Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ο Δήμαρχος Λαμίας μιλά αποκλειστικά στον “Λ.Τ.” Θύμιος Καραΐσκος: «Το 2021 είναι η χρονιά της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων για το Δήμο Λαμιέων»

O Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραίσκος σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξης στο ''Λαμιακό Τύπο'' , μιλά για τις προκλήσεις και τις προοπτικές της Λαμίας και βάζει τέλος στα σενάρια που τον ήθελαν να αφήνει τον Δήμο για τη… Βουλή.Αναφέρεται στα προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Δημοτική Αρχή εν μέσω μιας τρομακτικής υγειονομικής κρίσης ,ανοίγει τα χαρτιά του για το Διοικητήριο, το Δικαστικό Μέγαρο, την ΠΕΛ, το έργο του ΧΥΤΑ, το Τσαλτάκη, τη Δημοτική αγορά  και ολα τα μεγάλα εργα της Λαμίας , για την καθημερινότητα των δημοτών σε σχέση με τα έργα που εκτελούνται στην πόλη της Λαμίας , για την  κριτική που δέχεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το έργο της ανάπλασης της πλατείας Πάρκου , για το Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης , για την απλή αναλογική που καταργήθηκε , για τις προσωπικές του φιλοδοξίες .



Ολόκληρη η συνέντευξη του Δημάρχου Λαμιέων Θύμιου Καραίσκου στο δημοσιογράφο του ''Λαμιακού Τύπου'' Χρήστο Αλεξανδρή

 

 

 

Ερώτηση : κύριε Δήμαρχε συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από την ημέρα που αναλάβατε τα καθήκοντά σας στη Δημαρχία. Αν εξαιρέσουμε τους πρώτους τέσσερις μήνες της θητεία σας, η αλήθεια είναι  ότι βρεθήκατε χωρίς να το περιμένετε στη δίνη μιας τρομακτικής κρίσης και κληθήκατε να διοικήσετε το Δήμο μέσα σε πολεμικές συνθήκες. Πόσο επηρέασε τη λειτουργία της Δημοτικής αρχής η πανδημία υπό την έννοια ότι διαφορετικά σκεφτόσασταν το ξεκίνημα στη διοίκηση του Δήμου.

 

Η πανδημία έχει διαπεράσει κάθε κύτταρο της πραγματικής ζωής επηρεάζοντας την καθημερινότητά μας, σε όλα τα επίπεδα. Σ’ αυτή την εποχή που η πανδημική κρίση έχει αλλάξει τις ζωές όλων μας κι επέφερε πρωτόγνωρες συνέπειες σε ζωτικούς τομείς της καθημερινότητάς μας, προτεραιότητά μας αποτέλεσε η υγεία των πολιτών και η διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής. Οι έντονοι κλυδωνισμοί που προκλήθηκαν αποτελούν πρόκληση για την ελληνική και τοπική οικονομία, καθώς και τα μέσα βιοπορισμού των συμπολιτών μας.

 

Ο Δήμος Λαμιέων από την εμφάνιση του πρώτου κύματος βγήκε μπροστά. Ανοίξαμε απευθείας γραμμή στήριξης και αλληλεγγύης με τις πιο ευάλωτες ομάδες συμπολιτών μας. Σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (Παράρτημα Λαμίας) ήρθαμε κοντά στους συμπολίτες μας που είχαν ανάγκη στήριξης. Και βέβαια ελάχιστη συνεισφορά στους συμπολίτες μας, στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, που μάχεται καθημερινά με τον αόρατο εχθρό, αποτέλεσε η μικρή προσφορά μιας πλήρως εξοπλισμένης κλίνης ΜΕΘ στο Νοσοκομείο της πόλης μας.

 

Η οικονομία σε ύφεση αποτελεί ένα πραγματικό γεγονός που έχει αντανάκλαση και στη λειτουργικότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Από την πρώτη στιγμή πήραμε αποφάσεις στήριξης σε τέσσερις (4) κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορούσε στους συμπολίτες μας που δοκιμάζονταν. Η δεύτερη στην αδιατάραχτη λειτουργία των υπηρεσιών αιχμής του Δήμου. Η τρίτη αφορούσε στην άμεση στήριξη των δημοτών για τη διεκπεραίωση αιτημάτων τους, ενώ αυτοί παρέμεναν στο σπίτι. Η τέταρτη είχε σαν στόχο την στήριξη των επιχειρήσεων μέσω μειώσεων τελών, διευθετήσεων σε ό,τι αφορά τα ανταποδοτικά τέλη, αλλά και πρόσθετων κινήτρων σε όσες είχαν οφειλές στο Δήμο και συγχρόνως πλήττονταν από τα συνεχόμενα κύματα της πανδημίας.

 

Βασική στόχευσή μας και σκοπός μας, ήταν και είναι, να κρατήσουμε ζωντανές τις θέσεις εργασίας και να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο για να συνεχίσουν οι επιχειρήσεις να στέκονται στα πόδια τους.Ακόμα και τώρα εξειδικεύουμε πρόσθετα μέτρα και πολιτικές στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας για να βοηθήσουμε τους επαγγελματίες της πόλης όσο μπορούμε, γιατί και οι δυνατότητες του Δήμου δεν είναι ανεξάντλητες.

 

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας προσπαθήσαμε να εφαρμόσουμε το σχεδιασμό μας, μένοντας απρόσκοπτοι στο έργο που υποσχεθήκαμε προεκλογικά στους δημότες. Χωρίς να χάσουμε χρόνο και παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, δουλέψαμε ωριμάζοντας έργα και παρεμβάσεις. Γνωρίζαμε ότι τη μέρα που θα επιστρέψουμε και πάλι στην κανονικότητα, ο Δήμος μας πρέπει να παραδώσει στους δημότες του μια πόλη που θα είναι πιο φιλόξενη, πιο λειτουργική, πιο φιλική για όλους. Με σχέδιο και προγραμματισμό δεν σταματήσαμε ούτε μέρα να υλοποιούμε το όραμά μας για μια νέα Λαμία.

 

Ερώτηση :  Αναφορικά με τις τοπικές υποθέσεις θα έλεγε κανείς ότι είστε αντιμέτωπος με μια αρνητική πολιτική παράδοση που θέλει τα μεγάλα έργα να μην προχωρούν. Όλο και κάτι συμβαίνει και τα έργα αυτά βαλτώνουν.  Αναφέρω χαρακτηριστικά το Διοικητήριο, το Δικαστικό Μέγαρο, την ΠΕΛ, το έργο του ΧΥΤΑ, το Τσαλτάκη, τη Δημοτική αγορά, εμβληματικά έργα για την περιοχή μας με μεγάλο αναπτυξιακό ενδιαφέρον. Έχουν βαλτώσει για πολλά χρόνια προσκρούοντας άλλοτε σε αξεπέραστα νομικά εμπόδια και ενδεχομένως πολλές φορές και στην έλλειψη πολιτικής βούλησης των προκατόχων σας. Σήμερα έχετε καταφέρει να τα ξεμπλοκάρετε και σε ποιο σημείο βρισκόμαστε; Πιστεύετε ότι θα ''σπάσετε'' αυτή την αρνητική πολιτική παράδοση αναφορικά με την εξέλιξη των μεγάλων έργων;

 

Ο χώρος των έργων έχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα: τα προβλήματα δεν λύνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Αντιθέτως, μπορεί να γίνεται συστηματική δουλειά για πάρα πολύ καιρό, η οποία να μην αποδίδει άμεσα, αλλά να φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.

