Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Χρήστος Σταϊκούρας: «Η  Φθιώτιδα γυρίζει σελίδα»

Τα έργα που είναι σε εξέλιξη σε όλους τους Δήμους του      νομού, αλλά και όλων όσων έχουν προγραμματιστεί να γίνουν τους επόμενους μήνες παρουσίασε σε πολύωρη       συνέντευξη τύπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

«Eξαγγέλλουμε έργα που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση» είναι το μήνυμα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα κάνοντας τον απολογισμό των έργων που είναι σε εξέλιξη στη Φθιώτιδα αλλά και όλων όσων έχουν προγραμματιστεί να γίνουν τους επόμενους μήνες.
«Η Φθιώτιδα γυρίζει σελίδα» τόνισε ο υπουργός στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
«Προσωπικά, είπε, εργάζομαι για να συμβάλλω στον πορεία προόδου του τόπου μας και την ολόπλευρη ισχυροποίησή του, με απόλυτη καθαρότητα, σύγχρονο σχέδιο και πρόγραμμα, αξιοπιστία, συνέπεια και αποτελεσματικότητα, σε συνεργασία με όλους τους αιρετούς, σε όλους τους θεσμούς της πολιτείας. Αυτό πιστεύω ότι είναι το σωστό για τον τόπο μας και την πατρίδα μας, και αυτό πράττω. Ο υπουργός παρουσιάζοντας εργα της  αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε τον απολογισμό με τον Αυτοκινητόδρομο  Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65).
''Ο Αυτοκινητόδρομος Ε-65, ενιαία, από την Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, ολοκληρώθηκε εγκαίρως. Ειδικότερα, ανέφερε οτι τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα παραδόθηκαν σε χρήση στις 23 Απριλίου 2024, παρουσία του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Το υπόλοιπο τμήμα, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, οπως είπε ο υπουργός και αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου στο τέλος του 2025. Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα εχει ήδη υλοποιηθεί πάνω από το 56% του βορείου τμήματος του οδικού άξονα.
Επίσης, προβλέπεται η υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης των περιοχών του αυτοκινητόδρομου Ε-65 στα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα, Ξυνιάδα – Ανάβρα και Ανάβρα – Τρίκαλα. Αυτά, οπως είπε ο υπουργό,ς θα μελετηθούν αδαπάνως για το Δημόσιο και θα κατασκευαστούν από τον Παραχωρησιούχο. Η συνολική δαπάνη ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ. Επιπλέον των παραπάνω, προβλέπεται να μελετηθούν από τον Παραχωρησιούχο, αδαπάνως για το Δημόσιο, και να εκτελεστούν από την Περιφέρεια, έργα συνολικού ύψους 69 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα προβλέπονται έργα ύψους περίπου 17,5 εκατ. ευρώ.
Ανάμεσα σε άλλα, μελέτες και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις στην περιοχή της λεκάνης του Σπερχειού, στο Μπεκιόρεμα, στο ρέμα Πλατάνας, στο ρέμα Λυγαριάς, στο Δριμαρόρεμα, στον χείμαρρο Ξηριά κ.α.
Επιπρόσθετα, ο Παραχωρησιούχος, στο πλαίσιο των ανταποδοτικών - συνοδών έργων, σε συνεννόηση με τον Υπουργό, στελέχη του Υπουργείου και τους προέδρους των Δημοτικών Διαμερισμάτων του Δήμου Λαμιέων, Σταυρού και Λυγαριάς, υλοποιεί τα εξής έργα μικρής κλίμακας:
1. Αποκατάσταση χώρου απόθεσης αποβλήτων της παλιάς αποχέτευσης του χωριού Σταυρός και εργασίες επιχωμάτωσης. Το έργο έχει ολοκληρωθεί.
2. Αποκατάσταση και ασφαλτόστρωση στο τμήμα της οδού Λαμίας – Καρπενησίου, από τον κόμβο για Κομποτάδες έως τον κόμβο του Ε65. Το έργο κατασκευάζεται.
3. Ασφαλτόστρωση τμήματος της λεωφόρου Σταυρού, από το ύψος της Εκκλησίας του οικισμού της Νέας Βράχας έως και την διασταύρωση με το παλιό Δημοτικό Σχολείο. Το έργο ολοκληρώθηκε, στις 21 Ιουνίου.
