Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ
Στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για τη συμμετοχή της στην ταινία "Nomadland" - η οποία απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας - δόθηκε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.
ΠΗΓΗ NEWS247.GR
Αναλυτικά οι νικητές της 93ης Τελετής Απονομής των Όσκαρ. Τα μεγάλα φαβορί που δικαιώθηκαν και οι ανατροπές στην φετινή τελετή, που ήταν ιδιαίτερη λόγω της πανδημίας.
Πολύ διαφορετική σε σχέση με περασμένες χρονιές ήταν η 93η Τελετή Απονομής των Όσκαρ που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής (25/04) προς ξημερώματα της Δευτέρας (26/04) στις ΗΠΑ. Παρά την πανδημία και μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά για την βιομηχανία του σινεμά, ο διάσημος κινηματογραφικός θεσμός αναβίωσε προσαρμοσμένος στα νέα δεδομένα. Η τελετή των Όσκαρ 2021 διεξήχθη στο Union Station, έναν ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό στην καρδιά του Λος Άντζελες, περίπου 12 χιλόμετρα από το Dolby Theater όπου διεξάγονται παραδοσιακά οι τελετές
Παρόντες στην τελετή ήταν μόνο οι υποψήφιοι και οι παρουσιαστές των επί μέρους βραβείων, χωρίς να υπάρχει και φέτος κεντρικός παρουσιαστής. Καθένας εξ αυτών μπόρεσε να φέρει αυστηρά και μόνο έναν συνοδό/ καλεσμένο, με τους παρόντες να μπαίνουν στην αίθουσα "κατά κύματα". Στο Κόκκινο Χαλί είχαμε αρκετές εντυπωσιακές εμφανίσεις, αν και την παράσταση έκλεψε ο 7χρονος Alan S. Kim, αλλά και η υπέροχη Έμεραλντ Φένελ. Φυσικά, δεν έλειψαν και τα αστεία περιστατικά, όπως το νέο trend με τα "ψεύτικα σφηνάκια" που δημιουργήθηκε στο Κόκκινο Χαλί από τη Βάιολα Ντέιβις και τη Μαρία Μπακάλοβα.
Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος, λόγω της αλλιώτικης κατάστασης, οι παρουσιαστές των βραβείων μιλούσαν για τις κατηγορίες, και αφιέρωναν χρόνο σε κάθε υποψήφιο λέγοντας ενδιαφέροντα πράγματα για την δημιουργική τους πορεία. Παράλληλα, το ύφος της βραδιάς ήταν αρκετά στενό, οικείο, κοντινό. Οι υποψήφιοι κάθονταν απλωτά σε διαφορετικά τραπεζάκια και τα χρώματα, το όλο στυλ ήταν αρκετά μακριά από το κάτι extravagant. (Για τα οσκαρικά δεδομένα φυσικά!)
Πολύ σημαντική λεπτομέρεια και διαφορά από άλλες χρονιές, ήταν ότι δεν υπήρχε η προσβλητική μουσική που έκοβε τους νικητές, ενώ έδιναν τις ευχαριστήριες ομιλίες τους. Ίσως αυτό να ευνόησε και τις αρκετά πιο προσωπικές ομιλίες που ακούσαμε, με τον λόγο της Γιου-Τζουνγκ Γιουν, που απέσπασε το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου για τη συμμετοχή της στην ταινία "Minari", να ξεχωρίζει. Επίσης, σημειώνεται ότι η "παράξενη" τελετή είχε τη μεγαλύτερη ανατροπή για το τέλος. Το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, παραδοσιακά το τελευταίο και μεγαλύτερο βραβείο, απονεμήθηκε πριν τους Α' Ρόλους!
Καμία ταινία δεν σάρωσε στην φετινή τελετή, με τα Όσκαρ να μοιράζουν το χρυσό σε πολλούς υποψήφιους.