 

Είναι αλήθεια ότι, για πολλά χρόνια είτε εξαιτίας της πολύχρονης οικονομικής, κοινωνικής κι εσχάτως υγειονομικής κρίσης είτε εξαιτίας μειωμένων αντανακλαστικών και αδύναμων επιλογών, ο Δήμος Λαμιέων δεν κατάφερε να πετύχει δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης, με αποτέλεσμα σήμερα να πρέπει να εντείνουμε την προσπάθεια μας σε πολλά επίπεδα για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος.

 

Για κάθε ένα από τα εμβληματικά έργα που αναφέρατε αλλά και για άλλα πολλά, η σημερινή Δημοτική Αρχή ακόμη και αν δεν έχει τη θεσμική αρμοδιότητα, εργάζεται μεθοδικά, διαμορφώνει προτάσεις, σχεδιάζει λύσεις. Η δουλειά που γίνεται δύο χρόνια τώρα πλέον βγαίνει και προς τα έξω. Αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Το 2021 είναι η χρονιά της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων για το Δήμο Λαμιέων.

 

Η κοινωνία της πόλης γνωρίζει ήδη το σχέδιο μας για την ΠΕΛ, το έργο του ΧΥΤΑ μετά από παλινωδίες ετών, δημοπρατείται το επόμενο διάστημα, για το πρώην στρατόπεδο Τσαλτάκη έχουμε συμφωνήσει στον οδικό χάρτη παραχώρησης, ενώ για τη Δημοτική αγορά έγιναν ήδη οι πρώτες παρεμβάσεις κι έπονται νέες, ακόμη πιο δυναμικές.

 

Για τα έργα του Διοικητηρίου και του Δικαστικού Μεγάρου που με ρωτάτε, δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δήμου και ο Δήμος μας δεν έχει ανάμειξη στο σχεδιασμό και την υλοποίηση τους. Όμως είναι αυτονόητο ότι και εδώ θα συνδράμουμε, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μας, σε ότι μας ζητηθεί, για να διευκολύνουμε την υλοποίησή τους και να ενταχθούν ομαλά στις λειτουργίες της πόλης.

 

Ασφαλώς δεν σταματάμε εδώ, γιατί απομένουν πολλά ακόμη να γίνουν. Υπάρχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα που πρέπει να αξιοποιήσουμε, περιοχές και θεματικοί τομείς που συνεχίζουμε να μελετάμε ώστε να βγουν σύντομα από τη λήθη του χρόνου και να λάβουν την θέση που τους αξίζει.

 

Ερώτηση : Σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπου τα πάντα κυκλοφορούν ελεύθερα από τη μια άκρη της γης στην άλλη, παρατηρούμε να εξελίσσεται ένας ανταγωνισμός μεταξύ των πόλεων για προσέλκυση επενδύσεων, κεφαλαίων και εταιρειών που θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις οικονομικής ανάπτυξης και θα προσδώσουν δυναμισμό στις τοπικές κοινωνίες. Με τις σκέψεις αυτές θα ήθελα να σας ρωτήσω τι προσφέρει σήμερα η Λαμία για να έρθει και να εγκατασταθεί στην περιοχή μας ένας επενδυτής, μια εταιρεία που θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας;

 

Ας είμαστε ρεαλιστές. Είναι εξαιρετικά δύσκολο σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, για μια πόλη σαν τη Λαμία να προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδύσεων και δη άμεσων - ξένων. Ασφαλώς το πρόβλημα αυτό δεν το έχουμε μόνο εμείς αλλά η πλειοψηφία των αστικών κέντρων της Περιφέρειας. Παρά το γεγονός ότι από την πλευρά της Πολιτείας, έχουν γίνει αρκετά και σημαντικά βήματα, απομένουν πολλά για να γίνει η χώρα και κατ’ επέκταση και πόλεις σαν τη δική μας, ελκυστικός επενδυτικός προορισμός.

 

Αν εξαιρέσει κανείς την ποιότητα ζωής στην πόλη, που αποτελεί υποχρέωση της δημοτικής αρχής, χρειάζονται μια σειρά από άλλα στοιχεία, όπως το επίπεδο δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, η φορολογική και εργατική νομοθεσία, οι υποδομές τηλεπικοινωνιών και μεταφορών, η τοπική επιχειρηματική κουλτούρα, η στήριξη της επιχειρηματικότητας από τις δημόσιες αρχές και άλλα πολλά. Και βέβαια δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι ρυθμιστικά εμπόδια και πολυπλοκότητα κανονισμών που επί χρόνια εμποδίζαν την προσέλκυση επενδύσεων συνεχίζουν να υφίστανται, έστω και χωρίς την ίδια ένταση.

 

Από την πλευρά μας ωριμάζουμε, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα και παρεμβάσεις στις υποδομές, στο αστικό περιβάλλον, στο κυκλοφοριακό, στον εκσυγχρονισμό των χρήσεων γης, για μια πόλη φιλική προς τους επιχειρηματίες αυτούς που σήμερα ζουν και δραστηριοποιούνται στην πόλη αλλά και όσους επιθυμούν να επενδύσουν στο μέλλον.

 

Μου δίνεται η ευκαιρία από το βήμα αυτό, να επισημάνω ότι ο Δήμος Λαμιέων διάκειται φιλικά προς τις επιχειρήσεις και ταυτόχρονα να απευθύνω πρόσκληση σε όσους και όσες επιθυμούν να επενδύσουν στην περιοχή μας να έρθουν σε επαφή με το Δήμο μας, για να τους βοηθήσουμε στην εκκίνηση της δραστηριότητάς τους.

 

Ερώτηση : Να επιμείνω στο ίδιο ερώτημα αλλά από μια άλλη οπτική . Μπορείτε να μου αναφέρετε  τρεις λόγους που θα κάνουν έναν νέο επιστήμονα να πάρει την απόφαση να έρθει στη Λαμία για να ξεκινήσει την επαγγελματική του δραστηριότητα;

 

Για να κερδίσει μία θέση στον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας, η πόλη μας, χρειάζεται μια δραστική αλλαγή της εικόνας της, ένα «restart», ώστε να αρθούν οι επιφυλάξεις που διατηρούν οι ενδιαφερόμενοι και δη οι νεότεροι σε ηλικία και να καταστεί βιώσιμος πόλος έλξης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

 

Στην κατεύθυνση αυτή, η σημερινή Δημοτική Αρχή εργάζεται σε δύο ταχύτητες, από την μια στη βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας της πόλης και από την άλλη στο σχεδιασμό έργων και δράσεων που θα αλλάξουν επίπεδο στην πόλη, θα τοποθετήσουν τη Λαμία στη θέση που της αξίζει.Όλοι οι κρίσιμοι τομείς της καθημερινότητας, όπως η άμεση εξυπηρέτηση των δημοτών, το κοινωνικό πρόσωπο του Δήμου, το κυκλοφοριακό, η στάθμευση, η καθαριότητα, η ασφάλεια, η διευκόλυνση της κινητικότητας, η ελεύθερη πρόσβαση των ΑμΕΑ, είναι ψηλά στην ατζέντα.

