Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Τα σχολεία αρχίζουν - Οι απόφοιτοι Μέσης Εκπαίδευσης

Γράφει ο Αθ. Δ. Γκίκας,
Μαθηματικός

 

Από ένα απόφοιτο Μέσης Εκπαίδευσης για να θεωρείται «λειτουργικώς εγγράμματος», ώστε να επηρεάσει θετικά την ανάπτυξη της χώρας οι καιροί απαιτούν:

 

  • Να ξεπερνά το στοιχειώδες επίπεδο επάρκειας στα Μαθηματικά και τη γλώσσα.
  • Να έχει τουλάχιστο ένα μέσο επίπεδο δημιουργικής σκέψης. Σ’ αυτό συμβάλλει το σύνολο των μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος.

Δυστυχώς το σύστημα των Εισαγωγικών εξετάσεων σε Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι. μετέτρεψε, το Λύκειο ιδιαίτερα, σε ασκητήριο εισαγωγικών εξετάσεων και τους μαθητές του να μη δίνουν σημασία στα μη εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτή η νοοτροπία εκτρέφει έναν απορριπτικό μηχανισμό γνώσης, που θεωρεί ως «άχρηστη» την μη εξεταζόμενη ύλη.

Δυστυχώς και διδάσκοντες καθηγητές, αντί να επεκταθούν σ’ όλη την ύλη του αναλυτικού προγράμματος περιορίζονται στη διδασκαλία στην ύλη που διδάχτηκε εκείνο το σχολείο της Ελλάδας στο οποίο οι καθηγητές δέσμης πήγαν τα … Χριστούγεννα !!

Δίδαξα σε δέσμες και ως Διευθυντής του 1ου Λυκείου, αν και ο αριθμός των τμημάτων του Λυκείου με απήλλασε από το διδακτικό έργο.

Δίδαξα από αγάπη για τα Μαθηματικά και τους μαθητές μου.

Θυμάμαι τους μαθητές μου όταν προχωρούσα πέρα από την καθορισμένη εξεταστέα ύλη να διαμαρτύρονται πρόσκαιρα.

Όταν όμως στις εξετάσεις είχαν την δυνατότητα να προσεγγίσουν το θέμα και με αυτές τις πρόσθετες γνώσεις εξέφραζαν τις ευχαριστίες τους . όχι φυσικά όλοι, μόνο οι λίγοι που με παρακολουθούσαν και μετά το Πάσχα !

Αυτή τη σημαδιακή γιορτή, οι σχολικές αίθουσες αδειάζουν . ανελλιπώς όμως παρακολουθούν τα Φροντιστήριά τους !!

Αυτή είναι η κατάντια των Λυκείων.

  • Οι καιροί απαιτούν ακόμα αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου χωριστά για κάθε εκπαιδευτικό.

Πολέμιοι αυτής της απαίτησης είναι το συνδικάτο τους που θέλει να κρατά στο ίδιο επίπεδο τον καλό και τον αδιάφορο εκπαιδευτικό.

Και όμως εξακολουθούν να υπάρχουν οι φιλότιμοι καθηγητές, των οποίων τα τμήματα ξεχωρίζουν για τις επιδόσεις τους, όχι γιατί είχαν καλύτερη φουρνιά μαθητών . κύρια γιατί εργάστηκαν σκληρά οι ίδιοι.

  • Οι χώρες που προοδεύουν έχουν ως συνισταμένη της εκπαιδευτικής τους πολιτικής:

α) Την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού.

β) Ισχυρούς μηχανισμούς ελέγχου των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων μέσω θέσπισης τυποποιημένων εξετάσεων εθνικής κλίμακας σ’ όλα τα βασικά μαθήματα κάτι που πολεμά το δικό μας εκπαιδευτικό κατεστημένο.

 

 

 

 

 

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων