Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Η ΑΓΟΡΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΟΥ, 1958.

Γράφει ο Νίκος Ταξ. Δαβανέλλος.


Πρακτικόν 3η Συνεδριάσεως.
3 Φεβρουαρίου 1958
Δήμαρχος Ι. Παπασιόπουλος
Αριθμ. Αποφάσεως 40


Ο κ. Δήμαρχος εισηγείται ότι ως γνωστόν δια της υπ΄αριθμ. 251/57 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου κυρωθείσης δια της υπ’ αριθμ. 28475/57 Διαταγής Νομαρχίας Φθιώτιδος ενεκρίθη η προμήθεια ενός αυτοκινήτου, οχήματος αποκομιδής απορριμμάτων εξ Αγγλίας μέσω του εν Ελλάδι αντιπροσώπου Ε.Π.Ε. Ιωάννου Βορρέ και Σια και εψηφίσθη προς τούτο πίστωσις δραχμών 150.000. Βάσει των ανωτέρω ηνοίχθη κατά το παρελθόν έτος η σχετική πίστωσις παρά τη Τραπέζη της Ελλάδος ως δικαίωμα αυτής μετά την άφιξιν του αυτοκινήτου εν Ελλάδι, εκ δραχμών 1.688,85 ως και η δραχ. 1.060 δαπάνη του γραφείου όπερ θα ανελάμβανεν τον εκτελωνισμόν του ως άνω αυτοκινήτου εν Πειραιεί. 

Ήδη το ως άνω αυτοκίνητο κατέφθασε εν Ελλάδι, και εντός των ημερών πρόκειται να παραδοθή εις τον Δήμον εν Λαμία, παρά του εκπροσώπου του εργοστασίου. Ούτω παρίσταται ανάγκη όπως το Δημοτικόν Συμβούλιον εγκρίνει την καταβολήν εις το εν Λαμία υποκατάστημα της Τραπέζης της Ελλάδος ποσού δραχ. 1.688,85 δια δικαίωμα προμηθείας της κ.λ.π. έξοδα ανοιγήσις πιστώσεως και στο εν Πειραιεί εκτελωνιστικόν γραφείον Αδελφών Χαλδαίου ποσόν δραχ. 1.060 δι’ έξοδα εκτελωνισμού.

Το Δημοτικόν Συμβούλιον ακούσαν του κ. Δημάρχου και ιδόν τα σχετικά,

Αποφαίνεται:

Εγκρίνει όπως το εις βάρος της εν κεφ. 44 και αριθμ. 10 πιστόσεως προϋπολογισμού χρήσεως 1958 καταβληθή εις το εν Λαμία υποκατάστημα Τραπέζης της Ελλάδος ποσόν δραχ. 1.688, 85 και εις το εν Πειραιεί εκτελωνιστικόν γραφείον…




Για να κρατηθεί η πόλης καθαρή, τα παλιότερα χρόνια το μάζεμα των ελάχιστων σκουπιδιών γινότανε με μουλάρια και κάρα. Γεμάτη στενοσόκακα και ανηφοριές η Λαμία, σπίτι και αυλές με προεξοχές στους δρόμους, αφού το σχέδιο πόλης ερχότανε πάντοτε μετά το χτίσιμο των σπιτιών, καθιστούσαν αδύνατο το διάβα του «σκουπεδιάρικου», όπως λέγανε το απορριμματοφόρο τότε.

Το πρώτο αυτοκίνητο που αγοράσθηκε το 1958 χρησιμοποιήθηκε μονάχα για το κέντρο και τους ελάχιστους φαρδύς δρόμους. Για το σκοπό αυτό ο Δήμος διατηρούσε στάβλο και σταβλοφύλακα, κάρα και μουλάρια, αποθήκες για τη βρώμη, το τριφύλλι, σανό και κριθάρι και ένα μεγάλο αριθμό οδοκαθαριστών. Αυτοί γεμίζανε τις γαλίκες – μεγάλα καλάθια- που ήταν στις δυο πλευρές του σαμαριού και περιδιάβαιναν τα σοκάκια της Λαμίας και αφού τα γέμιζαν τα άδειαζαν στις πλαγιές του Προφήτη Ηλία.

Ένας από αυτούς τους εργάτες του Δήμου ήταν και ο εικονιζόμενος Χρήστος Γουλόπουλος, κάτοικος της Συνοικίας του Σλαμ-Μαχαλά, σήμερα και από το 1951 Συνοικία Αγίων Θεοδώρων.