4. Ασφαλτόστρωση της οδού από τον κυκλικό κόμβο του Ε65 προς το ΔΔ Σταυρού έως οδούς της Κοινότητας. Και αυτό το έργο ολοκληρώθηκε, στις 21 Ιουνίου.
Λυγαριά:
1. Ασφαλτόστρωση της υφιστάμενης επαρχιακής οδού, από διασταύρωση Αμουρίου προς Λυγαριά, μήκους περίπου 1 ος χλμ. Η οδός ενώνεται με την Επαρχιακή οδό Λυγαριάς – Λαμίας. Γίνεται έτσι μια πρώτη διαμόρφωση του Δυτικού - Βόρειου Δακτυλίου της Λαμίας και διευκολύνεται η πρόσβαση της Δυτικής Φθιώτιδας και της Ευρυτανίας προς το Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας. Το έργο ολοκληρώθηκε στις 27 Μαΐου.
2. Αποκατάσταση ζημιών στην επαρχιακή οδό Λαμίας – Λυγαριάς. Το έργο ολοκληρώθηκε στις 26 Ιουνίου.
Η δεύτερη αναφορά του υπουργού ήταν για το διαγώνιο Άξονα: Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. ''Η κατασκευή του έργου Μπράλος – Άμφισσα, μήκους 24 χλμ, συνεχίζεται, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα'' σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας. Το έργο διακρίνεται σε 2 υπο-τμήματα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης της εκπόνησης των μελετών, έχει ολοκληρωθεί στο 90% το πρόγραμμα γεωτεχνικών εργασιών.
Οπως ανέφερε ο υπουργός στη συνέντευξη τύπου εχει αποσταλεί, τον Ιούνιο του 2024, Φάκελος Τροποποίησης Περιβαλλοντικών Όρων για την τροποποίηση στο σχεδιασμό των Σηράγγων του έργου. Βρίσκεται υπό σύνταξη η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση για την εισαγωγή και έγκριση από το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων – Τμήμα Κατασκευής έργων των αλλαγών που προκύπτουν από την ανωτέρω τροποποίηση στο σχεδιασμό των Σηράγγων. Σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, έχει γίνει το Δικαστήριο, στις 9 Απριλίου 2024, έχει εκδοθεί η σχετική Δικαστική Απόφαση και η αντίστοιχη αναγνώριση δαπάνης, και αναμένεται η υπογραφή των Αποφάσεων δέσμευσης ποσού από τον προϋπολογισμό του σχετικού εναρίθμου, καθώς και η έγκριση της αύξησης των πιστωτικών ορίων, προκειμένου να γίνει η παρακατάθεση και η δημοσίευσή της σε ΦΕΚ. Παράλληλα, έχουν συνταχθεί τα Πρωτόκολλα εγκατάστασης από το Δασαρχείο Άμφισσας και το Δασαρχείο Λαμίας και έχουν παραδοθεί οι δασικές εκτάσεις. Ως προς τις εργασίες, έχουν ολοκληρωθεί, σε ποσοστό 90%, οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις. Σε μία γέφυρα, έχουν εκτελεστεί χωματουργικές εργασίες, σε ποσοστό 60%, και έχουν ξεκινήσει εργασίες κατασκευής των πασσάλων της. Σε δύο άλλες, έχουν ξεκινήσει τα επιχώματα προφόρτισης για τη θεμελίωσή τους. Ως προς τις σήραγγες, είναι σε εξέλιξη προπαρασκευαστικές εργασίες (τοπογραφικές χαράξεις, εργασίες καθαρισμού σε δασικές εκτάσεις του έργου, οδοί πρόσβασης κλπ.), προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες, μετά την έγκριση των μελετών.
Ως προς το Τμήμα «Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς - Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη, έχουν υποβληθεί, στο σύνολό τους, οι μελέτες εφαρμογής του έργου. Έχει υποβληθεί μελέτη αντικατάστασης γέφυρας με οπλισμένο επίχωμα, η οποία αδειοδοτήθηκε και περιβαλλοντικά. Για την ασφαλή κατασκευή και λειτουργία του έργου απαιτούνται επιπλέον μέτρα προστασίας της οδού και σταθεροποίησης των πρανών, τα οποία θα καθοριστούν με την σύνταξη σχετικών γεωτεχνικών μελετών. Η ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η  Αυγούστου 2027.
