Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος Κ.Ο.Κ. - Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας, «ναι» στους ελιγμούς των δικύκλων - Με 30 χιλιόμετρα η κίνηση μέσα στην πόλη

• Η Στερεά Ελλάδα στις περιοχές με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα


Μεγάλες αλλαγές στις ποινές αρκετών παραβάσεων φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), ο οποίος αναμένεται να τεθεί το προσεχές διάστημα σε δημόσια διαβούλευση.

Στόχος των Αρχών με τον νέο Κ.Ο.Κ. είναι η μείωση των τροχαίων στους δρόμους της χώρας, με τους αρμόδιους φορείς να θέτουν σε εφαρμογή μια σειρά αλλαγών και αυστηρότερο πλαίσιο ποινών.

Βασικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα είναι ότι για μια σειρά παραβάσεων θα τιμωρείται, βάσει του νέου Κ.Ο.Κ., ο οδηγός και όχι το όχημα, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, με τον νέο Κ.Ο.Κ. αυστηροποιούνται σημαντικά μια σειρά παραβάσεων που μπορούν να προκαλέσουν δυστυχήματα, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η μη χρήση κράνους, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.

Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) θα υπάρχει σημαντική αλλαγή στα όρια ταχύτητας για την κίνηση των οχημάτων εντός του αστικού ιστού.

Ειδικότερα, θα είναι πλέον στα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, αντί των 50 χλμ/ώρα που ισχύει τώρα, ενώ σε περιοχές που λειτουργούν σχολεία το όριο θα πέφτει στα 20 χλμ/ώρα, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα.

Ο νέος Κ.Ο.Κ. απαντά στη βασικότερη αιτία προστριβών στους δρόμους μεταξύ οδηγών δικύκλων και ΙΧ: αυτό των ελιγμών.

Έτσι, οι οδηγοί μοτοσικλετών θα μπορούν να κάνουν ελιγμούς μεταξύ των οχημάτων, αν δεν παραβιάζουν όμως τα όρια ταχύτητας, ενώ θα μπορούν να «βγουν μπροστά» στα φανάρια, με σκοπό να διευκολύνεται η κίνηση των οχημάτων.

Παράλληλα, οι οδηγοί των δικύκλων θα έχουν να αντιμετωπίσουν αυστηρότερες ποινές σε περίπτωση που οδηγούν χωρίς να φορούν το προβλεπόμενο κράνος ασφαλείας.

Ένας από τους στόχους που είχαν θέσει οι Αρχές κατά τη διαμόρφωση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) ήταν η αποσύνδεση των ποινών για κάποιες παραβάσεις με το όχημα, «στοχεύοντας» στην ποινή του οδηγού.

Έτσι, για μια ποινή που μέχρι σήμερα προβλεπόταν αφαίρεση πινακίδων, πλέον η ποινή θα αφορά στον οδηγό, με σκοπό τη χρήση του οχήματος από άλλα άτομα της οικογένειας.

Αρκετά αυξημένες θα είναι οι ποινές σε περίπτωση υποτροπής, με αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και 5 χρόνια σε περίπτωση που ένας οδηγός υποπέσει για τρεις φορές σε κάποια παράβαση σε μια πενταετία.

Τέλος, οι Αρχες υπογραμμίζουν ότι με το νέο σύστημα καταγραφής (online διασύνδεση) δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να «σβήσει» κάποιος μια κλήση.


Οι περιοχές της Ελλάδας με τους περισσότερους νεκρούς απο τροχαία


Οι περιφέρειες της Ελλάδας όπου καταγράφηκαν οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία είναι η Πελοπόννησος με 109 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, το Νότιο Αιγαίο με 103 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού και η Στερεά Ελλάδα με 89 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού.

Στην Αττική καταγράφηκαν 49 θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού και στην Κεντρική Μακεδονία 41. Συνολικά στη χώρα μας χάθηκαν 624 ζωές στην άσφαλτο το 2021.
Μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά εμφάνισης θανατηφόρων τροχαίων καταγράφηκαν σε αγροτικές περιοχές της Ευρώπης, ενώ οι αστικές περιοχές και οι περιοχές της πρωτεύουσας έτειναν να αναφέρουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.

Αυτό ίσως οφείλεται στο ότι τα μεγάλα αστικά κέντρα έχουν πιο οργανωμένο σύστημα υγείας για να περιθάλψουν πολυτραυματίες από τροχαία.

Όσον αφορά τους τραυματίες, το 2021 στη χώρα μας καταγράφηκαν 28.801 τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα, οι οποίοι χρειάστηκαν νοσηλεία σε νοσοκομείο ή πρώτες βοήθειες.


Οι τραυματίες από τροχαία στην Ελλάδα ανά περιοχή


Σύνολο Ελλάδα: 12.442 (115 ανά εκατ. πληθυσμού)

Αττική: 6.787 (180 ανά εκατ. πληθυσμού)

Νησιά Αιγαίου: (συνολικά): 838 (217 ανά εκατ. πληθυσμού) εκ των οποίων στο Βόρειο Αιγαίο 190, στο Νότιο Αιγαίο 483 και στην Κρήτη 165

Βόρεια Ελλάδα: 2.887 (66 ανά εκατ. πληθυσμού)

Ανατολική Μακεδονία και Θράκη: 380 (33 ανά εκατ. πληθυσμού)

Κεντρική Μακεδονία: 2.342 (102 ανά εκατ. πληθυσμού)

Δυτική Μακεδονία: 47 (15 ανά εκατ. πληθυσμού)
Ήπειρος: 118 (33 ανά εκατ. πληθυσμού)

Κεντρική Ελλάδα : 930 (70 ανά εκατ. πληθυσμού)

Θεσσαλία: 259 (34 ανά εκατ. πληθυσμού)

Ιόνια Νησιά: 203 (73 ανά εκατ. πληθυσμού)

Δυτική Ελλάδα: 520 (72 ανά εκατ. πληθυσμού)

Στερεά Ελλάδα: 583 (59 ανά εκατ. πληθυσμού)

Πελοπόννησος: 365 (43 ανά εκατ. πληθυσμού)

 

 

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Παναγιώτης Βασιλείου  Οι χθεσινές δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος για τα μέτρα της λειψυδρίας, είναι μια απλή επιβεβαίωση μιας πορείας εμπορικής...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων