Στους 38 οι νεκροί στη Γένοβα- Έρευνες για εξεύρεση επιζώντων στα συντρίμμια της οδογέφυρας
Τα σωστικά συνεργεία συνέχισαν για δεύτερη νύχτα τις έρευνές τους για τον εντοπισμό επιζώντων στα συντρίμμια της οδογέφυρας Μοράντι που κατέρρευσε την Τρίτη στον αυτοκινητόδρομο Α10 στη Γένοβα, στη βόρεια Ιταλία.
Με τη βοήθεια μεγάλων προβολέων, τα σωστικά συνεργεία συνέχισαν αδιάκοπα κατά τη διάρκεια της νύχτας να ψάχνουν για επιζώντες ανάμεσα σε τεράστια κομμάτια μπετόν και σίδερα με τη βοήθεια εκπαιδευμένων σκύλων και εκσκαφέων.
Η ιταλική αστυνομία αναθεώρησε σήμερα σε 38 από 39 τον αριθμό των νεκρών από την κατάρρευση της οδογέφυρας, χωρίς να διευκρινίσει περαιτέρω όσον αφορά τους τραυματίες, οι οποίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, ανέρχονται σε 16. Εννέα από αυτούς βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση ενώ οι αρχές δηλώνουν επανειλημμένως ότι υπάρχουν αγνοούμενοι.
Τρία παιδιά ηλικίας 8 ως 13 ετών βρίσκονται μεταξύ των νεκρών, όπως και τέσσερις νεαροί Γάλλοι, τρεις άνθρωποι από την Χιλή και ένας από την Κολομβία.
"Τα σωστικά συνεργεία εξακολουθούν να τρέφουν ελπίδες για την εξεύρεση επιζώντων, ωστόσο ο χρόνος περνάει και οι ελπίδες εξανεμίζονται", δήλωσε στο AFP ο Ρικάρντο Σιούτο, διοικητής των καραμπινιέρηδων στην περιοχή της Γένοβας.
Ήδη από χθες, επομένη της κατάρρευσης της οδογέφυρας, η ιταλική κυβέρνηση κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στη Γένοβα και δεσμεύτηκε να ανακαλέσει την άδεια από την εταιρεία εκμετάλλευσης του έργου, η οποία κατηγορείται για εγκληματική αμέλεια.
Κατόπιν αιτήματος του περιφερειάρχη της Λιγυρίας, πρωτεύουσα της οποίας είναι η Γένοβα, "κηρύξαμε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για 12 μήνες", δήλωσε χθες ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, έπειτα από έκτακτο υπουργικό συμβούλιο που έγινε στην πόλη αυτή.
Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης προσφέρει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση της περιοχής και την παροχή βοήθειας στους περισσότερους από 630 κατοίκους που απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται κάτω από τα απομεινάρια της οδογέφυρας και θεωρείται ότι είναι επικίνδυνο να επιστρέψουν σε αυτά. Η ιταλική κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την μετεγκατάστασή τους πριν από το τέλος του έτους.
Ο Κόντε ανακοίνωσε χθες επίσης την αποδέσμευση μιας πρώτης έκτακτης βοήθειας ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, όπως και ότι θα κηρυχθεί μια ημέρα εθνικού πένθους.
Σύμφωνα με πολλά μέσα ενημέρωσης, αυτό θα γίνει το Σάββατο, ημέρα κατά την οποία ο δήμος της Γένοβας προβλέπει την επίσημη τέλεση της κηδείας των θυμάτων της τραγωδίας.
Έπαιξε ρόλο η Μαφία στην κατασκευή της γέφυρας;
Η κυβέρνηση κατηγορεί τον όμιλο Benetton και την θυγατρική εταιρεία της Atlantia, Autostrade Per Italia, για τον θάνατο 39 ανθρώπων, όμως ένα σενάριο φέρνει στο προσκήνιο τις δραστηριότητες της ιταλικής Μαφίας, που είχε παρεισφρύσει στη βιομηχανία σκυροδέματος - Συγκλονιστικές φωτογραφίες δείχνουν την γέφυρα να κρέμεται από μία κλωστή λίγο καιρό πριν την κατάρρευση
Ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόντε, αφού κήρυξε εθνικό πένθος στην χώρα, κατηγόρησε την τον όμιλο Benetton και την θυγατρική εταιρεία της Atlantia, Autostrade Per Italia, που έχει την διαχείριση της γέφυρας, ως υπεύθυνη για την τραγωδία.
«Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης», είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάιο κατηγόρησε τον όμιλο Benetton πως «τσεπώνει» χρήματα από την διαχείριση των αυτοκινητόδρομων και τα διόδια, χωρίς να ξοδεύει για τη συντήρηση και τη βελτίωση των δρόμων.
Ο Ντι Μάιο θεωρεί ότι η συντήρηση που έπρεπε να γίνει από την εταιρία αυτοκινητοδρόμων, ήταν ελλιπής, και ότι οι υπεύθυνοί τους θα πρέπει να παραιτηθούν.
Υπενθύμισε, δε, ότι βάσει νόμου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 150 εκατομμύρια ευρώ. Από την μεριά της, όμως, η εταιρία αυτοκινητοδρόμων δεν παραδέχεται, μέχρι στιγμής, καμία σχετική ευθύνη.
Η εισαγγελία της Γένοβας ξεκίνησε έρευνα για εξ αμελείας ανθρωποκτονία και καταστροφή,χωρίς να υποδεικνύεται, προς το παρόν, κάποιος υπεύθυνος. «Πρόκειται για μια τεράστια και παράλογη τραγωδία», δήλωσε ο εισαγγελέας της Γένοβας, Φραντσεσκο Κότσι.
Την ίδια ώρα, τίθενται ερωτήματα σχετικά με την ενδεχόμενη εμπλοκή της Μαφίας στην κατασκευή της γέφυρας, κατά τη δεκαετία του 1960.
«Οι εταιρείες που σχετίζονταν με τη μαφία είναι γνωστό ότι είχαν διεισδύσει στις βιομηχανίες τσιμέντου και ανακατασκευής τις προηγούμενες δεκαετίες», έγραψε η καναδική Globe and Mail.
Μάλιστα, ορισμένοι υπενθυμίζουν τους αστικούς μύθους, σύμφωνα με τους οποίους η μαφία είχε παρεισφρύσει στη βιομηχανία σκυροδέματος, υπερτιμώντας το προϊόν και παραδίδοντας λιγότερο τσιμέντο, κάτι που έκανε την κατασκευή ασταθή.
Φωτογραφίες που είδαν το «φως» της δημοσιότητας, και οι οποίες τραβήχτηκαν λίγο καιρό πριν την τραγωδία, δείχνουν το κομμάτι που κατέρρευσε να είναι σε άθλια κατάσταση, με τεράστια καλώδια να έχουν αποκολληθεί και να πετάγονται, δίνοντας την εντύπωση πως πραγματικά… κρέμεται από μια κλωστή.