Η τρίτη αναφορά του υπουργού ηταν ο  Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο. Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στις 25 Οκτωβρίου 2023, προκήρυξε τη δημοπράτηση του έργου, μήκους περίπου 30 χλμ, για τη σύνδεση του πέρατος της παράκαμψης Μακρακώμης με το ανατολικό μέτωπο της Σήραγγας Τυμφρηστού. Το έργο, στο σύνολο σχεδόν του μήκους του, με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του, ακολουθεί νέα χάραξη. Η υπό ανάθεση σύμβαση του έργου θα έχει ως αντικείμενο συγχρόνως τη μελέτη και την κατασκευή του, και η διάρκειά της έχει οριστεί στους 54 μήνες από την υπογραφή της. Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου, ο οποίος διεξάγεται ηλεκτρονικά, διενεργείται μέσω δύο σταδίων:
Α’ Στάδιο: Προεπιλογή – Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής.
Β’ Στάδιο: Πρόσκληση υποβολής προσφορών – Ανάθεση.
Στην παρούσα φάση, έχει δημοσιευτεί η Διακήρυξη – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αίτησης συμμετοχής για προεπιλογή. Διενεργήθηκε, στις 21 Δεκεμβρίου 2023, η ηλεκτρονική αποσφράγιση του (υπο)φακέλου, όπου διαπιστώθηκε ότι 6 οικονομικοί φορείς υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής. Με απόφαση, της 4 ης Μαρτίου 2024, εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και ο πίνακας των τελικών επιλεγέντων που θα κληθούν να υποβάλουν προσφορά στο Β’ Στάδιο του υπόψη διαγωνισμού. Η Αναθέτουσα Αρχή θα προχωρήσει στο Β’ στάδιο του διαγωνισμού, κατά το οποίο οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν την προσφορά τους, μετά την ολοκλήρωση των εγκρίσεων των μελετών. Οι μελέτες ωρίμανσης του έργου εκπονούνται με την υποβοήθηση Τεχνικού Συμβούλου. Έχουν εκπονηθεί η τοπογραφική αποτύπωση, η προμελέτη οδοποιίας, η προμελέτη αποχέτευσης-αποστράγγισης, η οριστική γεωλογική μελέτη, και έχουν προχωρήσει οι προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Παράλληλα, στο πλαίσιο άλλης σύμβασης εκτελείται πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών για την υποστήριξη των παραπάνω μελετών. Μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης από το εκπονούμενο πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών, θα υποβληθεί η ΜΠΕ για έγκριση στην αρμόδια αδειοδοτούσα περιβαλλοντική αρχή. Οι γεωτεχνικές έρευνες που αφορούν στη διερεύνηση της εφικτότητας της χάραξης έχουν ολοκληρωθεί, και μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης, θα ολοκληρωθεί η ΜΠΕ, ώστε να υποβληθεί στην αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή για την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Με την έκδοση της ΑΕΠΟ θα εγκριθούν οι μελέτες ωρίμανσης του έργου. Μετά την έγκριση των μελετών θα ακολουθήσει η έγκριση της μελέτης κτηματολογίου και η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ώστε να ξεκινήσει το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι η πρόσκληση των τελικώς επιλεγέντων διαγωνιζομένων για υποβολή προσφοράς, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία χρονικά διαστήματα, όπως η έκδοση της ΑΕΠΟ, η κήρυξη της απαλλοτρίωσης σύμφωνα με την εκτίμηση του υπουργού  θα ξεκινήσει εντός του 1ου τριμήνου του 2025.  Παράλληλα, έχουν εκκινήσει, τον Μάρτιο του 2024, οι διαδικασίες για την μελετητική ωρίμανση του οδικού τμήματος Σταυρός – Καστρί. Αντικείμενο των μελετών είναι η αναβάθμιση του εν λόγω οδικού άξονα, μήκους περίπου 16 χλμ. Στις 31 Μαϊου 2024, πραγματοποιήθηκε, στο Δημαρχείο Λαμίας, συνάντηση εργασίας αρμοδίων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, των μελετητών του έργου και τοπικών παραγόντων, με συμμετοχή του Υπουργού και του Δημάρχου Λαμιέων. Βασικό θέμα, η ενημέρωση για τη χάραξη του πρώτου τμήματος της νέας οδού. Η χάραξη θα είναι εν γένει προσαρμοσμένη στην υφιστάμενη οδό, στα εκτός σχεδίου πόλης τμήματα, και θα παρακάμπτει συγκεκριμένους οικισμούς. Στα πλαίσια της εν λόγω αναβάθμισης θα προβλεφθεί κατάλληλος αριθμός κόμβων και τεχνικών, όπου απαιτηθεί, προκειμένου να διασφαλιστούν οι απαραίτητες προσβάσεις, να αποκατασταθεί το τοπικό οδικό δίκτυο και να γεφυρωθούν τα ρέματα της περιοχής.