Ήταν το μεγαλύτερο φαβορί της 93ης Τελετής Απονομής των Όσκαρ και απέσπασε το βραβείο της Καλύτερης Ταινίας, μια νίκη που φαίνεται να ήταν "κλειδωμένη" από καιρό.
Πιο συγκεκριμένα, το "Nomadland" της Κλόι Τζάο - η οποία κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για την ταινία της - ήταν επιλογή στην οποία είχε συμφωνήσει όλο το industry εδώ και μήνες (από το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία και το βραβείο κοινού στο Τορόντο νωρίτερα, τον Σεπτέμβριο). Πρόκειται για μια ταινία που είχε πολύ ισχυρή στήριξη από την κριτική (ένα εξαιρετικά υψηλό 93% στο metacritic), αλλά και ένα φιλμ δίχως αληθινή αντιπολίτευση.
Το "Nomadland" ακολουθεί μια γυναίκα χωρίς δουλειά, χάρη στην διάλυση της τοπικής βιομηχανίας κατά την περίοδο της Κρίσης, η οποία χωρίς πλέον να έχει σπίτι ταξιδεύει στην Αμερική περιμένοντας το επόμενο εποχικό συμβόλαιο. Οι επικριτές θεωρούν πως το φιλμ ρομαντικοποιεί την συγκεκριμένη κατάσταση φτώχειας, όμως η ενέργεια και η προσέγγιση της Τζάο είναι τόσο ήρεμη και πνευματική που είναι δύσκολο να διαβάσεις έτσι το έργο, το οποίο μέσα σε όλα χρησιμοποιεί και αληθινούς ανθρώπους που παίζουν μια εκδοχή του εαυτού τους.
Η Κλόι Τζάο είναι μια δημιουργός που ερχόμενη από άλλη χώρα έχει ωστόσο αφιερώσει όλη της την καριέρα στην εξερεύνηση της Αμερικάνικης ταυτότητας με ένα εξαιρετικό σερί τριών φιλμ κι η οποία παράλληλα έχει αναλάβει το επόμενο μπλοκμπάστερ της Marvel δείχνοντας έτοιμη να δουλέψει και γύρω από το σύστημα αλλά και μέσα σε αυτό.
Η ταινία "Nomadland" της Κλόι Ζάο (Chloé Zhao) απέσπασε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Το εν λόγω βραβείο ήταν από τα πιο κλειδωμένα Όσκαρ της βραδιάς, σε μια χρονιά που για πρώτη φορά στην ιστορία της Ακαδημίας δύο γυναίκες προτείνονται για το βραβείο.
Η Κλόι Τζάο είναι η πρώτη σκηνοθέτης ασιατικής καταγωγής που ήταν υποψήφια, ενώ είναι ημόλις η δεύτερη γυναίκα που κερδίζει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας στην ιστορία του θεσμού.
Η Κλόι Τζάο (προσωπικά υποψήφια για 4 Όσκαρ φέτος) είναι μια δημιουργός που ερχόμενη από άλλη χώρα έχει ωστόσο αφιερώσει όλη της την καριέρα στην εξερεύνηση της Αμερικάνικης ταυτότητας με ένα εξαιρετικό σερί τριών φιλμ κι η οποία παράλληλα έχει αναλάβει το επόμενο μπλοκμπάστερ της Marvel δείχνοντας έτοιμη να δουλέψει και γύρω από το σύστημα αλλά και μέσα σε αυτό.
Σημειώνεται ότι ο Μπονγκ Τζουν-χο, ο δημιουργός του φιλμ που θριάμβευσε στην περσινή τελετή με τα "Παράσιτα", παρουσίασε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας μιλώντας στην γλώσσα του, και μεταφέροντας τα λόγια των 5 υποψήφιων της κατηγορίας για το τι σημαίνει να είσαι σκηνοθέτης.
Στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για τη συμμετοχή της στην ταινία "Nomadland" - η οποία απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας - δόθηκε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.
ΠΗΓΗ NEWS247.GR