 

Με σκληρή δουλειά σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα που θα επιστρέψουν στην πόλη κάθε ευρώ που επενδύει, θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, θα δώσουν νέα πνοή. Έργα όπως το κλειστό κολυμβητήριο, το στάδιο της Καμαρίτσας, οι ευρείες αστικές αναπλάσεις, η ΠΕΛ, το πρώην στρατόπεδο Τσαλτάκη, οι φιλικές πεζοδιαδρομές, συνθέτουν ένα περιβάλλον φιλικό, για όσους νέους επιλέξουν να χτίσουν το επαγγελματικό τους μέλλον στη Λαμία.

 

Εάν στα παραπάνω προσθέσει κανείς τα σύγχρονα δίκτυα μεταφορών που παρέχουν τη δυνατότητα γρήγορης και ασφαλούς πρόσβασης στις περισσότερες περιοχές της χώρας, τότε είναι αυτονόητο ότι ο δείκτης ελκυστικότητας της πόλης ως βάση επιχειρηματικής δραστηριότητας αυξάνει.

 

Συνοψίζοντας, ο πρώτος λόγος είναι η ευχάριστη καθημερινότητα που απολαμβάνει ο νέος επιστήμονας, με σύγχρονες υποδομές διαβίωσης, ο δεύτερος λόγος είναι η κομβική θέση της πόλης στο χάρτη της χώρας και τις ευκολίες που αυτό συνεπάγεται και ο τρίτος η πληθώρα επιλογών ελεύθερου χρόνου.

 

 

 

Ερώτηση : Έχει γίνει της μόδας τελευταία να συζητάμε για ανάπτυξη. Με αφορμή μάλιστα και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με το οποίο θα χρηματοδοτηθεί η χώρα μας τα επόμενα χρόνια, αυτή η συζήτηση περί ανάπτυξης έχει ενταθεί. Δεν έχω καταλάβει όμως τι θέλουμε να κάνουμε στην περιοχή μας. Θέλουμε την Λαμία διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου, μεταφορών και υπηρεσιών, τη θέλουμε Ιαματική πόλη, κέντρο συνεδριακού θρησκευτικού και ιστορικού τουρισμού;

 

Οι προκλήσεις της σημερινής εποχής είναι μεγάλες, ο τόπος μας έχει αυξημένες ανάγκες και συνεπώς αποτελεί αδήριτη ανάγκη η αξιοποίηση κάθε δυνατής πηγής χρηματοδότησης είτε αυτή είναι το ΕΣΠΑ είτε το ΕΠΑ είτε το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, εξαντλώντας όλες τις δυνατότητες που μας δίνονται.

 

Η Λαμία είναι έδρα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, έχει κομβική γεωγραφική θέση και συνεπώς υποχρεούται και δικαιούται να διαθέτει υποδομές και να παρέχει υπηρεσίες που θα ικανοποιούν κατοίκους κι επισκέπτες, σε όλα τα επίπεδα, είτε αφορά στη Διοίκηση, στην Υγεία, στην Εκπαίδευση, στην Επιχειρηματικότητα, στον Αθλητισμό. Είναι στο χέρι μας να εκμεταλλευτούμε την στρατηγική της θέση και να την μετατρέψουμε σε ένα τόπο, που ν’ αξίζει κανείς να ζει και να εργάζεται.

 

Γι’ αυτό κι εμείς ως Δήμος, επεξεργαζόμαστε ένα συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο για τη Λαμία του 2030, μέσα από το οποίο θέλουμε αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά μας, ν’ αναδείξουμε τις δυνατότητες ολόκληρης της περιοχής. Από την πλευρά μας έχουμε ενεργοποιήσει όλα τα εργαλεία που διαθέτουμε για ν’ αλλάξουμε ταχύτητα.

 

Η Λαμία θα είναι μπροστάρης σε όλες εκείνες τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που θα αφουγκράζονται την τοπική κοινωνία και θ’ απαντούν σε όλες τις σύγχρονες ανάγκες. Εφαρμόζουμε πιστά την Agenda 2030, τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και τις 8 εθνικές προτεραιότητες, οι οποίες παρέχουν ένα φιλόδοξο πλαίσιο στροφής της οικονομίας σε μια δίκαιη και βιώσιμη αναπτυξιακή πορεία, που εξασφαλίζει την ισορροπία μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και δικαιοσύνης, καθώς και προστασίας του περιβάλλοντος.

 

Και βέβαια μου δίνετε την ευκαιρία να δηλώσω σε κάθε κατεύθυνση, ότι δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε όλα εκείνα που μας ανήκουν ιστορικά και δικαιωματικά, και διαμορφώνουν μια σύγχρονη πόλη, ικανή ν’ αντέχει στις ολοένα αυξανόμενες προκλήσεις του μέλλοντος.

 

Ερώτηση : Ανοίξατε μια δημόσια συζήτηση για το μέλλον της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας με την παρουσίαση ενός master plan για την ευρύτερη περιοχή του νότιου τμήματος της Λαμίας. Μια συζήτηση που δεν γίνεται  σε θεωρητικό επίπεδο όπως γινόταν μέχρι σήμερα αλλά στη βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου που εσείς παρουσιάσατε στους πολίτες. Που βρισκόμαστε σήμερα. Μπορούμε να ελπίζουμε ότι αυτό το σχέδιο θα πάρει σάρκα και οστά και μπορούμε να το δούμε να υλοποιείται στο τέλος της τετραετίας;

 

Η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας (ΠΕΛ), είναι μια μεγάλη πρόκληση. Έχουμε την υποχρέωση ν’ ανατρέψουμε τη σημερινή της εικόνα και κατάσταση, να δημιουργήσουμε νέες συνθήκες σ’ αυτό το κομβικό σημείο της πόλης, που θ’ απαντά στις σύγχρονες ανάγκες.

 

Με δεδομένο το σημαντικό ρόλο που έχει επιτελέσει η λειτουργία της ΠΕΛ στην ανάπτυξη και ανάδειξη της περιοχής, θέση μας είναι η αναγκαιότητα για την επαναλειτουργία της και την ενίσχυσή της μέσα από ένα ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο, που παρουσιάσαμε τον Μάιο, στο Δημοτικό Συμβούλιο.