Για το εργο της ανακατασκευής της Παραλιακής Οδού Αγ. Κωνσταντίνου και Αναδιαμόρφωση του κόμβου εισόδου των Καμένων Βούρλων εχει υποβληθεί, από τον Ανάδοχο, η μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων κατά την κατασκευή, δηλαδή η εργοταξιακή σήμανση. Συντάσσονται οι σχετικές μελέτες εφαρμογής του Αγ. Κωνσταντίνου και θα εφαρμοστούν - άμεσα - κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κυκλικό κόμβο Ανατολικής Εισόδου Καμένων Βούρλων. Οι εργασίες για την κατασκευή του κόμβου αναμένεται να ξεκινήσουν εντός των προσεχών ημερών. Επίσης, η έναρξη των εργασιών στο μέτωπο του έργου που αφορά την ανακατασκευή της παραλιακής οδού Αγίου Κωνσταντίνου ορίζεται για τον Σεπτέμβριο, εξαιτίας τόσο της θερινής περιόδου όσο και της ανάγκης επίλυσης τοπικών προβλημάτων (ζητήματα αρχαιολογίας, κτηματολογικά θέματα κ.α.). Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 14η Μαρτίου 2026.
Οδική σύνδεση της Νεράιδας με Παράπλευρο Οδικό Δίκτυο. Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου ήταν η 25 η Ιουνίου 2024. Αυτή δεν επετεύχθη, οπως είπε ο υπουργός. Το μοναδικό, αλλά βασικό πρόβλημα είναι οι απαλλοτριώσεις. Η επίλυση του προβλήματος, μετά από 2 αναβολές εξαιτίας της απεργίας των δικηγόρων, πραγματοποιήθηκε στις 9 Απριλίου 2024. Μετά την παραλαβή υπευθύνων δηλώσεων συναίνεσης από μέρους κάποιων εκ των ιδιοκτητών στην εκτέλεση των εργασιών του έργου πριν την καταβολή της αποζημίωσης, ο Ανάδοχος έχει ξεκινήσει τις εργασίες. Παράλληλα, ο Ανάδοχος έχει αιτηθεί παράταση 7 μηνών, έως 25 Ιανουαρίου 2025. Εγκρίθηκε η παράταση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
 Βελτίωση του δρόμου Κουμαρίτσι – Παύλιανη. Ανατέθηκαν, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι μελέτες του συγκεκριμένου οδικού έργου, μήκους 7,7 χλμ. Στις 31 Μαϊου 2024, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στον Δήμο Λαμιέων, αρμοδίων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, των μελετητών του έργου και τοπικών παραγόντων, με συμμετοχή του Υπουργού και του Δημάρχου Λαμιέων, με θέμα την χάραξη του δρόμου. Η χάραξη προβλέπει τις παρακάμψεις της Παύλιανης και του Κουμαριτσίου. Η μελέτη προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Σιδηροδρομικά Έργα: Το σιδηροδρομικό δίκτυο του Νομού είναι τμήμα του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα που συνδέει την Βόρεια με τη Νότια Ελλάδα. Παρατηρούνται εκτεταμένες ζημίες στον κύριο άξονα Δομοκός – Λάρισα, καθώς και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού. Η μόνιμη αποκατάσταση του δικτύου, μετά την επαναφορά της προσωρινής αποκατάστασης στις 16 Δεκεμβρίου 2023, αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη διετία. Ταυτόχρονα, λειτουργεί τμήμα του παλαιού δικτύου μονής γραμμής, από το ΣΣ Τιθορέας μέχρι το ΣΣ Λιανοκλαδίου, το οποίο και επεκτείνεται μέχρι τον ΣΣ Στυλίδας. Για το παλαιό δίκτυο δρομολογούνται έργα που αφορούν τη  συντήρηση της επιδομής στο τμήμα ΣΣ Τιθορέας – ΣΣ Λιανοκλαδίου. Η  εργολαβία συντήρησης ολοκληρώνεται περί τα τέλη του 2024, και περιλαμβάνει εργασίες αποκατάστασης φθορών και βλαβών της υποδομής και επιδομής του συγκεκριμένου δικτύου, την μελέτη και τον έλεγχο στατικότητας των 2 μεγάλων γεφυρών, του Γοργοποτάμου και της Παπαδιάς. Η μελέτη στατικότητας έχει ανατεθεί σε εταιρία και βαίνει προς ολοκλήρωση.
