Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Α΄. ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Β΄. ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΣΥΜΜΟΡΙΕΣ Γ΄. ΑΙΤΙΑ - ΛΟΓΟΙ

Του Δημήτρη Γ. Μπράνη, Σχολικού Συμβούλου- Νομικού – Δημοσιογράφου

 

 

Ι.

ΤΑ MEDIA - ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

Κάνουν συχνά λόγο για την παιδική παραβατικότητα. Και ορθότερα για την εγκληματικότητα των ανηλίκων, των ατόμων των κάτω των 18 ετών, που παραβαίνουν το νόμο και την τάξη.

Τα παραβατικά χαρακτηριστικά, τα παραβατικά στοιχεία των ατόμων αυτών [Τα ανήλικα έως 12 ετών ονομάζονται: «παιδιά» και τα ηλικίας από 12-18 ετών ονομάζονται «έφηβοι». Είθισται, όμως να λέμε και τα μεν τα δε: «παιδιά»] έχουν ως κατωτέρω.

 

ΙΙ.

Α. ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Εντός του σχολείου κυριαρχεί και δεσπόζει το BULLYING. Ενίοτε έχει και τραγικά αποτελέσματα. Ιδού τρία τραγικά περιστατικά.

ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ Α΄. Σπουδαστής της Γαλακτοκομικής Σχολής των Ιωαννίνων, λόγω του BULLYING αυτοχειριάστηκε. Έκοψε το νήμα της ζωής του. Τον θρήνησε το Πανελλήνιο.

ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ Β΄.  Στην Αργυρούπολη Αθηνών μαθητής Γυμνασίου, λόγω του BULLYING αυτοχειριάστηκε. Τον θρήνησε όλη η Κοινωνία.

ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ Γ΄. Στα Σεπόλια των Αθηνών μαθητής Γυμνασίου λόγω του BULLYING, έθεσε τέρμα στη ζωή του. Αυτοχειριάστηκε. Τον θρήνησε το Πανελλήνιο.

 

ΙΙΙ.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ !!!

Το σχολείο είναι χώρος των γραμμάτων. Δεν είναι χώρος του σχολικού εκφοβισμού.

Είναι χώρος διδαχής της Γνώσης και άσκησης της Παιδαγωγίας !!! Διδάσκει τη Γνώση και το Ήθος !!!

Ο σχολικός εκφοβισμός καταρρακώνει το κύρος, την αξία και την αποστολή του σχολείου. Μήπως, όπου αναπτύσσεται ο σχολικός εκφοβισμός, υπάρχουν «κερκόπορτες» ανοιχτές; Μήπως το σχολείο δεν προφυλάσσει τον εαυτό του; Μήπως δεν το περιφρουρεί; Μήπως δεν υψώνει: «Σινικά Τείχη;».

Σχόλιο. Σχολείο και σχολικός εκφοβισμός είναι σχήμα λόγου οξύμωρο !

 

IV.

Β. ΕΚΤΟΣ  ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το τι κάνουν, εκτός σχολείου, ανήλικα παιδιά το βλέπουμε στα MEDIA – ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ.

Βλέπουμε εικόνες και σκηνές, αντικοινωνικές, και απολίτιστες.

Βλέπουμε να υβρίζει το ένα το άλλο. Να ασκείται λεκτική βία. Να γίνονται συμπλοκές. Συγκρούσεις. Να χτυπάει το ένα το άλλο. Βλέπουμε -ιδού- ένα παιδί να χτυπάει ένα άλλο παιδί και αυτό το άλλο παιδί να μην αντιδρά.

Βλέπουμε το BULLYING να περισσεύει. Να λέγονται και να ακούγονται λέξεις, όπως «Μ», «Η», «Β». Λέξεις και φράσεις, που θεωρούνται ως: «κοσμικές», ως «κουλτούρα» στη σημερινή εποχή.

Βλέπουμε το: «έλα να δεις».

 

 

V.

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΣΥΜΜΟΡΙΕΣ

ΣΥΝΑΨΗ ΣΥΜΜΟΡΙΩΝ

Παιδιά ανήλικα, κάτω των 18 ετών, συγκροτούν, απίστευτο, αδιανόητο, συμμορίες. Συνάπτουν παιδικές συμμορίες !

Κάθε παιδική συμμορία έχει τον αρχηγό της. Καταστρώνεται από κοινού η εγκληματική της δράση. Φέρει φονικά μέσα, αιχμηρά αντικείμενα ή μαχαίρι ή κάτι άλλο.