 

Με το Σχέδιο αυτό, προωθούμε την ιδέα της ανάπτυξης ενός πολυκέντρου πολιτισμού, αθλητισμού, τουρισμού και καινοτομίας περιφερειακής, αλλά και εθνικής εμβέλειας. Οι νέες χρήσεις του χώρου σχεδιάζονται έτσι ώστε να φιλοξενήσουν, εκτός από αυτές που σχετίζονται με την εμπορική έκθεση και νέες δραστηριότητες, όπως ο τουρισμός, η υποστήριξη, υποδοχή και φιλοξενία mega events, η εκπαίδευση, η έρευνα και καινοτομία, ο πολιτισμός και η επιχειρηματικότητα, ο αθλητισμός και η αναψυχή, που θα συνοδεύονται με τους απαραίτητους χώρους πρασίνου και στάθμευσης. Η περιοχή της ΠΕΛ θα λειτουργεί συνδυαστικά, αφενός με το νέο κέντρο αθλητικών υποδομών στην Καμαρίτσα κι αφετέρου με το Στρατόπεδο Τσαλτάκη, για το οποίο εξίσου σχεδιάζονται μια σειρά από παρεμβάσεις, για το επόμενο διάσημα.

 

Μετά την παρουσίασή του στο Δημοτικό Συμβούλιο της 19ης Μαίου το Master Planτέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, όπου εκλήθησαν όλοι να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις προτάσεις τους. Από το σύνολο των απόψεων η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 90% αξιολόγησε θετικά την πρόταση.

 

Το Master Plan δεν αποτελεί αρχιτεκτονική μελέτη, αλλά περιλαμβάνει προκαταρκτική χωροθέτηση χρήσεων γης, που θα ολοκληρωθεί με την εκπόνηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ), για το οποίο βρισκόμαστε ήδη σε προχωρημένο στάδιο, ενώ θα συνοδεύεται από Επιχειρησιακό Πλάνο, Μελέτη Βιωσιμότητας και τεχνικές μελέτες για τα έργα υποδομής.

 

Όσο για τους χρόνους υλοποίησης βρισκόμαστε εντός χρονοδιαγράμματος κι εκτιμώ ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε θετικές εξελίξεις.

 

Ερώτηση : Πολλοί λένε ότι ο κόσμος δεν θα είναι ποτέ ίδιος μετά την πανδημία. Θεωρούν ότι ο κορωνοϊός λειτουργεί ως επιταχυντής εξελίξεων σε όλα τα επίπεδα. Η πανδημία σε ποιο βαθμό έχει επηρεάσει τη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου; Και σε ποιό βαθμό έγινε αιτία για να ακυρωθούν κάποια σχέδια της Δημοτικής Αρχής όσον αφορά την υλοποίηση  έργων που είχατε προγραμματίσει;

 

Είναι αναμφισβήτητο ότι η νέα πραγματικότητα που προέκυψε, εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, μας ανάγκασε να αναδιατάξουμε τις δυνάμεις μας, να ιεραρχήσουμε εκ’ νέου τις προτεραιότητες, να επανακαθορίσουμε τους στόχους μας.

 

Στο πνεύμα αυτό, ανασυγκροτήσαμε τους μηχανισμούς του Δήμου προσθέσαμε νέους, για ν’ ανταπεξέλθουμε στη μεγάλη αυτή πρόκληση, που δυστυχώς φαίνεται πως θα διαρκέσει πολύ περισσότερο απ’ όσο νομίζαμε.

 

Με αίσθημα αλληλεγγύης και κοινωνικής υπευθυνότητας δεν διστάσαμε να αναλάβουμε δράση και να βαδίσουμε ακόμη και σε αχαρτογράφητα για εμάς πεδία, μιας νέας κατάστασης στον κοινωνικό τομέα. Είδαμε γρήγορα ότι χρειάζονται συμπαγείς δομές, ευέλικτα σχήματα, γρήγορες αποφάσεις και φυσικά μία διαρκής αναθεώρηση ακόμα και παραδοσιακών λειτουργιών του Δήμου, για να μπορέσουμε ν’ ανταποκριθούμε στην ταχύτητα των προκλήσεων σ’ όλα τα επίπεδα.

 

Περάσαμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου, με στρατηγική επιλογή την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Παράλληλα με τα βήματα που γίνονται από το κράτος, τα σχέδια μας έρχονται να «κουμπώσουν» σε αυτές τις επιλογές με στόχο την εξυπηρέτηση των δημοτών με ηλεκτρονικό τρόπο για το μεγαλύτερο μέρος των υπηρεσιών του Δήμου. Η ψηφιακή εποχή δεν αποτελεί μόνο πρόκληση αποτελεί και υποχρέωση για να ξεπεράσουμε γραφειοκρατίες και αγκυλώσεις. Μία εποχή που δεν μειώνει σε τίποτα την λογοδοσία αλλά αντίθετα την ενισχύει. Ξέρουμε πολύ καλά ότι χρειάζεται συνεχής προσπάθεια και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε.

 

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας δουλέψαμε σχεδιάζοντας έργα και παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας, για ν’ ανταποκριθούμε στις σύγχρονες προκλήσεις, επιδιώκοντας να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο. Γνωρίζαμε ότι τη μέρα που θα επιστρέψουμε και πάλι στην κανονικότητα, ο Δήμος μας πρέπει να είναι έτοιμος ώστε μεθοδικά και στοχευμένα να ξεδιπλώσει το σχέδιο εφαρμογής του, για μία πόλη λειτουργική, μία πόλη φιλική για τον πολίτη.

 

Εν’ κατακλείδι, η μάχη δεν τελείωσε. Συνεχίζουμε, δουλεύοντας με μεθοδικότητα, επικαιροποιούμε συνεχώς και αδιάλειπτα τις παρεμβάσεις μας, μικρές και μεγάλες, μετασχηματίζοντας συγχρόνως τη διοικητική δομή του δήμου σε ένα λειτουργικά αποτελεσματικό σχήμα. Η κρίση μας δίδαξε πολλά. Μας οδήγησε σε συμπεράσματα, τα οποία αποτελούν την πυξίδα μας για το επόμενο διάστημα. Άλλωστε, είμαστε υποχρεωμένοι να βαδίσουμε στα δύσκολα, κάτι που είχαμε επιλέξει από την αρχή.

 

Ερώτηση : Το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης είναι για την Τοπική Αυτοδιοίκηση «η χήνα με τα χρυσά αυγά»'. Εσείς έχετε καταθέσει για χρηματοδότηση προτάσεις 100 εκατομμυρίων ευρώ αν δεν κάνω κάποιο λάθος. Επειδή πολλοί είναι αυτοί που θα πουν ότι πρόκειται για επιθυμίες, πόσο ρεαλιστικό είναι το πρόγραμμα και τι είναι αυτό που σας κάνει να πιστεύετε ότι θα τύχει χρηματοδότησης;

 

Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την ανακοίνωση των πρώτων προσκλήσεων του προγράμματος Αντώνης Τρίτσης. Όλο αυτό το διάστημα οι αρμόδιες Διευθύνσεις του Δήμου μας σε συνεργασία με τον Αναπτυξιακό Οργανισμό Αμφικτυονίες, μέσα από ένα μαραθώνιο προετοιμασίας ωρίμασαν προτάσεις π/υ μεγαλύτερου των 100.000.000 ευρώ.