Επίσης δρομολογούνται εργα που αφορούν τον έλεγχο των σηράγγων του ανωτέρω τμήματος, και κυρίως της σήραγγας του Μπράλλο , την αποκατάσταση των πρανών του εν λόγω τμήματος, τη συντήρηση των κτιρίων των σταθμών που, στην πλειονότητά τους, είναι μνημεία της νεότερης ιστορίας των σιδηροδρόμων, την ολοκλήρωση της αντικατάστασης των ρηγματωμένων στρωτήρων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες για το τμήμα Άγιος Στέφανος – Δομοκός και τέλος την αντικατάσταση και την απόδοση σε χρήση όλων των αλλαγών τροχιάς που είχαν υποστεί ζημιές.
Οπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας αποκαταστάθηκε πλήρως η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός. Ένα σημαντικό έργο, που έχει ολοκληρωθεί, είναι επίσης η εγκατάσταση καμερών εντός των σηράγγων σε όλο το μήκος τους και η μεταφορά των σημάτων στο Κέντρο Παρακολούθησης Σηράγγων και SCADA, που λειτουργεί στον ΣΣ Λιανοκλαδίου. ''Το έργο παραδόθηκε στα τέλη του 2023, ελέγχεται και λειτουργεί κανονικά'' σημείωσε ο υπουργός . Ενα σημαντικό έργο είναι η μελέτη σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. ''Για όλα τα παραπάνω δρομολογούνται οι σχετικές μελέτες, με σκοπό την εξεύρεση πόρων για την υλοποίησή τους'' σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας .
Υπάρχει προοπτική, με βάση τον επόμενο σχεδιασμό δρομολογίων, να εξεταστεί η δυνατότητα επιβατικής εξυπηρέτησης και από τον ΣΣ Αγίου Στεφάνου, ανάλογα με την επιβατική κίνηση που θα μπορεί να αναπτυχθεί. Στον σχεδιασμό που υπάρχει σήμερα, συνεχίζεται κανονικά η επιβατική λειτουργία του ΣΣ Μώλου. Έχουν επανέλθει και εκτελούνται τα τοπικά δρομολόγια Αθήνα – Λιανοκλάδι.
Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε αναφορά στα έργα του πρωτογενή τομέα, όπως την κατασκευή Αρδευτικού Δικτύου στην Ηράκλεια, λέγοντας πως η  λειτουργία του έχει αρχίσει και αρδεύει, επιτυχώς, 3.510 στρέμματα, με ορατά τα οφέλη για τους αγρότες της περιοχής.
Για το Αρδευτικό Δίκτυο Ανατολικής Βίστριζας είπε οτι η  υλοποίηση αυτού του σημαντικού αρδευτικού έργου, παρουσίαζε, κατά περιόδους, μικρότερες ή μεγαλύτερες χρονικές υστερήσεις. Τους τελευταίους 10 περίπου μήνες, έχει επιτευχθεί επιτάχυνση των εργασιών. Εγκρίθηκε, το 1 ο τρίμηνο του 2024, αύξηση, περίπου κατά 1,8 εκατ. ευρώ, στον συμβατικό προϋπολογισμό, ο όποιος πλέον ανέρχεται στα 40,2 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αφορά πρόσθετη αποζημίωση εργασιών για την αντιμετώπιση απροβλέπτων και επιγενομένων συνθηκών. Έχουν κατατεθεί οι φάκελοι που απαιτούνται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Πρέπει, ακόμη, να συνταχθούν κάποιες επιπρόσθετες μελέτες για την ολοκλήρωση του φράγματος με ασφάλεια δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας. Σχεδιάζεται οπως είπε η επανα-δημοπράτηση του έργου.
