Πειραγμένες αντλίες
Αποκαλυπτικά τα στοιχεία που παρουσίασε ο Πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, σχετικά με την παραβατικότητα στα καύσιμα.
Ο κ. Αληγιζάκης μιλώντας για το τεράστιο ζήτημα της παραβατικότητας και του λαθρεμπορίου στον χώρο των καυσίμων τόνισε πως το φαινόμενο σήμερα έχει ως επίκεντρο τις πειραγμένες αντλίες και τις ελλειμματικές παραδόσεις (κλοπή στην αντλία).
Αναφορικά με αυτή τη μορφή παραβατικότητας, ο κ. Αληγιζάκης υποστήριξε ότι ενώ μειώνονται οι ποσότητες των καυσίμων που κλέβουν τα παραβατικά πρατήρια, μέσω πειραγμένων αντλιών, ο αριθμός των παραβατικών πρατηρίων αυξάνεται.
Μιλώντας για την πορεία του φαινομένου, ο κ. Αληγιζάκης τόνισε πως η Πολιτεία έχει κάνει θαρραλέα και καινοτόμα βήματα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της παραβατικότητας, όπως η ψήφιση του νόμου «δέουσας επιμέλειας», το 2024, η οποία αυστηροποιεί σημαντικά τις ποινές για όσους παρανομούν.
Σημείωσε, ωστόσο, πως δυστυχώς ο νόμος ακυρώνεται στην πράξη από τις αποφάσεις ορισμένων δικαστηρίων, οι οποίες αναστέλλουν την επιβολή ποινών, επιτρέποντας σε παραβατικά πρατήρια να συνεχίζουν τη λειτουργία τους.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις βαθύτερες αιτίες της μάστιγας της παραβατικότητας, ο κ. Αληγιζάκης αναφέρθηκε στον αρνητικό ρόλο του πλαφόν (στο περιθώριο κέρδους), το οποίο επιβλήθηκε στον κλάδο.
Όπως είπε ο κ. Αληγιζάκης το πλαφόν, πέρα από αδικαιολόγητο, γιατί δεν υπάρχουν πλέον οι προϋποθέσεις που είχε επιβληθεί πριν 4 χρόνια, είναι και απολύτως αναποτελεσματικό (αφορά μόλις το 6% της τελικής τιμής των καυσίμων).
Αντίθετα, η διατήρησή του ενισχύει τον αθέμιτο ανταγωνισμό, αποτελώντας το οξυγόνο της παραβατικότητας στα καύσιμα.
«Πρόκειται για ένα μέτρο που καθιστά πολλά νόμιμα πρατήρια μη βιώσιμα, ωθώντας τους ιδιοκτήτες τους να τα παραχωρήσουν στους παραβατικούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αληγιζάκης.