλειστό εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ !  Αντιδράσεις@ Όλοι οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία της Περιφέρειας...

Ελλάδα

randomness