Για την αναβάθμιση των αρδευτικών δικτύων Ανθήλης και Ροδίτσας ο υπουργός ανέφερε οτι η  μελέτη αφορά την υπογειοποίηση και αναβάθμιση των υφιστάμενων αρδευτικών δικτύων. Τα αρδευτικά δίκτυα των επιμέρους ζωνών διανομής υδάτων αφορούν 17.000 στρέμματα στην περιοχή της Ροδίτσας, και 21.000 στρέμματα στην περιοχή της Ανθήλης. Οι μελέτες, οι οποίες έχουν υλοποιηθεί σε ποσοστό 10%, θα ολοκληρωθούν στα επόμενα 2 χρόνια. Εγκρίθηκε ο 1ος Συγκριτικός Πινάκας, ποσού περίπου 930.000 ευρώ, από τον συνολικό προϋπολογισμό μελέτης ύψους 2,6 εκατ. ευρώ.
Επίσης ο κ. Σταϊκούρας είπε οτι συνεχίζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πρωτοβουλιών στήριξης των σχολικών μονάδων της Φθιώτιδας, από πλευράς νέων κατασκευών, επισκευής υφιστάμενων κτιριακών υποδομών και εφοδιασμού σχολικών μονάδων με νέο εξοπλισμό, ενω προχωρά  είπε, η μελέτη για την υλοποίηση των έργων της ανέγερσης:
α) Κλειστού Γυμναστηρίου, 1.150 τ.μ., στο 11 ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας.
β) Αίθουσας Πολλαπλών Χρήσεων, 530 τ.μ., στο συγκρότημα των σχολικών μονάδων 2ου Λυκείου και 2 ου Γυμνασίου Λαμίας.
Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν εντός του Αυγούστου. Θα ακολουθήσει η δημοπράτηση των έργων. Επίσης, μελετάται η κατασκευή κλειστής αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο 19 ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας, καθώς και η ενεργειακή αναβάθμιση του 10 ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας.
Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης οτι ξεκίνησαν επισκευές αναβάθμισης σχολικών υποδομών στις εξής σχολικές μονάδες: 3ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας,Νηπιαγωγείο Ελάτειας, Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας, Γυμνάσιο – Λύκειο Ελάτειας. Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται περίπου στις 220.000 ευρώ, με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Επίσης, την προσεχή Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024, προγραμματίζεται η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ Κτιριακών Υποδομών και Αναδόχου για την υλοποίηση του έργου επισκευών του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Λουτρών Υπάτης, προϋπολογισμού περίπου 65.000 ευρώ. Στον προγραμματισμό των Κτιριακών Υποδομών περιλαμβάνονται και άλλες σχολικές μονάδες της Περιφερειακής Ενότητας. Σε συνέχεια του έργου της προμήθειας εξοπλισμού σχολικών μονάδων σε όλη την Επικράτεια, πράξη χρηματοδοτούμενη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην Περιφερειακή Ενότητα, το τελευταίο διάστημα, οπως ανέφερε ο υπουργός εφοδιάστηκαν με εξοπλισμό, μέσω των Κτιριακών Υποδομών, οι παρακάτω σχολικές μονάδες:
 Νηπιαγωγείο Νέου Μοναστηρίου, Νηπιαγωγείο Καραβομύλου, Νηπιαγωγείο Λουτρών Υπάτης, Νηπιαγωγείο Πελασγίας, 2 ο Νηπιαγωγείο Στυλίδας, Δημοτικό Σχολείο Γλύφας, Δημοτικό Σχολείο Πελασγίας, Δημοτικό Σχολείο Αχινού, Δημοτικό Σχολείο Ραχών, 1 ο και 2 ο Δημοτικά Σχολεία Στυλίδας, 6 ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας, 17 ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας, Γυμνάσιο Πελασγίας, Λύκειο Πελασγίας, Λύκειο Στυλίδας, Γυμνάσιο Δομοκού, Λύκειο Δομοκού.
