ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΥΛΑΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ !!! ΣΧΟΛΕΙΟ: ΘΕΣΜΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ !!!
Του Δημήτρη Γ. Μπράνη
Σχολικού Συμβούλου
Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
11 Σεπτέμβρη. Γίνεται, σύμφωνα με το «ισχύον» Π.Δ., το άνοιγμα της Αυλαίας των Σχολείων και των δύο εκ/κων βαθμίδων, της Α/θμιας και της Β/θμιας, για το νέο διδακτικό έτος !!!
Ηχεί το πρώτο σχολικό κουδούνι. Η Αυλαία κλείνει στις 15 Ιουνίου.
Σημ. Το Σχολικό έτος αρχίζει την 1η του Σεπτέμβρη και λήγει στις 30 Ιουνίου, ενώ το διδακτικό έτος αρχίζει στις 11 Σεπτέμβρη και λήγει στις 15 Ιουνίου.
ΙΙ. Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ !!!
Γίνεται ο καθιερωμένος αγιασμός !!! Τα παιδιά παίρνουν την ευλογία της Εκκλησίας και τις ευχές των επισήμων και των εκπ/κών για καλό διάβασμα και καλή πρόοδο !!!
ΙΙΙ. ΣΧΟΛΕΙΟ: ΘΕΣΜΟΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ !!!
Το Σχολείο είναι θεσμός !!! Θεσμός πανάρχαιος και παγκόσμιος !!! Θεσπίστηκε, για να μαθαίνει στα παιδιά ΓΡΑΜΜΑΤΑ !!! Να διδάσκει και να μεταλαμπαδεύει τη γνώση και να καλλιεργεί την ψυχή !!! Να οξύνει το νου, να ευρύνει το πνεύμα και να διδάσκει, λόγω και έργω, το ήθος !!! Την αρετή !!! Την ανθρωπιά !!! Την αγάπη !!! Τη Δικαιοσύνη !!!
IV. Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ !!! ΒΑΚΩΝ
«Ο άνθρωπος φύσει ορέγεται του ειδέναι».ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. Ο άνθρωπος έχει την έμφυτη τάση να μαθαίνει. Να γνωρίζει. Να αποκτά γνώσεις.
Έχει τη φυσική ικανότητα: «να θηρεύει την αλήθεια !!!»
Ο Πλούταρχος – Βιογράφος και Φιλόσοφος από τη Χαιρώνεια – λέει:
«Οι γνώσεις είναι για το πνεύμα ό,τι είναι τα μάτια για το σώμα. Είναι δηλ. το φως της διάνοιας. Αντιθέτως. Η αμάθεια και η άγνοια είναι το σκοτάδι».
«Η γνώση είναι θησαυρός, το κλειδί του δε είναι η πράξη !!!». ΠΑΡΟΙΜΙΑ
«Το μόνο κόσμημα, - στολίδι – που δεν φθείρεται, είναι η γνώση !!!» ΦΟΥΛΛΕΡ
«Η γνώση είναι το μάτι, που φιλάει, που ερευνά, που σκέπτεται, που κρίνει, που συγκρίνει, που συνθέτει !!!» ΛΑΚΟΡΝΤΑΙΡ
«Αυτός, που έχει γνώσεις και έχει συναίσθηση αυτών, που ξέρει, είναι σοφός !!! Ακολουθήστε τον».ΑΡΑΒΙΚΟ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ
V. Η ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ !!!
Οι γνώσεις αποκτιούνται επιστημονικά, συστηματικά και μεθοδικά στο Σχολείο !!!
Αποκτιούνται, μέσω των εκπ/κών και των σχολικών εγχειριδίων – βιβλίων – που είναι επιστημονικά, κατανοητά, μεθοδικά και σαφή !!! «Σοφόν το σαφές !!!» Αποκτιούνται, επίσης κι’ από κάθε άλλο επιστημονικό και μορφωτικό βιβλίο. Επίσης κι’ από κάθε ώριμο, σώφρονα και συνετό άνθρωπο της Κοινωνίας κι’ από κάθε υγιή Κοινωνικό Φορέα !!!
Ο εκπ/κός οφείλει να κατέχει κάθε διδακτέο μάθημα, καθώς και να γνωρίζει την ειδική διδακτική του. Πρέπει, επίσης, να ξέρει και να γνωρίζει, ότι όλα τα παιδιά δεν είναι ίδια !!! Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο !!! Κάθε παιδί είναι και μία ατομικότητα. Έχει το δικό του ψυχισμό, το δικό του χαρακτήρα, το δικό του αντιληπτικό επίπεδο, το δικό του τρόπο σκέψης και έκφρασης !!!
Οφείλει δε να μην παρέχει μόνο γνώσεις, αλλά να διδάσκει, λόγω και έργω και το ήθος !!! Και την αρετή !!! Την ανθρωπιά !!! Την καλοσύνη !!! Την αγάπη !!! Τη δικαιοσύνη !!!
VI. ΟΙ ΑΤΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ !!!
Οι ατομικοί παράγοντες απόκτησης των γνώσεων είναι:
Α΄. Η μελέτη – κοινώς διάβασμα. «Τα αγαθά κόποις κτώνται».
