Τα έσοδα του Μαΐου κρίνουν το ύψος των νέων μέτρων στήριξης – Ποιες παρεμβάσεις είναι στο τραπέζι
Και αυτό για τον απλούστατο λόγο, ότι σε μία περίοδο που τείνει να αποκατασταθεί παγκοσμίως η ζήτηση στα προ covid επίπεδα, τα μέλη του ΟΠΕΚ δεν μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος της ρωσικής παραγωγής πετρελαίου, που σταδιακά θα ξεκινήσει να λείπει από την αγορά, στην πλήρη εξέλιξη του εμπάργκο που αποφασίσει η Δύση απέναντι στην Ρωσία.
Η τιμή του «μαύρου χρυσού» αντέδρασε αρνητικά και από τα 112 δολάρια το βαρέλι εκτοξεύθηκε πάνω από τα 118 δολάρια το βαρέλι, βαραίνοντας εκ νέου το κλίμα στην παγκόσμια οικονομία.
Την ίδια στιγμή οι κερδοσκοπικές τάσεις σε όλα τα στάδια των καυσίμων καλά κρατεί και όχι μόνο στην Ελλάδα. Προκειμένου να αντιληφθεί ο καθένας πόσο στρεβλό είναι το σύστημα, αρκεί να αναφέρει πως μέσα στον Μάιο η λιανική τιμή της βενζίνης ανέβηκε 10,2% και του diesel κίνησης, μόλις 1,5%.
Η εικόνα αυτή αποτελεί την απόλυτη στρέβλωση της αγοράς, αφού η πρώτη ύλη για την παραγωγή και των δύο αυτών προϊόντων είναι η ίδια, το πετρέλαιο Brent. Και όσο και αν υπάρχουν επιμέρους διαφορές, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί τόσο μεγάλη απόκλιση, περίπου δεκαπλάσια.
Πιο συγκεκριμένα την 1η Μαΐου του 2022 η μέση τιμή, όπως αυτή ανακοινώνεται από το Παρατηρητήριο Τιμών ήταν στο 2,086 ευρώ το λίτρο, ενώ προχθές 1η Ιουνίου η τιμή ήταν στο 2,298 ευρώ το λίτρο, διαφορά 21 λεπτά ή ποσοστό 10,16%, που αποτελεί ρεκόρ ανόδου σε έναν μόλις μήνα.
Στο ίδιο διάστημα το diesel κίνησης αυξήθηκε μόλις 2,9 λεπτά ή σε ποσοστό στο 1,5%. Πιο συγκεκριμένα την 1η Μαΐου η μέση τιμή ήταν στο 1,855 ευρώ, ενώ την 1η Ιουνίου ήταν στο 1,884 ευρώ το λίτρο.
Χθες (02.06.2022) πάντως για δεύτερη συνεχή ημέρα η χονδρική τιμή του ρεύματος υποχώρησε κατά 11,33% και διαμορφώνεται στα 180,33 ευρώ τη μεγαβατώρα, ενώ το φυσικό αέριο διατηρήθηκε για μία ακόμη ημέρα στην περιοχή των 85 ευρώ η μεγαβατώρα.
ΠΗΓΗ NEWSIT