Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΘΕΡΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ Θ.Ε.Σ.ΜΑ. με τίτλο «Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα».

Με ιδιαίτερη επιτυχία  στέφθηκαν οι τελευταίες θερινές παραστάσεις του θεατρικού έργου με τίτλο «ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα».

Το έργο αυτό γραμμένο απ’ τον ηθοποιό Γιώργο Κωνσταντίνου σε σκηνοθεσία του κ. Κώστα Μέρρα είχε ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους θεατές στην «καλπάζουσα» κρίση του Σύγχρονου Πολιτισμού, που διανύουμε, με όλες τις επιπτώσεις που συνεπάγονται απ’ την παραπάνω κρίση αξιών για την προσωπική και κοινωνική ζωή μας.

Ο πρωταγωνιστής του έργου κ.  Μέρρας Κωνσταντίνος, που ήταν συγχρόνως και σκηνοθέτης, με ρεαλισμό και ιδιαίτερη έμφαση εξέφραζε τις ανησυχίες του και όλο τον ψυχικό του πόνο για τα απάνθρωπα βιώματα, που αναγκάζεται να υποστεί ο σύγχρονος άνθρωπος. Συγκεκριμένα σωματικά ο μεγάλος «ασθενής», που εκπροσωπούσε, ο κ.  Μέρρας, ήταν καταβεβλημένος και αυτή η σωματική του κόπωση καθρεφτίζονταν και ψυχικά με εκφράσεις λόγου και έντονες σωματικές κινήσεις.

Ο κ. Δημήτριος Βλαχογιάννης επίσης στο ρόλο του ιατρού φανέρωνε την ωμότητα του επαγγέλματος του, που εν ονόματι της δήθεν ιατρικής επιστήμης, αντιμετώπιζε τον ασθενή του με κυνικότητα και αδιαφορία για, όλες τις ψυχικές του ταλαιπωρίες.

Παράλληλα ο κ. Κώστας Χονδρογιάννης στο ρόλο του νοσοκόμου έδειχνε, με ιδιαίτερα κωμικό τρόπο, τον αποτροπιασμό του για τα ψυχολογικά τραύματα των ασθενών του Νοσοκομείου, προσπαθώντας με την καλή του διάθεση να μετριάσει τις διάφορες τραυματικές εμπειρίες των ασθενών του ιδρύματος.

Αξιόλογη ήταν και η παρουσία  της κ. Γιώτας Κατσίκα στο ρόλο της ασθενούς του ιδρύματος, που με χαριτωμένες κινήσεις προσπαθούσε να καλύψει τους φόβους της και τις ανησυχίες της γενικά για την «εύρυθμη» λειτουργία του ιδρύματος. Παράλληλα φανέρωνε τη συμπαράσταση της στον αναξιοπαθούντα ασθενή της διπλανής σ’ αυτή  κλίνης.

Αλλά και η  κυρία Μαίρη Βαθειά στο ρόλο της  άπονης μητέρας του πρωταγωνιστή Μέρρα Κωνσταντίνου αποκαλύπτει τον σκληρό χαρακτήρα της  με κυνικές εκφράσεις προς το μοναχογιό της, που παρουσίαζε ως επιπόλαιο και ανίκανο γενικά άτομο για τον εαυτό του αλλά και την κοινωνία που ήταν ενταγμένος.

Γραφική υπήρξε και η κ. Κούλα Μπούσιου στο ρόλο της αδελφής νοσοκόμας, που έδειχνε με χαριτωμένες κινήσεις το αγνό ενδιαφέρον της για τους ασθενείς, αλλά και τη φροντίδα της σε όσους την είχαν ανάγκη και την αναζητούσαν για ψυχολογικούς κυρίως λόγους.

Τέλος η κυρία Ειρήνη Καραγιώργου με τη σαγηνευτική της εμφάνιση και την «τσαχπινιά» μας κατέπληξε στο ρόλο της παραμελημένης συζύγου του πρωταγωνιστή κ.  Μέρρα Κωνσταντίνου, πού με ωμό τρόπο και με σταράτα λόγια δήλωσε σ’ αυτόν την αποχώρηση της από τη συζυγική κλίνη.

Με όλους τους παραπάνω συντελεστές του ΕΡΓΟΥ πάνω στο θεατρικό σανίδι, όλοι οι θεατές έμειναν ενθουσιασμένοι και αποχώρησαν από τον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Μακρακώμης, παίρνοντας διδακτικά μηνύματα και εμπειρίες σχετικά με την προβληματική εποχή, στην οποία ζούμε.


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΟΡΜΟΒΑ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