Θανάσης Μιχελής : Αναδιοργανώνονται οι Δομές Υποστήριξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εισηγητής στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναδιοργάνωση Δομών Υποστήριξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», ηταν ο βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Μιχελής . Στην ομιλία του απο το βήμα της Βουλής ο κ. Μιχελής αναφέρθηκε στο υπαρκτό πρόβλημα της αναγκαιότητας αναδιοργάνωσης των δομών και της διοίκησης, αλλά και του προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τον βουλευτή Φθιώτιδας το παρόν σχέδιο νόμου έρχεται να αντιμετωπίσει τα σύγχρονα εκπαιδευτικά ζητήματα και συγκεκριμένα:
Κατά πρώτον:
Οργανώνει και καθοδηγεί ενιαία, παιδαγωγικά και επιστημονικά, τις υπάρχουσες Υποστηρικτικές Δομές. Το ρόλο της επιστημονικής και παιδαγωγικής στήριξης, οργάνωσης, προγραμματισμού και αποτίμησης του έργου αυτών έρχεται να εκπληρώσει το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) κάθε Περιφέρειας. Αυτό στελεχώνεται από το σώμα των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (24 ΠΕΚΕΣ με 540 συνολικά στελέχη, στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας).
''Πρόκειται για εκπαιδευτικά Στελέχη αυξημένων προσόντων αντίστοιχων των Σχολικών Συμβούλων'' σημείωσε στην ομιλία του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ . Οι τελευταίοι που είχαν από το 1984 (Ν. 1304) αντικαταστήσει τους, αλήστου μνήμης, επιθεωρητές, ουδέποτε εξοπλίστηκαν με στοχευόμενα καθήκοντα. Είχαν αφεθεί να ασκήσουν τα καθήκοντά τους, κατά κανόνα, κατά κρίση και συνείδηση. Θα σημείωνα άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε περιορισμένα.
Συμπερασματικά ο κ. Μιχελής σημείωσε πως η νέα δομή αντιμετωπίζει ενιαία, ως προς την επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη, τις δύο Βαθμίδες της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης με χαρακτηριστικά τη συλλογικότητα στον σχεδιασμό, στον προγραμματισμό και στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Συλλογική αξιολόγησή του με στόχο την ανατροφοδότηση και βελτίωση.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που αντιμετωπίζει το παρόν Σ/Ν και στο οποίο αναφέρθηκε στην εισηγησή του ο κ. Μιχελής , είναι αυτό της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης.
Ολοκληρώνοντας επισήμανε πως πρόκειται για ένα Σ/Ν απόλυτα δομημένο στις σημερινές ανάγκες της εκπαίδευσης, που έλαβε υπόψη του αποτελέσματα μιας προϋπάρχουσας εμπειρίας, σε συνδυασμό με τις σύγχρονες απαιτήσεις της παιδαγωγικής.