Αποκατάσταση Ζημιών από Φυσικές Καταστροφές: Υπεγράφησαν επίσης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, 6 σχετικές συμβάσεις για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν σε 33 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα από τις καταστροφικές πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου. Με τη λήξη της σχολικής χρονιάς, ξεκίνησαν τα έργα αποκατάστασης σε σχολικές μονάδες του Δήμου Δομοκού, συνολικού προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως τα έργα, τα οποία είναι σε εξέλιξη αφορούν:
• Το Γυμνάσιο και το Λύκειο Δομοκού, προϋπολογισμού άνω του 1,4 εκατ. ευρώ.
• Το Γυμναστήριο Γυμνασίου και Λυκείου Δομοκού, προϋπολογισμού 360.000 ευρώ.
• Τον Παιδικό Σταθμό Δομοκού, προϋπολογισμού 416.000 ευρώ.
• Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Δομοκού, προϋπολογισμού άνω του 1,1 εκατ. ευρώ.
• Το Γυμνάσιο και το Λύκειο Νέου Μοναστηρίου, προϋπολογισμού άνω του 1,6 εκατ. ευρώ.
• Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Νέου Μοναστηρίου, προϋπολογισμού άνω του 1εκατ. ευρώ.
Στα περισσότερα από αυτά, η ολοκλήρωση των εργασιών αναμένεται μέχρι τις αρχές της νέαςσχολικής χρονιάς οπως εκτίμησε ο υπουργός .
Στα υπόλοιπα, μέχρι το τέλος του έτους.
Παράλληλα, ο Δήμος Λαμιέων δημοπράτησε τα έργα που αφορούν παρεμβάσεις σε δημοτικές κοινότητες, συνολικού προϋπολογισμού 250.000 ευρώ, τα οποία είχαν δρομολογηθεί από τον Μάρτιο του 2023, μετά από συνεργασία του τότε Υπουργού Οικονομικών με την προηγούμενη δημοτική αρχή του Δήμου Λαμιέων. Τα έργα αφορούν τις Δημοτικές Κοινότητες Αγίας Παρασκευής, Μεσοχωρίου, Οίτης, Δαμάστας, Σταυρού και Πύργου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψε σχετική απόφαση, που αφορά στην έγκριση δέσμευσης ποσών για την παρακατάθεση αποζημίωσης ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν και σχετικών δικαστικών εξόδων, συνολικού ποσού περίπου 2,3 εκατ. ευρώ, για το τμήμα Ράχες – Άγιοι Θεόδωροι, ύψους 277.077 ευρώ, το τμήμα παράκαμψης Αγίου Κωνσταντίνου, το τμήμα παράκαμψης Καμένων Βούρλων, ύψους 82.277 ευρώ, τη Μοσχοκαρυά Λαμίας.
Για το εργο ανέγερσης Πτέρυγας Ακτινοθεραπείας, Χημειοθεραπείας και Πυρηνικής Ιατρικής και Αναβάθμιση του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (Τ.Ε.Π.) στο Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας (ΓΝΛ) , ο κ. Σταϊκούρας είπε οτι  ''οι εργασίες προχωρούν κανονικά, και μάλιστα πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα, όπως είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω στις επισκέψεις που – συστηματικά – πραγματοποιώ στο έργο. Έχει ήδη ολοκληρωθεί το 25% του οικονομικού αντικειμένου. Ως προς το έργο της Αναβάθμισης του Τ.Ε.Π., πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για τη μεταφορά του υφιστάμενου Τμήματος στο Πέτρινο κτίριο, και, στη συνέχεια, θα ξεκινήσουν οι εργασίες της αναβάθμισής του. Και τα δύο έργα θα παραδοθούν, σύμφωνα με τη δέσμευσή μας, πριν από τον Νοέμβριο του 2025.
Για τις κτιριακές υποδομές του Πανεπιστημίου ολοκληρώθηκε οπως είπε από το Πανεπιστήμιο, με τη συνδρομή του Δήμου Λαμιέων και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ο φάκελος για την έγκριση τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου. Ο φάκελος υποβλήθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προς έγκριση. ''Με την έγκρισή του, υλοποιείται ένα ακόμη βήμα προς την ολοκλήρωση μιας σύνθετης και επίπονης διαδρομής, που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει μέχρι το τέλος περίπου του έτους'' δήλωσε ο υπουργός.
