Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Τα ερωτήματα παραμένουν

Γράφει ο
­Παναγιώτης Βασιλείου

 

✎ “Δεν δώσαμε έγκριση για μετατροπή σε ποδηλατόδρομο της σιδηροδρομικής γραμμή Πελοποννήσου” δήλωσε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών κ. Κυρανάκης.
Πώς φτάσαμε λοιπόν σε αυτή τη δήλωση. Πριν λίγες μέρες ήρθε στο φώς της δημοσιότητας η ανακοίνωση μελέτης από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας για τη μετατροπή της σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου σε ποδηλατοδρόμο.
Με την ανακοίνωση υπήρξε άμεση αντίδραση φορέων-πολιτών στη Πελοπόννησο και παρεμβάσεις του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Μανιάτη για την ακύρωση της εκπόνησης της μελέτης. Μετά τις αντιδράσεις το ΤΕΕ υπαναχώρησε προς το παρών.
Τα ερωτήματα όμως παραμένουν. Όταν το καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο δεν έδωσε έγκριση ποιος την έδωσε;
Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος (Πράσινο Ταμείο) εγκρίθηκαν στο ΤΕΕ 3,5 εκ, € , για μια προμελέτη που ο αρμόδιος δεν είχε δόσει την έγκρισή του.
Πως λοιπόν δόθηκε η έγκριση και με ποια διαδικασία, όταν αρμόδιο υπουργείο για τη σιδηροδρομική γραμμή είναι το Υπουργείο Μεταφορών και ιδιοκτήτης της γραμμής ο ΟΣΕ.; Δεν αποτελεί σπατάλη δημόσιου χρήματος η έγκριση μιας μελέτης που δεν την ζητά ο ιδιοκτήτης;
Ο σιδηροδρομικός άξονας της Πελοποννήσου περιλαμβάνεται στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο της Ελλάδας ως άξονας προαστιακής – περιφερειακής σημασίας και εντάσσεται επίσης στο αναλυτικό δίκτυο των διευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων (TEN-T), άλλαξε κάτι και δεν το γνωρίζουμε ;
Δυστυχώς το γεγονός ασυνεννοησίας και συντονισμού των υπουργείων δεν θα λυθεί παρά την ύπαρξη πολλαπλών μηχανισμών στρατηγικού σχεδιασμού και οργάνωσης.
Μπορεί η πρόσφατη τοποθέτηση του Ευάγγελου Βενιζέλου, πως η χώρα δεν είναι διακυβερνήσιμη να ενόχλησε ιδιαίτερα το Μαξίμου, ήρθε όμως σε μια εποχή που συνεχόμενα γεγονότα σκανδάλων και κυβερνητικών αστοχιών προκαλούν ανησυχία.

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.