Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ιταλία: Τέλος τα κρουαζιερόπλοια στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας - Η UNESCO προειδοποιεί

H Ιταλία πρόκειται να αποκλείσει την είσοδο των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων από τη λιμνοθάλασσα της Βενετίας, μετά τον συναγερμό της UNESCO.

Από 1η Αυγούστου, η Ιταλία απαγορεύει την είσοδο σκαφών, βάρους άνω των 25 χιλάδων τόνων, στο 'Venice Lagoon'. Η απόφαση αυτή προήλθε έπειτα από προειδοποιήσεις της UNESCO, πως θα προσθέσει τη λιμνοθάλασσα της Βενετίας στον κατάλογο με τα τοπία που βρίσκονται σε κίνδυνο.

Η ενέργεια αυτή, βρίσκει ιδιαίτερα ανακουφισμένους τους ακτιβιστές, που εδώ και μια δεκαετία διαμαρτύρονταν για τα πλοία. Ο αρχηγός της ακτιβιστικής ομάδας 'No Grandi Navi' που είναι κατά των κρουαζιερόπλοιων, δήλωσε, "φαίνεται πως τα καταφέραμε".

Η Ιταλία έδρασε άμεσα προκειμένου να αποφύγει την ποινή να μπει η Βενετία σε αυτόν τον κατάλογο και απαγόρευσε οριστικά στα κρουαζιερόπλοια να αγκυροβολούν στο σημείο που αποτελεί προστατεύομενο θαλάσσιο τοπίο πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η κυβέρνηση της Ιταλίας σε δήλωση που έκανε την Τρίτη (13/7) τόνισε πως σκάφη και κρουαζιερόπλοια άνω των 25.000 τόνων θα αποκλειστούν από το 'Venice Lagoon', από τον μήνα Αύγουστο. Το όριο των 25.000 τόνων σημαίνει ότι μόνο μικρά επιβατικά πλοία και φορτηγά πλοία θα μπορούν να χρησιμοποιούν το κανάλι Giudecca για να εισέλθουν στο ιστορικό κέντρο της Βενετίας.

 

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οφείλουν να τροποποιήσουν τα δρομολόγιά τους για να αποφύγουν τη Βενετία, έως ότου το βιομηχανικό λιμάνι της Marghera, ξεκινήσει πάλι να λειτουργεί για τους επιβάτες.

Σύμφωνα με δήλωση του γραφείου του πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι, οι εργαζόμενοι και οι εταιρείες που επηρεάζονται από τις αλλαγές πρόκειται να αποζημιωθούν. "Το διάταγμα που εκδόθηκε σήμερα αποτελεί σημαντικό βήμα για την προστασία της ενετικής λιμνοθάλασσας", ανέφερε η δήλωση.

Η κυβέρνηση, όπως αναφέρει ο Guardian, όρισε έναν επίτροπο για να παρακολουθήσει γρήγορα τη διαδικασία, η οποία υπό άλλες συνθήκες θα διαρκούσε περίπου έξι μήνες. Εν τω μεταξύ, στα τέλη του Ιουνίου, είχε δημοσιευθεί πρόσκληση για να υποβληθούν προσφορές, για την κατασκευή εξοπλισμένου, τερματικού σταθμού, με στόχο τη μεταφορά πλοίων βάρους άνω των 40.000 τόνων.

Περιστατικό το οποίο θορύβησε τους ακτιβιστές, είχε λάβει χώρα τον περασμένο Απρίλη, όταν ένα κρουαζιερόπλοιο έπλευσε στην πόλη, παρά την ανακοίνωση της Κυβέρνησης, που απαγόρευε τα πλοία.

Στον αντίποδα, το κίνημα Si Grandi Navi, που υποστηρίζει τους χιλιάδες ανθρώπους που τα προς το ζην τους εξαρτώνται από τη βιομηχανία των κρουαζιερόπλοιων, πραγματοποίησαν αντιδιαμαρτυρία, τονίζοντας πως ήδη από την άνοιξη του 2020 δεν εργάζονταν εξαιτίας της πανδημίας που ξέσπασε.

Η Διεθνής Ένωση 'Cruise Lines' δήλωσε «Η βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων υποστηρίζει εδώ και πολλά χρόνια, την εύρεση εναλλακτικών για το ζήτημα της Βενετίας, οπότε αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου. Επίσης, η απόφαση της κυβέρνησης να διορίσει ειδικό επίτροπο για την ταχεία παρακολούθηση της διαδικασίας είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη. Ανυπομονούμε, τώρα, να σημειωθεί εγκαίρως πρόοδος στη ρύθμιση των δρομολογίων για τη σεζόν του 2022".

ΠΗΓΗ NEWS247.GR

    

 

Απόψεις

Το ταξίδι στον  Νομό Έβρου είχε και δυσάρεστα απρόοπτα. Συνάντησα στην Ορεστιάδα τον ιντερνετικό μου φίλο Χρήστο. Η χαρά μεγάλη και από τις δύο πλευρές, μέχρι την...