Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Το εργοτάξιο της ΕΡΓΟΣΕ στο Λιανοκλάδι επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης

Tα μεγάλα εργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο νομό Φθιώτιδας επισκέφθηκε το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο Γενικός Γραμματέας του υπουργειου Γιώργος Δέδες  . Αρχικά ο κ. Σπίρτζης συνοδευόμενος απο τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Φθιώτιδα και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θάνο Βούρδα  επισκέφθηκε το εργο που γίνεται στο Λιανοκλάδι για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής ,ενω στη συνέχεια επισκέφθηκε την σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ που εχει κατασκευαστεί ανάμεσα στο Ζηλευτό και τα Στύρφακα . Στο Λιανοκλάδι ο υπουργός ενημερώθηκε απο τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της κατασκευάστριας εταιρείας για την πορεία των εργων καθώς και για τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης ενός εργου που αναβαθμίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα -Θεσσαλονίκη με την κατασκευή διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων .

Μετά το Λιανοκλάδι επόμενος σταθμός του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ηταν η σήραγγα της Οθρυος . Ο κ.  Σπίρτζης συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Γιώργο Δέδε ,τους βουλευτές και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ  Θάνο Βούρδα επισκέφθηκαν τα υπο εξέλιξη εργα και ενημερώθηκαν απο τους εκπροσώπους της εταιρείας για τις εργασίες που γίνονται αυτή την περίοδο στο εργοτάξιο .  

Το πρώτο κομμάτι της γραμμής Τιθορέας –Λιανοκλάδι με όλους τους ενδιαμέσους σταθμούς παλιούς και νέους ,  ανακαινισμένους και εκσυγχρονισμένους  όπως και η υπερσύγχρονη διπλή σιδηροδρομική γραμμή αναμένεται να δοθεί σε χρήση στα μέσα του 2017 περίπου τον Ιούνιο ενώ το υπόλοιπο τμήμα Λιανοκλάδι –Δομοκός στα μέσα του 2018.   

Τελευταίος σταθμός της περιοδείας  του υπουργού  στην Κεντρική Ελλάδα ήταν ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 στην περιοχή της Ανάβρας όπου και εκεί ενημερώθηκε για την εξέλιξη   του έργου .

   Η ΕΡΓΟΣΕ αυτή τη στιγμή κατασκευάζει ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και έτσι με ορίζοντα το 2030 θα έχουμε τρένα με ταχύτητες ως 200 χμλ/ω, ηλεκτροκίνηση σε όλο το εθνικό δίκτυο, διπλές γραμμές και εγκατεστημένο το ERTMS. Σύμφωνα με την ενημέρωση των στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ η  σύνδεση με τα λιμάνια και τις οδικές αρτηρίες, έτσι ώστε να δημιουργηθούν μεγάλοι διαμετακομιστικοί κόμβοι, αποτελεί πολιτική προτεραιότητα στον τομέα των μεταφορών. Αναφορικά με τα έργα που εκτελούνται στον κύριο Άξονα του ΠΑΘΕ , τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ τόνισαν οτι η Γραμμή θα είναι διπλή ηλεκτροκινούμενη και σηματοδοτούμενη. Ο άξονας θα συνδέει μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια. Ποιο συγκεκριμένα:

  • Η διαδρομή από Πάτρα ως Αθήνα μήκους 216 χιλιόμετρων.
  • Σύνδεση Πειραιά με το Ικόνιο. Κύρια σημεία είναι η παρουσία της COSCO και η σημαντικότητα του Λιμανιού για τις εμπορευματικές μεταφορές αλλά και τον ρολό του Θριασίου Πεδίου
  • Το έργο του Θριασίου θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Το επόμενο στάδιο είναι η δημιουργία ενός από τους μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς κόμβους στην Ευρώπη. Αυτό μπορεί να γίνει με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Ήδη, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για τα 600 στρέμματα από τα 2400 στρέμματα της έκτασης του Θριασίου.
  • Η σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμη και πλήρως λειτουργική την Άνοιξη του 2018. Θα μεταφέρει επιβάτες και φορτία προς Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 25 λεπτά.
  • Η διαδρομή από την Θεσσαλονίκη προς το τελωνείο του Προμαχώνα είναι σε φάση ανάθεσης μελετών. Ο διαγωνισμός του αναμένεται να βγει στον «αέρα» το 2019 και τα έργα να τελειώσουν το 2022.Τα έργα αφορούν την ανάταξη και την ηλεκτροκίνηση της γραμμής σε όλο το μήκος της. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ως προτεραιότητα την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο με ηλεκτροκίνηση και στοχευμένες παρεμβάσεις σε σημεία της γραμμής. Η γραμμή αποτελεί την εναλλακτική οικονομική διαδρομή σε σχέση με τα στενά του Βοσπόρου, δίνει έξοδο στην Μαύρη Θάλασσα μέσω Μπουργκάς και κάνει την Αλεξανδρούπολη σημαντικό logistics hub. Η αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής θα αυξήσει τις ταχύτητες των εμπορικών τρένων κατά 20-30%. Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και το Αλβανικό Υπουργείο Μεταφορών, έχει καταθέσει πρόταση στο Ιnterreg για εκπόνηση Μελέτης Βιωσιμότητας για τη Σύνδεση Φλώρινας-Κρυσταλλοπηγής-Πόγραδετς (με σύνδεση με το αεροδρόμιο Καστοριάς για εμπορικούς λογους. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Βούρδα  θα είναι το  πιο μακρόπνοο και σημαντικό έργο, που μπορεί να κάνει τη χώρα τον πιο σημαντικό «παίχτη» της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η Σιδηροδρομική Εγνατία συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική. Συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ευρώπη,δημιουργώντας ευκαιρίες επενδύσεων. Η γραμμή θα Συνδέει Αλεξανδρούπολη με Ηγουμενίτσα . Η Παγκόσμια Τράπεζα Επενδύσεων ανέλαβε να εκπονήσει Μελέτη Βιωσιμότητας . Σε δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τόνισε οτι αποτελεί πολιτική επιλογή η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και μέσω αυτού της χώρας, έτσι ώστε οι μεταφορές να παίξουν κύριο ρόλο στην επιστροφή της ανάπτυξης που θα μείνει στη χώρα για καιρό και θα δημιουργήσει νέο πλούτο και νέες θέσεις εργασίας.

    Τα οφέλη περιλαμβάνουν καθαρές και φτηνές μεταφορές, διεθνείς επενδύσεις, σημαντικό όγκο μεταφοράς εμπορευμάτων, αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της χώρας ως διεθνούς διαμετακομιστικού κόμβου, καθώς και την καθιέρωση της χώρας σαν ένα συνεχές κέντρο logistics καθώς θα συνδέει 4 λιμάνια, 6 αεροδρόμια και 4 κέντρα logistics.

Στα πλαίσια της διήμερης επίσκεψης του  στο νομό Φθιώτιδας ,την Κυριακή ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης πραγματοποίησε  συναντήσεις με τους Δημάρχους Λαμίας  Νίκο  Σταυρογιάννη, Στυλίδας  Απόστολο Γκλέτσο, Μώλου - Αγίου Κωνσταντίνου  Γιάννη Συκιώτη, Αμφίκλειας – Ελάτειας  Γιώργο Γώγο, Μακρακώμης  Ευθύμιο Παπαευθυμίου, καθώς και με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας  Κώστα Μπακογιάννη.

 

 

Φωτογραφίες

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.