Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΕΖΑ: Η γερμανική ζυθοποιία που έγινε (η μεγαλύτερη) ελληνική

Η εντυπωσιακή πορεία της Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), οι δύσκολες αποφάσεις και η είσοδος σε αναψυκτικά και νερό

 Ποιος θυμάται την μπύρα Λέβενμπρόι (Lowenbrau), την προσπάθεια των Γερμανών που πραγματοποίησαν πίσω στην δεκαετία του '80 την μεγαλύτερη τότε γερμανική επένδυση στην Ελλάδα (σ.σ. σήμερα έχει ξεπεραστεί από αυτή της Deutche Telecom στον ΟΤΕ και της Lidl) ώστε να καταφέρουν να πάρουν - ανεπιτυχώς - μερίδιο στην εγχώρια αγορά.

Οι Γερμανοί οι οποίο κάθε χρόνο έχαναν χρήματα από την επένδυση τους στην Ελλάδα προσπαθούσαν μέσα στα επόμενα χρόνια να αποεπενδύσουν. Το 1998, η οικογένεια Συριανού εξαγοράζει τις μετοχές, που ανήκαν στη γερμανική θυγατρική εταιρία, υπό μορφή management buy out με αποτέλεσμα πέντε χρόνια αργότερα να περάσει σε 100% ελληνικό ιδιοκτησιακό καθεστώς. Έτσι σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ελληνικές ζυθοποιίες που στην πορεία πουλήθηκαν σε ξένους (βλέπε Mythos και ΦΙΞ) η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης έχει την μοναδική πρωτοτυπία να έχει εξαγοράσει μία ξένη ζυθοποιία στην Ελλάδα.

αισιοδοξία στην εταιρεία προκύπτει και από την στροφή που έχουν δείξει οι καταναλωτές σε ελληνικά σήματα στον χώρο της μπύρας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το βράδυ της Τετάρτης σε εκδήλωση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ κ. Θανάσης Συριανός, από το 9% που κατείχαν οι μπύρες με ελληνική ονομασία (σ.σ. ελληνικών και πολυεθνικών) πλέον το ποσοστό τους στην αγορά έχει εκτοξευθεί στο 50%. Με βάση τα σημερινά μεγέθη η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης είναι η τρίτη μεγαλύτερη της χώρας πίσω από τις πολυεθνικές Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Heineken, Amstel, Άλφα) και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία ( Carlsberg, Mythos, Fix) και η μεγαλύτερη από τις ελληνικές με το μερίδιο της στην συνολική αγορά να υπολογίζεται στο 8%.

 

Για την φετινή χρονιά ο κύκλος εργασιών της εκτιμάται ότι μπορεί να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ από 16,5 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι ενώ δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 30 εκατ. στην τριετία που αφορούν τόσο την είσοδο της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού όσο και στην παραγωγή νέων προϊόντων (σ.σ. ένα πρώτο δείγμα θα δούμε σύντομα στα super markets) στην αγορά των αναψυκτικών με βύνη. Παράλληλα βασικός στόχος είναι η εξωστρέφεια της τα επόμενα χρόνια με σήματα που θα αναπτύξει ειδικά για τις διεθνείς αγορές.

 

ΠΗΓΗ NEWS247.GR 

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς   Ιστορική Μαρτυρία, που αξίζει να λεχθεί, να γραφτεί, να ακουστεί και να διαβαστεί. Στην Αθήνα, στο Πολεμικό Μουσείο,...