Β΄. Είναι η φιλομάθεια.
Γ΄. Είναι ο πόθος.
Δ΄. Είναι η θέληση.
Ε΄. Είναι το ενδιαφέρον.
ΣΤ΄. Είναι η αφοσίωση, η προσήλωση σε κάθε μαθησιακή διαδικασία !!! Να είναι κάθε μαθητής και μαθήτρια σωματικά και ψυχικά εντός της αιθούσης διδασκαλίας και να συμμετέχει ενεργά σε κάθε μαθησιακή διαδικασία !!!
VIΙ. ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΤΗΤΑ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ !!!
Παράγοντες στην όλη εξέλιξη του ατόμου είναι: Η κληρονομικότητα και το περιβάλλον !!!
Κληρονομικότητα είναι τα στοιχεία, που κληρονομεί από τους γεννήτορες του !!!
Περιβάλλον είναι: το οικογενειακό, το κοινωνικό, το φυσικό, μέσα στα οποία διάγει το βίο του. Επιδρούν επάνω του θετικά ή αρνητικά, ανάλογα με το πώς λειτουργούν.
VIΙΙ. Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ !!!
Στο θέμα: «ΠΑΙΔΕΙΑ» διαδραματίζει εξέχοντα και πρωτεύοντα ρόλο η προσωπικότητα του εκπ/κού !!! Η κατάρτισή του. Η μεθοδικότητά του. Η οξυδέρκειά του. Η ψυχική και πνευματική επαφή, που έχει με κάθε διδασκόμενο άτομο.
ΙΧ. Η ΓΝΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ: «ΟΥ ΣΟΦΙΑ !!!»
Η γνώση, όταν χωρίζεται από την αρετή, το ήθος, την ανθρωπιά, την αγάπη, τη δικαιοσύνη δεν είναι σοφία !!! Είναι πανουργία ! Στήνει παγίδες. Ενεργεί πονηρά, δόλια, απάνθρωπα ! Βλάπτει την Κοινωνία ! Βλάπτει το κοινωνικό σύνολο !!!
Το ωραίο, το αληθές, το αγαθό το υπηρετεί το ΔΙΔΥΜΟ: Γνώση – Αρετή !!! Το υπηρετεί ο άνθρωπος με τη γνώση του και ήθος του. Με την γνώση του και την αρετή του !!! Ο ηθικός, ο τίμιος, ο δίκαιος !!!
Ο θρήσκος !!! Ο ανθρωπιστής !!! Ο λαός δίνει το στίγμα του μορφωμένου !!! Μορφωμένο ονομάζει τον άνθρωπο τον εγγράμματο και τον ενάρετο !!! Τον εγγράμματο και τον τίμιο, τον ηθικό και το δίκαιο !!!
Ευφυέστατα και προσφυέστατα λέει για τον άνθρωπο τον εγγράμματο μεν, τον μη ενάρετο δε.
Λέει: «Τί τα θέλει και σαν τα ξέρει τα γράμματα, αφού άνθρωπος δεν είναι;»
Ο λαός έχει κριτήριο και αισθητήριο αλάνθαστο !!! Θέλει τον εγγράμματο και ανθρωπιστή !!! Και θρήσκο !!! Και τίμιο !!! Και ηθικό !!! Και δίκαιο !!! Και κοινωνικό !!! Και ευγενή !!! Και ευπροσήγορο !!! Όχι ατομιστή ! Εγωιστή ! Εγωπαθή !
Χ. «ΠΑΣΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ»
«Πάσα επιστήμη, χωριζομένη δικαιοσύνης και άλλης αρετής, πανουργία και ου σοφία φαίνεται». ΠΛΑΤΩΝ
ΧΙ. ΕΠΙΣΤΗΜΗ + ΑΡΕΤΗ = ΣΟΦΙΑ !!!
Επιστήμη – με την ευρύτερη του όρου έννοια – είναι η γνώση κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αρετή: Ψυχική καλλιέργεια !!! Αγάπη !!! Εντιμότητα !!! Δικαιοσύνη !!!
Πανουργία: Κακία ! Μηχανορραφία. Πλεκτάνη.
Παιδεία: = Επιστήμη – Γνώση – Ήθος. Εξίσωση. Επιστήμη + Ήθος = Παιδεία !!!
Σοφία: ΣΥΝΕΣΗ !!! ΦΡΟΝΗΣΗ !!!
Όλες, μα όλες, οι ανθρώπινες τραγωδίες και τα ανθρώπινα δράματα και όλα, εν γένει, τα ανθρώπινα δεινά και κακά οφείλονται στην έλλειψη της θρησκευτικότητας και της παιδείας !!!
ΧΙΙ. ΕΠΙΛΟΓΟΣ
«Το διδάσκειν και το διαπαδαγωγείν» είναι: «Η Επιστήμη των Επιστημών και η Τέχνη των Τεχνών !!!» Ιεράρχης και Θεολόγος Γρηγόριος.