Για την  ανέγερση του  νέου Δικαστικού Μεγάρου, ο κ. Σταϊκούρας είπε οτι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως αναθέτουσα αρχή, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, προχώρησε, στις 15 Απριλίου 2024, στην έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου για το σύνολο (cluster) των Δικαστικών Μεγάρων, με τους πέντε υποψηφίους που προκρίθηκαν. Ο 1ος κύκλος του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους προεπιλεγέντες έλαβε χώρα στις 13 και 14 Μαΐου 2024. Οι υποψήφιοι οικονομικοί φορείς απέστειλαν τα υπομνήματά τους με σχόλια επί αυτού, στις 24 Μαΐου 2024, τα οποία είναι υπό επεξεργασία από τους Συμβούλους της Αναθέτουσας Αρχής, προκειμένου να επιλυθούν - κατά το δυνατόν - ενόψει του 2 ου κύκλου του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Παράλληλα, έχει υποβληθεί αίτημα της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, για τη μετεγκατάστασή της από το Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας στο υπό ανέγερση Δικαστικό Μέγαρο Λαμίας. Διερευνάται, από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η συμβατότητα της χρήσης, η επικαιροποίηση του κτιριολογικού και η ένταξή του στη διαγωνιστική διαδικασία, καθώς και η υλοποίηση μονάδας επεξεργασίας επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων, μετά από περιβαλλοντική αδειοδότηση''.
Λιμάνι Στυλίδας: Σε συνέχεια της ανακοίνωσης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, στις 23 Φεβρουαρίου 2024, υπεγράφη σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του ΤΑΙΠΕΔ, για το έργο της αποκατάστασης βαθών (εκβάθυνση) στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα της Στυλίδας Φθιώτιδας. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 10 εκατ. ευρώ, και, σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 4 ο τρίμηνο του 2025. Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπέγραψαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναθέτουσα και Προϊσταμένη Αρχή ορίζεται η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Διευθύνουσα Υπηρεσία ορίζεται η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Θεσσαλίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Κύριος του έργου θα είναι το Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας.
«Προετοιμάζονται τα Τεύχη του Διαγωνισμού, είπε ο υπουργός ώστε να είμαστε έτοιμοι να βγούμε στον αέρα. Η εκτίμηση είναι για δημοσίευση Τευχών Δημοπράτησης προς αρχές Αυγούστου».
Για την αξιοποίηση των  Ιαματικών Πηγών: τα νέα δεν είναι και τόσο ευχάριστα οσον αφορά το ακίνητο Camping Καμένων Βούρλων (Κονιαβίτης). Το ΤΑΙΠΕΔ, στις 29 Φεβρουαρίου 2024, προχώρησε στην ανακήρυξη προτιμητέου επενδυτή για την αξιοποίηση του ακινήτου, μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό. Το τίμημα που προσέφερε η εταιρεία, σε παρούσα αξία, είναι περίπου 11 εκατ. ευρώ. ''Ο επενδυτής αναμένεται να υλοποιήσει τα επόμενα έτη σημαντικές επενδύσεις, για την αναβάθμιση και την αξιοποίηση του ακινήτου, του παραλιακού μετώπου και των ιαματικών πηγών'' τόνισε ο κ. Σταϊκούρας για να προσθέσει οτι εχει δοθεί παράταση στην προσκόμιση σχετικών δικαιολογητικών στην μοναδική υποβληθείσα πρόταση. Καταληκτική ημερομηνία η Παρασκευή για την υποβολή της εγγυητικής επιστολής διαφορετικά οπως ανέφερε υπάρχει κίνδυνος ακύρωσης του διαγωνισμού .
Για το ακίνητο των Λουτρών Υπάτης είπε οτι  τέθηκε σε λειτουργία από την ΕΤΑΔ στις 8 και 9 Ιουνίου. Θα βρίσκεται σε λειτουργία την περίοδο 15 Ιουνίου έως 15 Οκτωβρίου. ''Είμαστε σε προχωρημένες επικοινωνίες με ιδιώτες, για την αξιοποίηση περαιτέρω υφιστάμενων χώρων στην περιοχή'' δήλωσε ο υπουργός.