Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το οδικό έργο Μπράλος-Aμφισσα

Προχωρά η κατασκευή στον διαγώνιο άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο με τη δημοπράτηση για το μεγάλο οδικό έργο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το έργο είχε προαναγγείλει πως θα υλοποιηθεί την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, από την περιοχή της Άμφισσας. Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 15 Φεβρουαρίου 2022, ενώ την ίδια ημέρα θα γίνει και η αποσφράγιση των προσφορών.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί άμεσα στο προσεχές χρονικό διάστημα από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Θα είναι από τα πρώτα έργα που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι η μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

  • 1ο Υποτμήμα: Μπράλος-Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
  • 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται)-Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300-Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας.

 

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αριθμ. ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (νυν ΥΠΟΜΕ), η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο.

Η οδός έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την Ιόνια Οδό αντίστοιχα, που ανήκουν στη λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.

Το έργο περιλαμβάνει συνοπτικά:

  • Την εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών έργων (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κ.λπ.).
  • Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα).
  • Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης.
  • Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης.
  • Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων).
  • Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κ.λπ.

 

Ενα ακόμη σημαντικό εργο για την Περιφέρεια Στερεάς είναι και η  κατασκευή της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών. Το έργο δημιουργεί καλύτερες οδηγικές συνθήκες ενώ παρακάμπτει την πρωτεύουσα της Εύβοιας αποφορτίζοντάς την κυκλοφοριακά. Και αυτό το έργο έχει προκηρυχθεί και η δημοπράτηση του είναι θέμα ημερών. Το κόστος του φτάνει  τα 210 εκατ. ευρώ.

Πηγή : Ημερησία

    

 

Απόψεις

# Δήμος, φορείς και κάτοικοι της περιοχής των Οινοφύτων διατράνωσαν με τον πλέον καθαρό τρόπο χθες στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου την αντίθεσή τους στην...
randomness