Σκοπός της είναι η άσκηση βίας. Να επιτεθεί σε ομάδα ανήλικων παιδιών και να τα ληστέψει. Να αρπάξει κινητά τηλέφωνα. Σταυρούς. Ρολόγια. Ή άλλα προσωπικά αντικείμενα.

Οι παιδικές συμμορίες παραβαίνουν κατάφωρα το Νόμο και την Τάξη. Διαπράττουν εγκλήματα. Είναι η εγκληματικότητα των ανηλίκων.  

 

VΙ.

ΟΡΙΣΜΟΣ

Συμμορία είναι ομάδα κακοποιών. Είναι οργανωμένο σύνολο ατόμων. Χαρακτηριστικά. Η κοινή δράση. Η παράνομη δράση. Η ληστεία και όχι μόνο.

 

VΙΙ.

ΑΙΤΙΑ – ΛΟΓΟΙ

Όλη η ελληνική και ξένη βιβλιογραφία έχει ως κοινό τόπο, ως κοινό παρονομαστή, εν σχέσει, με τα αίτια, με τους λόγους της εγκληματικότητας των ανηλίκων, την οικογένεια και την κοινωνία.

Τα αίτια – οι λόγοι – διάπραξης εγκλημάτων από ανήλικα άτομα -παιδιά- είναι της οικογένειας και της κοινωνίας.

VΙΙΙ.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ. «Οικογένεια». Λέξη σύνθετη. Έχει ως πρώτο συνθετικό τη λέξη: «οίκος» και ως δεύτερο συνθετικό τη λέξη: «γένος»

«Οικογένεια = ομάδα ανθρώπων, που τους ενώνουν δεσμοί αίματος». ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ !!!

Οικογενής = γεννημένος μέσα στον οίκο [μέσα στο σπίτι].

 

ΙΧ.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ !!!

Είναι θεσμός !!! Κοινωνικός. Ο πρώτος !!! Είναι θεοϊδρυτος και Θεοευλόγητος !!!

Ο Θεός έδωσε την εντολή: «Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και κατακυριεύσατε της Γης».

Ο Ιησούς Χριστός ευλόγησε το γάμο στην Κανά της Γαλιλαίας. Εκεί έκανε και το πρώτο Του θαύμα. Μετέβαλε το ύδωρ εις οίνον, οίνον γλυκύ !!! Σύμβολο της ηδύτητος και της γλυκύτητος του γάμου !!!

Χ.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ !!!

«Γάμος είναι η επισημότατη σύνδεση δύο προσώπων αντιθέτου φύλου με σκοπό την κοινότητα του βίου, την παιδαγωγία και την παιδοτροφία». Ορισμός παγκόσμιος !!!

Κατά τον Απόστολο των Εθνών, το Θείο Παύλο, ο γάμος δεν είναι μόνο: «μυστήριον μέγα», αλλά είναι και σταθμός ζωής. Σταθμός σύστασης και δημιουργίας οικογένειας.

Η οικογένεια συνιστάται και δημιουργείται με τον ερχομό στον Κόσμο του πρώτου του παιδιού, του πρώτου τέκνου !!!

Η γέννηση του πρώτου παιδιού είναι η μεγαλύτερη χαρά της ζωής !!! Αλλά και κάθε παιδιού η γέννηση είναι η μεγαλύτερη χαρά της ζωής !!!

[Του Γράφοντος οι γονείς, καίτοι άποροι, έφεραν στον κόσμο 10 παιδιά, 10 τέκνα !!! 7 άρρενα και 3 θήλεα. Έζησαν 10 φορές τη μεγαλύτερη χαρά της ζωής].

 

ΧΙ.

Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ

Ο οικογενειακός θεσμός διέρχεται σήμερα ίσως, τη μεγαλύτερη και τη χειρότερη κρίση όλων των εποχών.

Σήμερα περνάει κρίση, δεινή, πρωτοφανή. Μάρτυρες τα συμβάντα και τα γεγονότα που διαδραματίζονται εντός του οίκου.

Το μαρτυρεί η ενδοοικογενειακή βία. Βία πολυειδής και πολύμορφη. Βία λεκτική. Βία ψυχολογική. Βία σωματική.

Το μαρτυρούν οι οικογενειακοί καυγάδες [είναι ομηρικοί]. Οι οικογενειακές έριδες, οι οικογενειακοί τσακωμοί, τα οικογενειακά μαλώματα και τσακώματα.

Το μαρτυρούν τα διαζύγια [οι διαστάσεις]. Ποτέ άλλοτε τα διαζύγια δεν ήταν τόσα, όσα είναι σήμερα. Οφείλονται κυρίως στο έτερο φύλο. Ζητείται και: «για ψύλλου πήδημα». Χωρίς δηλ. σοβαρό λόγο και σοβαρή αιτία. Ζητείται «ελαφρά τη συνειδήσει και τη καρδία».

