Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Η FIFA δεν θα χρησιμοποιήσει το αποθεματικό για το Μουντιάλ Συλλόγων

Εν αναμονή της κλήρωσης για τη φάση των ομίλων, η FIFA εργάζεται για να ολοκληρώσει τη σημαντική χορηγική δομή που απαιτείται για να υποστηρίξει το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων και σύντομα αναμένονται νέα για την εκχώρηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.

Όπως αναφέρουν οι βρετανικοί Times, παρά τις δυσκολίες στην απόκτηση των τεράστιων πόρων που υποσχέθηκε, ο πρόεδρος της FIFA Τζιάνι Ινφαντίνο επανέλαβε ότι τα οικονομικά αποθέματα του ανώτατου φορέα του παγκόσμιου ποδοσφαίρου δεν θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της διοργάνωσης, που θα ξεκινήσει στις 15 Ιουνίου 2025 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Μετά τη διαμάχη σχετικά με την απόφαση να εισαχθεί ένα νέο τουρνουά σε ένα ήδη αρκετά γεμάτο καλαντάρι, χωρίς να λησμονούμε ότι οι ομάδες θα παίξουν σε μια περίοδο που ήταν αφιερωμένη στις διακοπές μετά τη σεζόν, οι συμμετέχοντες σύλλογοι στόχευαν να συγκεντρώσουν σχεδόν 50 εκατ. ευρώ έκαστος, στόχος που είναι απίθανο να επιτευχθεί.

«Στόχος της διοίκησης της FIFA ήταν να κάνει το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων αυτάρκες και να διασφαλίσει ότι τα έσοδα που προέκυψαν από τη διοργάνωση θα αναδιανεμηθούν χωρίς να επενδυθούν άλλα έσοδα της FIFA σε αυτό», αναφέρεται στα πρακτικά των συνεδριάσεων των τελευταίων μηνών, υπό την προεδρία του Ινφαντίνο.

Ο πρόεδρος επανέλαβε τα λόγια του γενικού γραμματέα Ματίας Γκράφστρομ, υπογραμμίζοντας ότι το τουρνουά θα είναι αυτοσυντηρούμενο και πως «τίποτα δεν θα αφαιρεθεί από τα αποθεματικά της FIFA».

Οι τελευταίες φήμες κάνουν λόγο για αναζήτηση περίπου 760 εκατ. ευρώ -συνολικά- για τηλεοπτικά δικαιώματα και έως 1,1 δισ. για συνεργασίες και χορηγίες, ενώ το 2023 τα οικονομικά-χρηματοοικονομικά αποθεματικά της FIFA ανήλθαν σε 3,3 δισ. ευρώ.

Οι φήμες σύμφωνα με τις οποίες ορισμένοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς σε όλο τον κόσμο έχουν αποθαρρυνθεί από το να επενδύσουν σε τηλεοπτικά δικαιώματα για τα ποσά που ζητά η FIFA δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά απομακρύνουν τους στόχους που σχετίζονται με τα έσοδα. 

Ένα αίσθημα δυσπιστίας από την πλευρά των τηλεοπτικών δικτύων, το οποίο επιβεβαίωσε και ο Σάιμον Τόμας, πρώην εμπορικός διευθυντής της FIFA, ο οποίος είπε στους New York Times ότι «υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης στην αγορά σχετικά με το τουρνουά».

«Για πολύ καιρό, οι χορηγοί και οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς δεν πίστευαν στη διοργάνωση και ήταν δύσπιστοι ότι θα διεξαχθεί»,  συνέχισε ο Τόμας. «Ίσως, με περισσότερο χρόνο, ένα πλάνο μάρκετινγκ και ορατές δεσμεύσεις από τους συλλόγους, θα είχαν ενταχθεί νωρίτερα. Όμως δεν υπήρξε τέτοια επικοινωνία, κάτι που δυσκολεύει την πώλησή τους σε σύντομο χρονικό διάστημα».

Η FIFA κατέληξε σε συμφωνία με την Hisense, την πρώτη μάρκα που θα συνδεθεί με το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων του 2025. Η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικών θα είναι χορηγός του VAR, ενώ ο γίγαντας της μπύρας AB inBev θα είναι ο χορηγός για το βραβείο MVP στους αγώνες του τουρνουά.

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.