 

Σήμερα, βρίσκομαι στην εξαιρετικά ευχάριστη θέση οι, κατ’ άλλους, «επιθυμίες» να παίρνουν σάρκα και οστά με το 1/3 των προτάσεων, προϋπολογισμού 30.700.000 €, όχι μόνο να τυγχάνουν χρηματοδότησης αλλά να έχουν πάρει ήδη το δρόμο της συμβασιοποίησης. Σημειώστε ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Δήμου που έργα προϋπολογισμού 30.000.000 € μελετώνται, ωριμάζουν και συμβασιοποιούνται μέσα σε ένα μόλις χρόνο.

 

Με απλά λόγια, η ολοκληρωμένη ανάπλαση της νότιας Λαμίας προϋπολογισμού 11.400.000 €, με τη δημιουργία ενός δικτύου κοινόχρηστων χώρων, πεζοδιαδρομών και πλατειών, η κατασκευή δικτύων αποχέτευσης σε δεκατρείς οικισμούς προϋπολογισμού 10.000.000 € καθώς και το δίκτυο αγροτικών δρόμων μήκους 43 χλμ και προϋπολογισμού 9.300.000 € οδεύουν με ταχύτατους ρυθμούς στην υλοποίηση και απόδοσή τους στην κοινωνία, διευκολύνοντας την καθημερινότητα όλων μας.

 

Το επόμενο διάστημα ένα ακόμη πακέτο έργων, που αφορά στη διαχείριση στερεών αποβλήτων, στην ανέγερση του νέου Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, στην προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και στην αναστήλωση της γέφυρας της Αλαμάνας, δημοπρατείται και παίρνει το δρόμο της υλοποίησης.

 

 

 

Ερώτηση  : Ας έρθουμε λίγο και στην καθημερινότητα των δημοτών σε σχέση με τα έργα που εκτελούνται στην πόλη της Λαμίας. Δέχεστε μεγάλη κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το έργο της ανάπλασης της πλατείας Πάρκου. Το αποτέλεσμα δεν ικανοποιεί μια μεγάλη μερίδα των δημοτών αν κρίνουμε από τα σχόλια που γίνονται στο διαδίκτυο. Τι έγινε λάθος; Λείπει το πράσινο λένε οι δημότες. Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης;

 

Όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου το Σεπτέμβριο του 2019, το έργο της ανάπλασης της Πλατείας Πάρκου, μετά από χρονοβόρες διαδικασίες ωρίμανσης, βρισκόταν ήδη στη φάση συμβασιοποίησης, ενώ η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επιλεξιμότητας.

 

Η υλοποίησή του ήταν μονόδρομος για εμάς και μάλιστα εφαρμόζοντας την ήδη εγκεκριμένη μελέτη. Η οποιαδήποτε απόκλιση από αυτή ήταν απαγορευτική, διότι κινδύνευε η χρηματοδότηση του έργου.

 

΄Αλλωστε πάγια θέση του ομιλούντος, ως Δήμαρχος Λαμιέων, είναι ότι η δημόσια διοίκηση έχει συνέχεια και συνεπώς είμαστε υποχρεωμένοι να σεβόμαστε και να υλοποιούμε αποφάσεις παρελθόντων ετών, όσο και αν αυτές δεν μας βρίσκουν απολύτως σύμφωνους.

 

Σήμερα, βαίνουμε προς την ολοκλήρωση του έργου και την οριστική του παραλαβή με γνώμονα τις ενταξιακές δεσμεύσεις του Δήμου από το έτος 2018, έναντι του φορέα χρηματοδότησης.

 

Προφανώς και είμαστε έτοιμοι να δράσουμε με όποιες βελτιωτικές παρεμβάσεις απαιτηθούν, αμέσως μετά την ένταξη της πλατείας στην καθημερινή λειτουργία της πόλης.

 

΄Ηδη με προσεκτικά βήματα, μελετάμε και σχεδιάζουμε και νέους χώρους πρασίνου που να είναι φιλόξενοι και ν’ ανταποκρίνονται στις ανάγκες των δημοτών μας. Στα σχέδιά μας η αύξηση του πρασίνου, η συντήρησή και ενίσχυσή του με νέες φυτεύσεις δέντρων και εποχικών φυτών, η ελάττωση των θερμικών νησίδων και η αισθητική αναβάθμιση του χώρου.

 

 

 

 

 

 

 

Ερώτηση : Πρόσφατα θέσατε σε εφαρμογή ένα πιλοτικό πρόγραμμα ελεγχόμενης στάθμευσης στην παλαιά Δημοτική αγορά. Εκεί πριν χρόνια είχε σχεδιαστεί να γίνει σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία ένα πάρκινγκ τεσσάρων ορόφων και με χώρο πρασίνου. Είναι γεγονός ότι η Λαμία ειδικά στο κέντρο της πόλης πάσχει απο χώρους στάθμευσης. Έχετε κάποιο σχέδιο για τη δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης;

 

Το κυκλοφοριακό και η στάθμευση αποτελούν ζητήματα προς επίλυση, καθώς επηρεάζουν την ποιότητα ζωής κατοίκων κι επισκεπτών. Η επιβαρυμένη κυκλοφοριακή κίνηση στο πυκνοδομημένο κέντρο της Λαμίας σε συνδυασμό με την έλλειψη επαρκών οδικών διαδρομών και την ανεξέλεγκτη στάση και στάθμευση συμβάλλουν στην υποβάθμιση της εικόνας της πόλης.

 

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, προχωρήσαμε σε μια σειρά από κινήσεις με στόχο να περιορίσουμε αυτά τα προβλήματα. Αναβαθμίσαμε το ρόλο της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου, επανασυστήσαμε τη Δημοτική Αστυνομία για να συμβάλλει στην βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας, ολοκληρώσαμε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

 

Το τελευταίο σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση – το επόμενο διάστημα - της νέας κυκλοφοριακής μελέτης, που εκπονεί ο Δήμος μας, θα αποτελέσουν δύο δυνατά επιστημονικά εργαλεία ώστε να διαμορφώσουμε την καλύτερη στρατηγική για την κινητικότητα και την στάθμευση στην πόλη.

 

Στην ίδια κατεύθυνση, η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην παλιά Δημοτική Αγορά, θα μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε θετικά και αρνητικά στοιχεία, ώστε να προβούμε σε ρυθμιστικές παρεμβάσεις για να διασφαλίσουμε τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των αναγκών για την κινητικότητα ανθρώπων κι επιχειρήσεων.

