«ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΔΟΥ ΛΕΩΝΙΔΟΥ» - Από τον Φεβρουάριο έχει ξεκινήσει το Έργο
Γράφει ο
Σεραφείμ Αργυρίου
Προφανώς το βασικό έργο βάσει της μελέτης έχει ολοκληρωθεί. Προφανώς υπάρχουν και δυνατότητες ολοκλήρωσης. Στη συνέχεια θα γίνει το φινίρισμα του έργου, ίσως για τα εγκαίνια..
Δημιουργούνται, όμως, ΒΑΣΙΚΑ ερωτήματα.
1ον: Σχετικά με τον Μελετητή (Ποιος άραγε; δεν αναφέρεται στην πινακίδα του έργου). Είναι Μηχανικός-στέλεχος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου; Αν όχι, με ποιες ΝΟΜΙΜΕΣ διαδικασίες και με ποια προσόντα και εμπειρία σε μελέτες επελέγη, καθώς και με ποια αμοιβή;
Έλαβε υπ' όψη στη μελέτη (για να την εφαρμόσει ο εργολάβος) ΤΟΥΣ ΕΝ ΙΣΧΥ Νόμους και τις ισχύουσες Διατάξεις;
Επικυρώθηκε και εγκρίθηκε η μελέτη από ΠΟΙΑ αρμόδια υπηρεσία;
2ον: Γιατί δεν εφαρμόστηκε η απόσταση των 5,00 μέτρων κατά την κατασκευή των πεζοδρομίων, στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων και στις δύο πλευρές των δρόμων;…
Για ποιον λόγο σε καμπύλη πλευρά οικοδομικού τετραγώνου δεν κατασκευάστηκαν οι προβλεπόμενες από τον Νόμο προεκτάσεις των 5,00 μέτρων στα πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα να παραμένει το νέο πεζοδρόμιο στο ίδιο πλάτος με το παλιό;… Ποιος ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής «ΦΡΟΝΤΙΣΕ» για την καραμπινάτη παράλειψη και ΓΙΑΤΙ «ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΗΚΕ»;… Επιπροσθέτως, το πεζοδρόμιο στη συγκεκριμένη όψη κατασκευάστηκε με βύθιση του κρασπέδου, σαν να πρόκειται για διάβαση πεζών ή τυφλών. ΔΙΑΒΑΣΗ, όμως, δεν κατασκευάστηκε. Και οι πεζοί στο σημείο εκείνο ψάχνουν τη διάβαση…
Βάσει της Νομοθεσίας «η στάση και στάθμευση από γωνία Οικοδομικού Τετραγώνου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε απόσταση 5,00 μέτρων, με πρόστιμο και αφαίρεση πινακίδων»… Τώρα, όποιος παρκάρει στις διαμορφωμένες θέσεις στάθμευσης είναι παράνομος; Η Διεύθυνση Τροχαίας θα εφαρμόσει τον Νόμο κόβοντας κλήση στον σταθμεύοντα ή στον ΔΗΜΟ, που τού έχει δημιουργήσει παράνομο χώρο;…
3ον: ΘΕΣΕΙΣ ΦΥΤΕΥΣΗΣ. Σε μήκος εργασιών περί τα 340 μέτρων, οριοθετήθηκαν μόνο 28 θέσεις για φύτευση δένδρων!.. Δηλαδή, σε μήκος 680 μέτρων και για τις δύο πλευρές πεζοδρομίων αντιστοιχεί ένα δένδρο ανά 24 μέτρα;..
Κατασκευάστηκαν:
Α. Από οδό Παλαιολόγου έως Παπακυριαζή , 7 και 4 θέσεις εκατέρωθεν.
Β. Από οδό Παπακυριαζή έως Πανουργιά, ΜΟΝΟ 3 ΘΕΣΕΙΣ !!
Γ. Από οδό Πανουργιά έως τη Σιδηροδρομική Γραμμή, 9 και 5 θέσεις εκατέρωθεν.
Πώς επελέγησαν ΜΟΝΟ αυτές οι θέσεις;
Γιατί είναι ΕΛΕΥΘΕΡΑ φύτευσης εκατοντάδες μέτρα;
Μήπως ορισμένοι ιδιοκτήτες ή καταστηματάρχες «ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ» να μην εμποδίζουν τα δένδρα τα μαγαζιά τους;
4ον: Δεν κατασκευάστηκε, άρα δεν μελετήθηκε, η υποδομή καλωδίου Δημοτικού φωτισμού και η θέση των ιστών των φωτιστικών σωμάτων στο νέο τμήμα (ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ), ως φυσική και ομοιόμορφη συνέχεια του υπάρχοντος τύπου φωτισμού που συναντάται από την ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΟΥ έως την ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ.
Πρόκειται για αβλεψία ή αποφασίστηκε λόγω κόστους; θα παραμείνει ο υφιστάμενος -κρεμαστός- φωτισμός στο κέντρο της οδού, που κατασκευάστηκε στις αρχές του 1990, με τους κίτρινους πολυκαιρισμένους λαμπτήρες παλαιάς τεχνολογίας;
5ον: Στις προεκτάσεις των πεζοδρομίων στις γωνίες των Οικοδομικών Τετραγώνων, δεν προβλέπονται και δεν τοποθετήθηκαν κολωνάκια αποτροπής παρκαρίσματος. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: έχουν δημιουργηθεί ΝΕΟΙ χώροι παράνομου παρκαρίσματος. Στο εξής πρόκειται να «τεσταριστούν» τα αντανακλαστικά της Τροχαίας ή της Δημοτικής Αστυνομίας για ΑΜΕΣΗ επέμβαση;..
6ον: Στη δημοπρασία περιλαμβάνεται και ασφαλτόστρωση με νέο τάπητα. Σε ποιο χρονικό ορίζοντα θα υλοποιηθεί;
Παρακαλώ την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία όπως απαντήσει γραπτώς, μέσω της εφημερίδας σας.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ: Η μελέτη ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε το 2022-2023.
Η δημοπρασία έγινε το 2023 και κατοχυρώθηκε για έναρξη τον Οκτώβριο του 2023 και για περάτωση τον Ιούνιο του 2024.