Το μαρτυρούν οι άγριες δολοφονίες γυναικών. Μέσα σε χρονικό διάστημα ολίγων μηνών έγιναν υπέρ τις 25 συζυγοκτονίες. Είναι το χείριστο όλων.

 

ΧΙΙ.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Α΄. Η διάσταση – διαζύγιο – είναι το σχίσμα του οίκου. Ο οίκος – οικογένεια – χωρίζεται σε δύο μέρη.

Β΄. Ο χωρισμός των συζύγων από κοίτης και κλίνης τραυματίζει και πληγώνει την παιδική ψυχή. Τα παιδιά έγιναν από δυο πρόσωπα, από έναν άνδρα κι’ από μία γυναίκα. Και πρέπει να μένουν ενωμένοι εφ’ όρου ζωής !!!

«Ους ο Θεός συνέζευξε, άνθρωπος μη χωριζέτω». ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

Γ΄. Τα παιδιά ποτέ δεν ξεχνούν το χωρισμό των γονιών τους. Θα τον θυμούνται πάντα !!! Και θα το λένε και θα το ομολογούν με παράπονο, με πίκρα, με καημό, με πόνο.

 

ΧΙΙΙ.

ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΑ !

ΕΡΩΤΗΜΑ. Ποια παιδιά γίνονται παραβατικά; Ποια παιδιά παραβαίνουν το νόμο και την τάξη; Ποια εισέρχονται στο χώρο της ανομίας και της παραβατικότητας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Αυτά, που προέρχονται από οικογενειακά περιβάλλοντα, όπου είδαν και έζησαν σκηνές και εικόνες τραγικές, εφιαλτικές.

Αυτά, που προέρχονται από οικογενειακά περιβάλλοντα μη διδακτικά και παιδαγωγικά. Μη έχοντα διδακτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα.

Μη σώφρονα και συνετά. Μη έχοντα θρησκευτικότητα και πνευματικότητα. Μη έχοντα σεμνότητα και ταπεινότητα !!! Μη έχοντα ήθος και αρετή !!! Μη διδάσκοντα αγωγή και παιδεία.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ. Αυτό, ακριβώς, επισημαίνει και η Επιστήμη της Εγκληματολογίας. Υπερτονίζει το γεγονός ότι η παιδική παραβατικότητα είναι αποτέλεσμα έλλειψης αγωγής και παιδείας.

 

VIX.

ΟΙΚΟΣ  ΘΕΟΥ !!!

Η οικογένεια οφείλει να είναι οίκος Θεού !!!

Να την διακρίνει η θεοφιλία, η φιλανθρωπία, η σεμνότητα και η ταπεινότητα !!!

Να είναι πρότυπο !!! Να πρυτανεύει η αγάπη στο Θεό και τη αγάπη στον πλησίον !!!

Να πνέει ο άνεμος της αλήθειας, της αγάπης, της ειρήνης, της ελευθερίας !!!

Να διδάσκει και να διαπαιδαγωγεί τα μέλη της. Να τα ανατρέφει.

Να σφυρηλατεί το χαρακτήρα.

Να τα γαλουχεί με τα ελληνικά και τα χριστιανικά νάματα !!!

Να διδάσκει Πατρίδα και Θρησκεία, Ελληνισμό και Ορθοδοξία !!!

Η οικογένεια είναι το πρώτο, το φυσικό σχολείο. Είναι η πρώτη έπαλξη αγωγής και παιδείας. Μέσα στον οίκο θεμελιώνονται όλα τα είδη της αγωγής και της παιδείας: η ηθική, η πνευματική, η κοινωνική, η πολιτική, η εθνική, η φυσική !!!

Η οικογένεια των αρχών και των αξιών δίνει στην κοινωνία μέλη θρήσκα, ηθικά, δίκαια, τίμια, άξια, δραστήρια, φιλότιμα, φιλόξενα, κοινωνικά, φίλεργα, φιλόπονα, φιλελεύθερα !!! Μέλη ειρηνοποιά, κοινωνικοποιά, πολιτισμοποιά !!!

 

XV.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο άνθρωπος είναι ον πολιτικό. Δηλ. κοινωνικό !!!

Στην ιδιότητα αυτή οφείλεται και η συγκρότηση των κοινωνιών.

Μόνος του κανείς δεν μπορεί να ζήσει. Μόνος του ζει ο Θεός και το Θηρίο.

