Νότια Κορέα: Κυβερνητική έκθεση επιβεβαιώνει τον εντοπισμό φτερών στους κινητήρες του μοιραίου Boeing της Jeju Air που συνετρίβη τον Δεκέμβριο
Έκθεση της νοτιοκορεατικής κυβέρνησης, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, επιβεβαίωσε τον εντοπισμό φτερών και κηλίδων αίματος πτηνού στους δύο κινητήρες του αεροπλάνου της εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air, το οποίο συνετρίβη τον Δεκέμβριο, πληροφορία που είχε κυκλοφορήσει ευρέως πρόσφατα στα μέσα ενημέρωσης.
Στις 29 Δεκεμβρίου 2024, ένα Boeing 737-800, με 181 επιβαίνοντες, προερχόμενο από τη Μπανγκόκ, προσγειώθηκε με την κοιλιά στο αεροδρόμιο της Μουάν, στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα, μερικά δευτερόλεπτα προτού πέσει σε έναν τοίχο από μπετόν στο τέλος του διαδρόμου και μετατραπεί σε πύρινη σφαίρα.
Συνολικά έχασαν τη ζωή τους 179 από τους 181 επιβαίνοντες, μόνο μια αεροσυνοδός και ένας ιπτάμενος φροντιστής επέζησαν της καταστροφής, η οποία είναι το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί στο έδαφος της Νότιας Κορέας.
"Οι πιλότοι είχαν εντοπίσει ένα σμήνος πτηνών" καθώς πλησίαζαν στον διάδρομο προσγείωσης "και μια κάμερα ασφαλείας τράβηξε" το αεροπλάνο "να πλησιάζει σμήνος πτηνών", αναφέρεται στην έκθεση του υπουργείου Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών της Νότιας Κορέας.
Δύο κινητήρες που βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος επιθεωρήθηκαν και σε καθέναν από αυτούς βρέθηκαν κηλίδες αίματος όπως και φτερά πτηνών, προστίθεται στην έκθεση.
Στα μέσα Ιανουαρίου, το Εθνικό Ινστιτούτο Βιολογικών Πόρων είχε επιβεβαιώσει στο τηλεοπτικό δίκτυο MBN ότι βρήκε "φτερά" στους "δύο κινητήρες" του αεροπλάνου, αφού "ανέλυσε 17 δείγματα".
Ένας από τους επικεφαλής της έρευνας, ο Λι Σεούνγκ-γιολ, δήλωσε επίσης σε δημοσιογράφους την περασμένη εβδομάδα ότι φτερά βρέθηκαν "στον έναν από τους κινητήρες" του αεροπλάνου.
Στην έκθεση αυτή επιβεβαιώνεται επίσης ότι τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, ο καταγραφέας συνομιλιών πιλοτηρίου και αυτός δεδομένων πτήσης, σταμάτησαν να λειτουργούν τέσσερα λεπτά πριν από την αεροπορική τραγωδία, χωρίς ωστόσο να δίδονται περαιτέρω διευκρινίσεις.
Ο κυβερνήτης του αεροπλάνου είχε συνολικά στο ενεργητικό του, σύμφωνα με την έκθεση αυτή, πάνω από 6.800 ώρες πτήσης, ενώ ο συγκυβερνήτης του είχε 1.650. Και οι δύο σκοτώθηκαν στο δυστύχημα.
Οι νοτιοκορεατικές αρχές ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι θα τροποποιήσουν τα τσιμεντένια διαχωριστικά που χρησιμοποιούνται σε 7 αεροδρόμια της χώρας, προκειμένου να αντικατασταθούν από "ελαφρές δομές από ατσάλι" για να περιοριστούν οι κίνδυνοι στο μέλλον.
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