 

 

 

 

 

Ερώτηση : Πέρυσι το καλοκαίρι εφαρμόσατε σε πειραματικό στάδιο κάποιες αλλαγές στο κέντρο της πόλης για να δώσετε όπως είχατε πει περισσότερο χώρο στους πεζούς. Επειδή δεν είδαμε να γίνεται κάτι ανάλογο φέτος, να υποθέσουμε ότι εγκαταλείφθηκε η προσπάθεια κάτω από την πίεση των αντιδράσεων; Και αν όχι σκέφτεστε το ενδεχόμενο ενοποίησης των πλατειών της πόλης μέσα από ένα φιλόδοξο έργο πεζοδρομήσεων που θα καλύπτει αυτό το  εμπορικό κέντρο της Λαμίας;

 

Υποσχεθήκαμε προεκλογικά ένα κέντρο πόλης ελεύθερο για τους πεζούς, με περιορισμό της κίνησης και της παρουσίας των αυτοκινήτων. Μια πολεοδομική οργάνωση που θα λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων και θα εξασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση και μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία και γενικότερα των εμποδιζόμενων ατόμων.

 

Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η περσινή μας προσπάθεια. Γι’ αυτό και κάθε μας ενέργεια μελετάται προσεκτικά και δοκιμάζεται πιλοτικά, έχοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο και την απελευθέρωση του δημόσιου χώρου, ακολουθώντας πιστά το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και την υπό εκπόνηση κυκλοφοριακή μελέτη.

 

Η σημερινή Δημοτική Αρχή έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι γνώμονας σχεδιασμού είναι ο διάλογος, η συναίνεση και η σύνθεση απόψεων της τοπικής κοινωνίας. Τολμήσαμε και το αποτέλεσμα είναι θετικό, γι’ αυτό και η πεζοδρόμηση του κέντρου θα επεκταθεί με τη δημιουργία νέων πεζοδιαδρομών από το κέντρο της πόλης προς τον Άγιο Λουκά, την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, το Κάστρο της πόλης.

 

Στην ίδια κατεύθυνση ξεκινά το επόμενο διάστημα ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τις τρείς κεντρικές πλατείες Διάκου, Ελευθερίας και Λαού, ώστε ν’ αποκτήσει το κέντρο της πόλης την παλιά του αίγλη και ταυτότητα, φιλικό στους κατοίκους κι ελκυστικό στους επισκέπτες μας. Ο διαγωνισμός αφορά στην ποιοτική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου με προφανή στόχο την πρωτοτυπία και αισθητική του ποιότητα, την βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας και προσβασιμότητας. Φιλοδοξεί επιπλέον να εντάξει αρμονικά το νέο ενιαίο σχέδιο στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κέντρου, με όρους βιωσιμότητας, ανθεκτικότητας και βιοκλιματικού σχεδιασμού καθώς και χαρακτηριστικά «έξυπνης πόλης».

 

 

 

 

 

Ερώτηση : Τι γίνεται κύριε Δήμαρχε με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Το αφήσαμε στο στάδιο της προμελέτης επί Δημαρχίας Γιώργου Κοτρωνιά. Υπάρχει κάποια νεότερη εξέλιξη;

 

Ένα Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) αποτελεί τη γενική πρόταση πολεοδομικής οργάνωσης των πολεοδομικών ενοτήτων ενός Δήμου που αποτυπώνει τους γενικότερους αναπτυξιακούς στόχους της περιοχής ενώ ταυτόχρονα προβλέπει τις επιπτώσεις των πολεοδομικών ρυθμίσεων στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Βασικό στοιχείο του Γ.Π.Σ. αποτελεί ο καθορισμός χρήσεων γης στην έκταση, την οποία καλύπτει.

 

Για την εφαρμογή ενός ΓΠΣ εκπονείται σε μεταγενέστερο χρόνο Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής, το οποίο περιλαμβάνει το Ρυμοτομικό Σχέδιο και την Πράξη Εφαρμογής όπου πλέον εξειδικεύονται αι περιοχές ειδικών χρήσεων, οι ρυθμίσεις των Τοπικών ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων περί χρήσεων γης και όρων δόμησης ενώ καθορίζονται επακριβώς οι κοινόχρηστοι, κοινωφελείς και οικοδομήσιμοι χώροι της προς πολεοδόμηση περιοχής, καθώς και τα διαγράμματα των δικτύων υποδομής.

 

Το ισχύον ΓΠΣ Δημοτικής Ενότητας Λαμιέων εκπονήθηκε και εγκρίθηκε με την αριθμ.3352/136362/8-10-2012, Απόφαση της Γεν. Γραμ. Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ 346/ΑΑΠ/5-11-2012) αποτυπώνοντας στους αντίστοιχους χάρτες τις βασικές αρχές και τους στόχους ανάπτυξης του Δήμου μας καθώς και την πολεοδομική οργάνωσή του.

 

Από το χρόνο έγκρισής του έως και σήμερα υπήρξαν αρκετές μεταβολές στη σχετική Νομοθεσία που αφορούν στον πολεοδομικό σχεδιασμό και ειδικότερα οι Ν.4269/2014, Ν.4447/2016, Ν.4389/2016, το από 21-6-2018 Π.Δ (ΦΕΚ 59/Α/2018) «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης» - καταλήγοντας στο Ν.4759/2020 - ΦΕΚ 245/Α/9-12-2020 περί Εκσυγχρονισμού της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας καθιστώντας έτσι ανεφάρμοστο το εγχείρημα του δεύτερου σταδίου του ΓΠΣ δηλαδή του ρυμοτομικού σχεδίου. Σημειώστε ότι οι τεχνικές προδιαγραφές για τη σύνταξη των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Ν. 4759/2020 θεσμοθετήθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες, τον Αύγουστο του 2021 (Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΠΟΛΣ/72343/1885).

 

Επισημαίνω ότι το αναφερόμενο ΓΠΣ Λαμίας έχει εκπονηθεί για τα όρια του πρώην Καποδιστριακού Δήμου ενώ στο σύνολο του Καλλικρατικού Δήμου έχουν εγκριθεί τα ΣΧΟΟΑΠ Λειανοκλαδίου, Υπάτης, Γοργοποτάμου για τα οποία ισχύουν τα προαναφερόμενα (περί εκπόνησης του δεύτερου σταδίου εφαρμογής ρυμοτομικού σχεδίου).

 

Σήμερα παρά την απλούστευση και την επιτάχυνση της διαδικασίας μέσω του Ν.4759/2020, η έκταση του Δήμου καθώς και το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη συγκεκριμένη διαδικασία αποτελούν παράγοντες που συμβάλλουν στην καθυστέρηση της εφαρμογής της.

 

Παρά ταύτα στα επόμενα σχέδια της Δημοτικής Αρχής είναι η αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου και η εκπόνηση του αντίστοιχου τοπικού σχεδίου, προκειμένου να εναρμονιστεί με τις ισχύουσες χωροταξικές και πολεοδομικές διατάξεις αλλά και να προσαρμοστεί στα νέα κοινωνικά και πολεοδομικά μεγέθη που υφίστανται πλέον σήμερα.