Το στοιχείο, το θεμέλιο της κοινωνίας, είναι η κοινωνική αλληλεγγύη !!! Η κοινωνική αλληλεγγύη περιλαμβάνει τα εξής 4 επιμέρους στοιχεία:

Την ηθική, την αγάπη, την αδελφοσύνη, τη δικαιοσύνη !!!

Εάν η κοινωνία δεν έχει αυτά τα 4 επιμέρους στοιχεία, αυτές τις 4 αρχές, τότε δεν προοδεύει.

Δεν αναπτύσσεται. Δεν ευημερεί. Δεν γαληνεύει.

Όταν δεν υπάρχουν αυτά τα 4 επιμέρους στοιχεία, τότε ανθεί η ανομία, η παραβατικότητα, η εγκληματικότητα.

Τότε κυριαρχεί η βία, η παντοειδής βία, η παντοειδής εγκληματικότητα.  

Γιατί οργιάζει η σεξουαλική κακοποίηση γυναικών; Γιατί παραβιάζεται η γενετήσια ελευθερία; Η γενετήσια αξιοπρέπεια;

Ο ΙΨΕΝ λέει. «Το πνεύμα της αληθείας και το πνεύμα της ελευθερίας είναι οι στυλοβάτες της κοινωνίας».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ. Η κοινωνία πρέπει να είναι: «οφθαλμός, ος τα πανθ’ ορά !!!».

Η Κοινωνία πρέπει να ορά [να «βλέπει» όλα, όσα γίνονται μέσα στην κοινωνική σφαίρα. Θετικά και αρνητικά.

Σχόλιο. Την κοινωνία την κοσμούν τα άτομα και όχι οι θέσεις Γλάδστων. Κοσμούν τα άτομα τα ευφυή, τα οξυδερκή !!! Τα άτομα τα διορατικά, τα προορατικά !!! Τα άτομα τα ικανά να γράφουν Ιστορία !!!

XVΙ.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ !!!

Ο Οίκος, [η Οικογένεια], είναι το κύτταρο της κοινωνίας και το πυρήν του Έθνους !!!

 

«Ο Οίκος [η Οικογένεια] είναι μια μορφή του Ουρανού !!!»  Ζ. ΧΟΛΛΑΝΤ

 

«Οι οικογενειακές χαρές είναι ευλογημένες από τον Ουρανό !!!  ΣΕΝΕΚΑΣ

 

«Το πνεύμα της αληθείας είναι το πνεύμα της ελευθερίας. Είναι οι στυλοβάτες της κοινωνίας !!!   ΙΨΕΝ

 

«Ηθική, αγάπη, αδελφοσύνη, δικαιοσύνη, όλα αυτά εκφράζουν την κοινωνική αλληλεγγύη !!! Η Ανθρωπότητα αναπτύσσεται και προοδεύει, όταν στηρίζεται μόνο σ’ αυτές τις αρχές, διαφορετικά χάνεται.  ΣΟΥ-ΓΙΑ-ΧΕΝ

XVΙΙ.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ  ΓΝΩΜΗ

Κατά την προσωπική ταπεινή μου γνώμη η οικογένεια έχει διπλή ευθύνη. Ευθύνεται διπλά. Ευθύνεται τόσο για την εγκληματικότητα των ενηλίκων, όσο και για την εγκληματικότητα των ανηλίκων. Η Οικογένεια διδάσκει τα πάντα !!!

Πρέπει να διδάσκονται τα πάντα !!! Μα, τα πάντα !!! Είναι καθήκον της και μέλημα της. Να διδάσκει τα πάντα !!! Να διδάσκει πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ο άνθρωπος !!! Πώς να ζει !!! Γιατί γεννιέται ο άνθρωπος; Γεννιέται, για να αγαπάει και όχι για να μισεί.

«Ούτοι συνέχθειν, αλλά συμφιλείν, έφυν». Αρχαίο Ελληνικό ρητό. Δηλ. γεννήθηκα, για να αγαπώ !!! Και όχι για να μισώ. Να αγαπώ το Θεό και τον πλησίον. Να είμαι θεοφιλής και φιλάνθρωπος !!!

Και το άτομο, που διδάσκεται τα πάντα, ποτέ δεν γίνεται εγκληματίας. Ποτέ δεν γίνεται παραβάτης του ηθικού και δικαιϊκού κώδικα, της Ανθρωπότητας !!!

Γιατί να γίνονται τόσοι οικογενειακοί καυγάδες; [Ομηρικοί;]

Τόσες οικογενειακές έριδες;

Τόσοι οικογενειακοί τσακωμοί;

Τόσα οικογενειακά μαλώματα;

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...