 

 

 

 

 

 

 

Ερώτηση : Ανακοινώσατε πριν λίγες ημέρες ενα πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων για τον Σεπτέμβριο. Όπως έχετε δηλώσει οι εκδηλώσεις έρχονται και παρέρχονται, τα έργα μένουν. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να σας ρωτήσω που βρίσκεται η μελέτη για την ανάδειξη του χώρου των Θερμοπυλών. Προβλέπεται να ενισχυθούν οι υποδομές στον αρχαιολογικό χώρο ;

 

Οι Θερμοπύλες μαζί με την Αλαμάνα και το Γοργοπόταμο αποτελούν τα τρία κομβικά σημεία διαχρονικής συνάντησης αγώνων των Ελλήνων κατά την εξέλιξη των αιώνων. Ιστορικές τοποθεσίες με γεγονότα που επηρέασαν την Ελληνική και παγκόσμια ιστορία, συμβάλλοντας καθοριστικά στο ιδεώδες της ελευθερίας. Κεντρικός πυρήνας στην αξιοποίηση του ιστορικού τριγώνου, η ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου των Θερμοπυλών με έργα ήπια και μη παρεμβατικά στο τοπίο.

 

Κατ’ αρχάς, δημιουργούμε μία ενιαία διαδρομή περιήγησης και πλήρους ξενάγησης, ώστε να καταστήσουμε επισκέψιμους όλους τους χώρους αρχαιολογικής σπουδαιότητας. Οι επεμβάσεις πέρα από το δίκτυο μονοπατιών, περιλαμβάνουν τη διαμόρφωση των προαύλιων χώρων των Μνημείων του Λεωνίδα και των Θεσπιέων, χώρους καθιστικών και πλατωμάτων θέασης της γύρω περιοχής, ενημερωτικές πινακίδες, επεξεργασία των υφιστάμενων υλικών, καθώς κι εφαρμογή νέων, καθαρισμό, αποψίλωση και φυτοτεχνική μελέτη για να διευθετηθεί η πυκνή βλάστηση, ώστε και οι χώροι να είναι πιο εύκολα προσπελάσιμοι από το κοινό, αλλά και τα μνημεία να αναδεικνύονται καλύτερα.

 

Επιπρόσθετα, δημιουργούμε μία πεζοδιαδρομή για την εύκολη πρόσβαση των ΑμΕΑ, ώστε να μπορούν να παρατηρήσουν τα μνημεία και τους γύρω χώρους, με υλικό που διευκολύνει την περιήγησή τους στο σύνολο του χώρου, από το χώρο στάθμευσης στα δύο μνημεία και στο χώρο συγκέντρωσης επισκεπτών. Η παρέμβαση ολοκληρώνεται με τον ανασχεδιασμό του οδικού δικτύου, ένα νέο κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο στάθμευσης και βέβαια τον εκσυγχρονισμό του Κέντρου Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών με εξοπλισμό και περιεχόμενο.

 

Σήμερα, οι μελέτες των παραπάνω παρεμβάσεων βρίσκονται στο τελικό στάδιο και απομένουν οι εγκρίσεις από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) ώστε να δρομολογηθεί η δημοπράτηση των έργων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ερώτηση : Ξεκινά σε λίγες ημέρες το Ράλι Ακρόπολις. Είναι μια διοργάνωση που εξασφαλίζει στην πόλη που τη φιλοξενεί προβολή και διαφήμιση. Μήπως όμως προσδοκούμε πολύ περισσότερα από αυτά που αυτή η διοργάνωση μπορεί να μας προσφέρει. Πιστεύετε ότι οι εκδρομείς ενός Σαββατοκύριακου μπορεί να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη μιας περιοχής;

 

Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη Στερεά Ελλάδα και ειδικότερα με το Δήμο Λαμιέων, ένας δεσμός που κατέστησε την καρδιά της Ρούμελης πυρήνα αναφοράς για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ολόκληρη τη χώρα. Αυτός ο δεσμός έχει καθορίσει διαχρονικά, όχι μόνο τη δυναμική των σχέσεων μεταξύ του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της περιοχής μας, αλλά και όλης της χώρας και μάλιστα σε σημείο που η προβολή της περιοχής μας μέσω του ιστορικού αγώνα αυτοκινήτου, να αποτελεί σημείο αναφοράς για πάρα πολλά χρόνια στο παρελθόν.

 

Επομένως, πιστεύω βάσιμα, ότι το Ράλλυ Ακρόπολις είναι από εκείνες τις αθλητικές διοργανώσεις που αποτελούν ευκαιρία για τον τόπο μας ώστε ν’ ανοίξει νέους δρόμους στον τουρισμό, στην τοπική οικονομία και στον πολιτισμό του.

 

Άλλωστε, η τάση των τουριστών για ταξίδια μικρής διάρκειας αντιπροσωπεύει μια δυναμική κατηγορία από ποσοτική και ποιοτική άποψη και ευκαιρία για το Δήμο μας, καθώς οι προτιμώμενοι προορισμοί είναι οι πόλεις. Η Λαμία διαθέτει τέτοια χαρακτηριστικά, που σε συνδυασμό με τη δημιουργία των απαιτούμενων υποδομών, μπορεί να αποτελέσει ένα «city break» προορισμό, βασισμένο στην πολιτιστική της κληρονομιά, τον περιβαλλοντικό της πλούτο και τη διοργάνωση σημαντικών γεγονότων.

 

Ο Δήμος Λαμιέων διαθέτει στρατηγικό πλάνο για τη βιώσιμη και μακροπρόθεσμη διαχείριση του τουρισμού, στη βάση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ευρύτερης περιοχής.

 

 

 

Ερώτηση : Οι μεγάλοι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες διασχίζουν πλέον την περιοχή μας. Σε μια μερίδα του κόσμου έχει σχηματιστεί  η εντύπωση ότι αυτά τα έργα περισσότερο ζημιώνουν παρά ωφελούν την πόλη. Μάλιστα αφορμή γι' αυτόν τον προβληματισμό στάθηκε  η δήλωση του υπουργού Υποδομών ότι ο Ε-65 είναι ένα έργο που παρακάμπτει τη Λαμία . Ποιά είναι η άποψή σας;

 

Όπως πολύ σωστά σημειώσατε προηγουμένως, η παγκοσμιοποίηση καθώς και μια σειρά εγχώριων και διεθνών εξελίξεων έχει οδηγήσει σε μια αυξανόμενη πολυπλοκότητα στην αλυσίδα μετακινήσεων και δραστηριοτήτων, με συνεχή ανάδειξη νέων ευκαιριών για εργασία, αγορές και αναψυχή, και εφοδιασμού προϊόντων, ιδιαίτερα κοντά στα αστικά κέντρα.

 

Οι απαιτήσεις για ασφαλή, έγκαιρη, αξιόπιστη, με χαμηλό κόστος αλλά και φιλική προς το περιβάλλον μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, καθίστανται στόχοι υψηλής προτεραιότητας για την βιωσιμότητα και αποδοτικότητα των τοπικών οικονομιών, την περιφερειακή ανάπτυξη και την εδαφική συνοχή ολόκληρης της χώρας.

 

Στην κατεύθυνση αυτή η ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων προσθέτει ένα ακόμη πλεονέκτημα για το Δήμο μας, διευκολύνοντας την πρόσβαση από τα περισσότερα σημεία της χώρας.

 

Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι πρόκειται για έργα που πραγματικά έχει ανάγκη ο τόπος. Έργα που συμβάλλουν στην επίλυση υπαρκτών προβλημάτων των τοπικών κοινωνιών, ενισχύουν σημαντικά την οικονομία και την απασχόληση, αλλά μπορούν να αλλάξουν και συνολικά την εικόνα ολόκληρης της περιοχής, γιατί υπηρετούν το όραμά της χώρας για μια Ελλάδα με αναβαθμισμένο διεθνή ρόλο. Μια Ελλάδα κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής.

 

Η ύπαρξη αξιόπιστων και σύγχρονων δικτύων είναι αναγκαία για να κερδίσει η χώρα αλλά και η περιοχή μας τον ρόλο που της αξίζει. Ποιοτικά οδικά και σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν ασφάλεια, ανάπτυξη, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον, ποιότητα ζωής.

 

Απομένει σε όλους εμάς να αξιοποιήσουμε τις σύγχρονες ροές και να τις μετατρέψουμε από απλές μετακινήσεις σε πολιτιστικές και τουριστικές που δημιουργούν πρόσθετη αξία και κεφάλαιο για τον τόπο μας.

 

 

 

Ερώτηση :  Με την ψήφιση της απλής αναλογικής είχατε κάνει μια δήλωση που προκάλεσε αίσθηση την ώρα μάλιστα που η πλειοψηφία των Δημάρχων στην Ελλάδα είχαν διαφωνήσει με το νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης. Χαρακτηριστικά είχατε πει ότι την απλή αναλογική αν δεν υπήρχε θα έπρεπε να την ανακαλύψουμε. Εξακολουθείτε να έχετε την ίδια άποψη και τώρα που η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε να την καταργήσει; Θεωρείτε  δηλαδή ότι ήταν  λάθος η αλλαγή του νόμου ;

 

Αν λοιπόν προκάλεσε αίσθηση η θέση μου εκείνη την περίοδο - γεγονός το οποίο δεν έχω αντιληφθεί- να το επαναλάβω και τώρα. Το μείζον για τις τοπικές κοινωνίες είναι να ανακαλύψουμε -αν βεβαίως δεν υπήρχε- τη συναίνεση. 

 

Από συναίνεση έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες. Τη συναίνεση έχει κατακτήσει και η τοπική αυτοδιοίκηση.

 

Οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί μέχρι τα τώρα στο Δήμο Λαμιέων - και στο μεγαλύτερο μέρος της τοπικής αυτοδιοίκησης - πάνω από το 90% των αποφάσεων είναι ομόφωνες.

 

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι πλευρές έχουν τις ίδιες πολιτικές και σε κάθε περίπτωση δεν κατακτήσαμε μία πολιτική ομοιομορφία. 

 

Αυτό σημαίνει ότι όλοι μας προσπαθούμε να ανταποκριθούμε σε συγκεκριμένες ανάγκες του τόπου μας και των πολιτών μας

 

Όταν βασικός στόχος και σκοπός είναι να βαθαίνει ο διάλογος στην κοινωνία, να απευθύνεσαι στην κοινωνία, να δίνεις αλλά και να παίρνεις μηνύματα, τότε το οποιοδήποτε εκλογικό σύστημα, απλά και μόνο έρχεται να διεκπεραιώσει αυτή την πολιτική κατάκτηση.

 

Τοπική αυτοδιοίκηση έχει ανάγκη από δύο πράγματα :

 

-Διατήρηση και την ενδυνάμωση των λαϊκοσυμμετοχικών θεσμών, έτσι ώστε οι τοπικές κοινωνίες να συμμετέχουν στο διάλογο χωρίς ενδιάμεσους, στρεβλώσεις και σκοπιμότητες.

 

- Να εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότητά της, μιας και είναι ο πλέον λαϊκοσυμμετοχικός θεσμός τόσο κοντά στον πολίτη.

 

Νομίζω ότι αυτά τα δύο είναι από τα βασικά συστατικά της αυτοδιοίκησης, που δεν υπακούουν ούτε σε μεθοδεύσεις ούτε σε αγκυλώσεις.

 

Αυτό λοιπόν που έχει ανάγκη η αυτοδιοίκηση είναι να διευρύνει το διάλογο και να γίνει περισσότερο παρεμβατική και αποτελεσματική. Όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα. 

 

Εμάς τουλάχιστον στο Δήμο της Λαμίας, δεν μας ενοχλεί το εκλογικό σύστημα επιδιώκοντας ευρύτερες συναινέσεις και σε παραταξιακό επίπεδο αλλά και μέσα στην κοινωνία.

 

 

 

Ερώτηση : Σας ενόχλησε το γεγονός ότι η συνεργασία σας με την παράταξη του Παναγιώτη Στασινού αμφισβητείται, από ένα κόμμα που ψήφισε την απλή αναλογική ;

 

Να βάλουμε δύο πράγματα στην λογική τους σειρά.

 

Έχουμε συνεργασία δύο παρατάξεων με διακηρυγμένες θέσεις. 

 

Ούτε συνεργασία προσώπων, ούτε κομμάτων.

 

Όμως η διαπαραταξιακή συνεργασία, ως πρακτικό αποτέλεσμα, αποτυπώνεται σε πάνω από το 90% των αποφάσεων των θεσμικών μας οργάνων.

 

Σε ότι αφορά την λεγόμενη από σας «αμφισβήτηση»:

 

Εξ όσων τουλάχιστον γνωρίζω, δεν υπάρχει θεσμική έκφραση κομματικού φορέα στην περιοχή που να αμφισβητεί αυτή την παραταξιακή συνεργασία. Το αντίθετο θα έλεγα.

 

 

 

Ερώτηση : Την προηγούμενη πενταετία 2014-2019 υπηρετήσατε την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση από τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη. Υπηρετείτε την Τοπική Αυτοδιοίκηση από τη θέση του Δημάρχου. Να υποθέσουμε ότι θα σας δούμε και στα έδρανα του ελληνικού κοινοβουλίου;

 

Το έχω πει και θα το επαναλάβω ακόμα μια φορά: Κατηγορηματικά και ΟΧΙ. 

 

Η απάντηση, αυτονόητη : Η αυτοδιοίκηση είναι για μένα ένας χώρος που κλήθηκα και επέλεξα να υπηρετήσω. Μέχρι τότε δεν ήμουν ούτε αργόσχολος, ούτε ανεπάγγελτος. 

 

Και η επιλογή μου δεν ήταν τυχαία. Επέλεξα να είμαι κοντά στον πολίτη σε έναν τόπο που ζουν οι φίλοι μου, η οικογένειά μου, τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου, στον τόπο που θέλουμε να κάνουμε καλύτερα τα πράγματα.

 

Αυτό το χώρο τον ερωτεύτηκα, τον αγάπησα και επιμένω να θέλω να μείνω στην υπηρεσία των συμπολιτών μου, αφού ο Δήμαρχος έχει αποστολή να υπηρετεί τους δημότες.

 

Ούτε σκαλωσιές έχω στήσει, ούτε σκαλοπάτια μετρώ.